حال ببینیم شرایط یک کسب و کار چطور در انتخاب درست یک آژانس اثر دارد. چطور می توانیم بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را که متناسب با کسب و کار ماست شناسایی کنیم؟
می خواهید برایتان تصمیم گرفته شود یا صرفا خریدار یک عملیات هستید؟
باید بدانید که همه آژانس ها توانایی ارائه استراتژی خوب برای شما را ندارند؛ بنابراین در زمان تصمیم گیری باید به این نکته توجه کنید که قصد دریافت خدماتی کامل از جمله استراتژی را دارید یا صرفا می خواهید با تیمی از بهترین افراد اجرایی کار کنید؟
پس هر انتخابی که دارید، هر نیازی که دارید، زمانی که مشغول انتخاب آژانس هستید، ببینید آژانس مورد نظر چطور خود را معرفی می کند؟
اگر می خواهید یک تیم با قدرت تصمیم گیری عالی داشته باشید – در واقع یک استراتژیست خوب داشته باشید – بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ حتما باید در این لایه فعالیت کند.
عامل مد نظر شما تنها قیمت است یا ارائه بسته بندی هم اهمیت دارد؟
بسته بندی؟ بله. منظور ما از بسته بندی در واقع شکل ارائه محصول یا سرویس است. مثل تفاوت گوشی آیفون و شیائومی.
گوشی های آیفون کیفیت بسیار خوبی دارند؛ هم از نظر مقاومت و هم از نظر عملکرد. اما گوشی های شیائومی هم کیفیت بالایی دارند. تفاوت اینجاست که اپل، گوشی های خود را به شکلی متمایز بسته بندی یا به عبارتی ارائه کرده است؛ محصولی خاص، شیک و متفاوت.
در اینجا خدمات سئو را به عنوان یک محصول در نظر بگیرید.
تعریف کنید که در دریافت یک سرویس ( محصول ) تنها برایتان قیمت مهم است؟ یا می خواهید محصول بی دغدغه و در بسته بندی مناسب به شما برسد؟
در مثال هواپیمایی، آیا برای شما تنوع پذیرایی در هواپیما هم اهمیت دارد؟ یا حاضرید یک نوع غذا را در دو وعده میل کنید و یک آب معدنی دریافت کنید، اما قیمت بلیط شما ۲۰٪ ارزان تر باشد؟
پس مهم است که بدانید آیا می خواهید یک تیم از قبل فکر همه چیز را کرده باشد یا صرفا بر اساس آنچه شما می گویید، در تمام مراحل عمل کند؟ این تفاوتی شرکتی است که استراتژی کار را تدوین می کند، با شرکتی که تنها مجری است و طبعا نتیجه گیری برای او اهمیت ندارد.
افرادی زیادی تمایل دارند محصول یا خدمت خود را از شرکت های نامی دریافت کنند. این امر به چند دلیل اتفاق می افتد:
شرکت پرستیژ بالایی دارد و این برای شما مهم است.
اسم و رسم شرکت برای شما حکم تجربه را دارد.
به دنبال کاهش ریسک هستید و یک شرکت شناخته شده را در این مسیر مقدم میدانید.
ابعاد کار به قدری است که شرکت های کمتر شناخته شده، احتمالا ظرفیت انجام آن را ندارند.
اگر یکی از این آیتم ها برایتان مهم است، بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را باید از میان گزینه های شناخته شده انتخاب کنید.
فرهنگ برخی سازمان ها ، ارائه خدمتی بیشتر از خواسته مشتری است. فرهنگی که تاثیر بسیار زیادی هم بر افراد دارد.
اگر چنین موردی برای شما اهمیت دارد، باید به دنبال آژانس دیجیتال مارکتینگی باشید که:
مزیت رقابتی آن ها در مواظبت از مشتری و ایجاد تجربه مشتری است.
شرکت کوچکی است و به دلیل تاسیس تازه، احتمالا به شما خدمات بیشتری می دهد.
این را از من بپذیرید که حقیقتا برخی حاضرند خدماتی کمتر از آنچه می پردازند دریافت کنند، اما به طور مثال پرستیژ بدست بیاورند و یا بگویند که من تبلیغات و بازاریابی ام را به فلان شرکت سپرده ام که کار شرکت بزرگ X را نیز انجام داده است.
واقعا این یک فرهنگ است.
می بینید؟ خیلی اوقات اصلا رنک بندی این سایت و فلان سازمان مهم نیست.
فرهنگ شما، مدل رفتار شما، جایگاه شما تعیین کننده این است که بهترین انتخاب چه چیزی می تواند باشد.
جمع بندی
اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که:
چیزی بعنوان بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ به صورت عمومی معنا ندارد.
بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای شرکت X در اغلب مواقع با شرکت Y فرق دارد.
فرهنگ تصمیم گیرنده یا سازمان در این انتخاب بسیار مهم است.
و البته یک نکته مهم تر، اینکه آژانس مورد نظر اصلا ظرفیت خالی دارد یا خیر؟