برای اینکه بدانیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب چیست باید ابتدا حقیقت زیر را بدانید:
برای هر کسب و کاری آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب متفاوت است
این جمله یعنی چه؟
یعنی نیاز شما و ابعاد کاری کسب و کار شما تعیین کننده بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ است.
در ابتدا از شما می خواهم مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و همینطور انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید تا با آگاهی کافی از تعاریف گفته شده این مطلب را بخوانید.
مسلما اطلاع از اینکه اساسا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه سرویس هایی ارائه می دهد مقدمه سنجش آن ها هم خواهد بود.
همانطور که گفتم، چیزی به نام آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب وجود ندارد.
عبارت بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم نسبی است و بیشترین تطابق با نیاز شما تعیین کننده آن است.
بیایید یک مثال بزنیم
فرض کنید شما می خواهید به شهر لندن سفر کنید.
حال شما باید به یک سوال کلیدی پاسخ دهید:
کدام آژانس مسافرتی می تواند به من سرویس دهد؟
چون موضوع برای شما خیلی ملموس است، به راحتی چند سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت. تا زمانی که به این سوالات پاسخ ندهید، آژانس مسافرتی خوب معنایی نخواهد داشت.
چه سوالاتی؟
مشاهده می کنید؟ شما صرفا با پرسیدن اینکه بهترین آژانس مسافرتی کدام است به راه حل مناسب نخواهید رسید!
حال آنکه پاسخ هر کدام از این سوالات بسته به شرایط شما متفاوت است.
به طور مثال برای انتخاب ایرالاین مناسب تعریف کنید شرایط شما چیست؟
پس آژانس مسافرتی خوب، آژانسی است که خدمات مورد نیاز شما را اولا داشته باشد و ثانیا به بهترین شکل ارائه کند.
اگر شما فقط قیمت را مد نظر قرار می دهید، پس بهترین آژانسی که خدمات کیفی بالا را بعنوان مزیت رقابتی خود انتخاب کرده است، اصلا مناسب شما خواهد بود.
پس بهترین آژانس دیحیتال مارکتینگ یک واژه کم دارد. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای من !
حالا بیایید ببینیم شما باید به چه نکاتی توجه کنید.
مجدد تاکید می کنم که مقالات دیماژن در خصوص چیستی یک آژانس را بخوانید و بعد به ادامه این مقاله ادامه دهید.
حال ببینیم شرایط یک کسب و کار چطور در انتخاب یک آژانس موثر است. چطور می توانیم بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ متناسب با کسب و کار خودمان را انتخاب کنیم.
می خواهید برایتان تصمیم گرفته شود یا صرفا خریدار یک عملیات هستید؟
در واقع این عنوان اشاره به این دارد که شما به دنبال یک آژانس با توانایی ارائه استراتژی هستید، یا می خواهید یک عملیات چی خوب پیدا کنید؟
در مقاله انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما گفتیم که چند نوع آژانس وجود دارد.
پس هر انتخابی که دارید، هر نیازی که دارید، زمانی که مشغول انتخاب آژانس هستید، ببینید آژانس مورد نظر چطور خود را معرفی می کند؟اگر شما می خواهید یک تصمیم گیرنده عالی داشته باشید – در واقع یک استراتژیست خوب داشته باشید – بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ حتما باید در این لایه کار کند.
فقط قیمت مهم است یا برایتان بسته بندی نیز مهم است ؟
بسته بندی؟ بله. شکل ارائه محصول، یا سرویس. مثل تفاوت گوشی آیفون و شیائومی. درست از که آیفون مقاومت و گاهی پرفورمنس بهتری دارد. اما شیائومی هم بسیار گوشی های خوبی دارد. اما خب، آیفون خود را بسته بندی کرده است. بعنوان یک محصول خاص، شیک و متفاوت.
منظورم از قیمت مشخص است. اما واژه خدمات را با کیفیت آن محصول اشتباه نگیرید. منظورم از خدمات، بسته بندی انتخابی سرویس دهنده برای ارائه محصولی است که ارائه می دهد.
در اینجا قرار می کنیم که به طور مثال فعالیت سئو یک محصول است.
تعریف کنید که در دریافت یک سرویس ( محصول ) تنها برایتان قیمت مهم است؟ یا می خواهید محصول بی دغدغه هم به شما برسد؟
در مثال هواپیمایی، آیا برای شما تنوع پذیرایی در هواپیما در سفر اهمیت دارد؟ یا حاضرید یک نوع غذا را در دو وعده میل کنید و یک آب معدنی دریافت کنید اما قیمت بلیط شما ۲۰٪ کاهش داشته باشد؟
پس مهم است که بدانید آیا می خواهید یک نفر از قبل فکر همه چیز را کرده باشد یا صرفا سفارش را تحویل بدهد کافی است؟
اسم و رسم و قدمت خیالتان را راحت می کند یا این چیزها برایتان مهم نیست؟
بسیاری از شرکت ها تصمیم میگیرند برای گرفتن خدمات از شرکت های نامی استفاده کنند.
این امر به چند دلیل اتفاق می افتد:
اگر یکی از این آیتم ها برایتان مهم است، بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تنها در بین این شرکت ها خواهد بود.
دوست دارید خدمات اضافی دریافت کنید؟
برخی ها اینطور هستند. دوست دارند بیشتر از آنچه قول میگیرند دریافت کنند. این یک روحیه و فرهنگ است.
پس فرهنگ سازمان مشخص کننده این است. اگر تصمیم گیرنده شخصی است که برایش این رفتار مهم است، پس شما احتمالا باید برای پیدا کردن بهترین آژانس دجیتال مارکتینگ به دنبال شرکت هایی باشید که:
این را از من بپذیرید که حقیقتا برخی حاضرند خدماتی کمتر از آنچه می پردازند دریافت کنند، اما به طور مثال پرستیژ بدست بیاورند و یا بگویند که من تبلیغات و بازاریابی ام را به فلان شرکت سپرده ام که کار شرکت بزرگ X را نیز انجام داده است.
واقعا این یک فرهنگ است.
می بینید؟ خیلی اوقات اصلا رنک بندی این سایت و فلان سازمان مهم نیست.
فرهنگ شما، مدل رفتار شما، جایگاه شما تعیین کننده این است که بهترین انتخاب چه چیزی می تواند باشد.
جمع بندی
اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که: