نکات مهم بسته بندی لوازم یدکی خودرو

از محفظه مناسب استفاده کنید

بهتر است با توجه به جنس، وزن، ابعاد و اندازه قطعه مورد نظر، بهترین محفظه را برای بسته بندی انتخاب کنیم. که در این میان استفاده از کارتن بسیار متداول است.

از ضربه گیر یا پلاستیک حباب دار استفاده کنید

بعضی از قطعات خودرو یا متعلقات لوازم یدکی آن بسیار حساس هستند و با کوچک ترین ضربه دچار آسیب می شوند.

پس خیلی مهم است که مکانی امن برای آن ها ایجاد کنیم تا هنگام حمل بار دچار مشکل نشوند. در نتیجه حتی بهتر است این قطعات ظریف را جدا از قطعه اصلی بسته بندی کنید.

قطعات را قبل از بسته بندی تمیز کنید

ممکن است روی سطح بعضی قطعات داخل انبارها گرد و غبار نشسته باشد یا به هر دلیل دیگری تمیز نباشند. بنابراین بهتر است که اول محصول را کاملا تمیز کرده و بعد بسته بندی کنید.

از فوم و یونولیت استفاده کنید

هرچند که لوازم یدکی خودرو بسیار محکم هستند، اما لازم است که هنگام بسته بندی مراقبت های لازم را برای حفظ آن ها انجام دهید. این کار را می توانید با استفاده از فوم و یونولیت به خوبی انجام دهید.

از استحکام بسته بندی مطمئن شوید

اگر از کارتن یا هر وسیله دیگری برای بسته بندی استفاده می کنید، در نهایت باید از محکم بودن آن مطمئن شوید تا میزان آسیب پذیری به حداقل برسد.

برای این کار می توانید از چسب نواری استفاده کنید. در بعضی موارد خود محفظه دارای زیپ است.

در صورت امکان شکل بعضی قطعات را تغییر دهید

بعضی از قطعات دارای شکل نامتعارف هستند و نمی توان آن ها را به آسانی بسته بندی کرد.

در این موارد بهترین راه کار، تغییر شکل آن است. اگر این امکان وجود نداشت، می توان از کارتن های بزرگ استفاده کرد.

پس در نتیجه اولین قدم در بسته بندی قطعات توجه به ویژگی ­های آن از قبیل اندازه، ابعاد، جنس و ... است.


انواع مختلف بسته بندی قطعات خودرو

انواع مختلف بسته بندی برای قطعات خودرو وجود دارد که به تعدادی از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

کارتن بسته بندی لوازم خودرو

کارتن به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن، یکی از پر کاربردترین گزینه ها برای بسته بندی به شمار می رود. به علاوه می توان بسیاری از قطعات را در آن جا داد.

شما با توجه به ابعاد قطعه مورد نظر می توانید کارتن دلخواه تان را از بازار تهیه کنید، ولی حتما باید کیفیت و ضخامت آن را در نظر داشته باشید. البته استفاده از کارتن در همه موارد مفید نیست.

کیسه پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی از دیگر گزینه ها برای بسته بندی قطعات خودرو هستند. کیسه پلاستیکی زیپ دار یکی از انواع آن است که گزینه ای مناسب محسوب می شود.

انواع دیگری از بسته بندی نیز وجود دارد. به عنوان مثال گاهی از بسته های نخی استفاده می شود. اما دو نمونه ذکر شده بیشتر از همه استفاده می شوند.


نکات مثبت بسته بندی لوازم یدکی خودرو

همانطور که گفته شد، نوع بسته بندی کالا تاثیر چشم گیری روی میزان فروش شما خواهد داشت. در نتیجه حتی اگر شما با کیفیت ترین قطعات و لوازم یدکی خودرو را نیز داشته باشید، ولی از بسته بندی نامناسب استفاده کنید، نباید به فروش فوق العاده آن دل ببندید.

در ادامه مهم ترین مزایای بسته بندی لوازم یدکی خودرو به شکل استاندارد را بررسی خواهیم کرد.

حمل و نقل امن و آسان

مهم ترین مزیت بسته بندی استاندارد، امکان حمل و نقل امن و آسان است. همانطور که اشاره شد بعضی قطعات بسیار حساس هستند و با کوچک ترین ضربه دچار آسیب می شوند.

اما با استفاده از بسته بندی محکم و مناسب خطر وقوع این اتفاق به طور چشم گیری کاهش می‎یابد. همچنین بسته بندی استاندارد و اصولی باعث می شود به درستی درون وسیله نقلیه مورد نظر جای بگیرند.

افزایش میزان فروش محصول

تکنیک های علم روانشناسی و علم فروش ثابت کرده اند که بسته بندی کالا اولین چیزی است که خریدار آن را می بیند. بنابراین بسته بندی تصمیم مشتری برای خرید را تحت تاثیر قرار می دهد.

پس بسته بندی خوب و زیبا موجب ترغیب مشتری به خرید کالا خواهد شد. هر چند کیفیت در نهایت تعیین کننده است.

جلب اعتماد مشتری

به دست آوردن اعتماد مشتریان، امری بسیار مهم در کسب و کار است. پس باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهید. یکی از بهترین کارها برای رسیدن به این هدف، داشتن بسته بندی مناسب است.

گاهی یک کالا، هر چند با کیفیت، به دلیل قرار گرفتن در بسته بندی نامناسب آسیب می بیند یا مشتریان به کیفیت آن اعتماد نمی کنند؛ بنابراین بازار خود را به راحتی از دست می دهد. پس حتما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید.

آسیب نرسیدن به قطعات و سالم ماندن آن ها

بعضی لوازم خودرو ممکن است بسیار حساس باشند و در معرض آسیب قرار گیرند. برای مثال، بعضی قطعات نسبت به تابش نور خورشید حساس هستند یا تغییرات دمایی آن ها را از کار می اندازند.

برف و باران نیز در بسیاری موارد موجب بروز آسیب در قطعات می شوند. پس گاهی استفاده از کارتن برای بسته بندی را توصیه نمی کنیم.

لیفت لثه چیست


یکی از خدمات داندانپزشکی ترمیم و زیبایی، لیفت لثه (Gingivectomy) است. در برخی موارد به دلیل این که سطح دندان توسط بافت نرم لثه کاملا پوشانده شده است، بیش از سه یا چهار میلی متر از لثه موقع لبخند زدن نمایان می‌شود. این روش در اصلاح طرح لبخند نیز کاربرد وسیعی دارد. همچنین این روش درمان یکی از روش‌های مناسب برای رفع مشکلات مربوط به عدم تناسب­ لثه‌ها، تحلیل لثه و برآمدگی بیش از حد لثه است. این درمان با توجه به شرایط بیمار و نوع بیماری لثه به دو صورت زیر انجام می‌شود:

  • جراحی لثه
  • افزایش طول تاج دندان


چه کسانی به لیفت لثه احتیاج دارند

عدم تناسب لثه ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در برخی موارد ممکن است لثه افراد به دلیل وجود برخی از بیماری‌ها، مشکلات ژنتیکی و یا مصرف برخی از داروهای خاص و … تناسب خود را از دست بدهد. یکی از مهم‌ترین پیامد­های عدم تناسب لثه ها از بین رفتن زیبایی در طرح لبخند فرد است که می‌تواند باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس در افراد هنگام لبخند زدن و یا صحبت کردن شود. این افراد، اصلی‌ترین کاندید های لیفت هستند. همچنین این درمان یک گزینه مناسب برای رفع مشکلاتی مانند کوتاه بودن لب بالایی، پیشروی بافت استخوانی اطراف دندان‌ها و فرم نامتقارن استخوان فک نیز به شمار می‌رود.

لیفت لثه چگونه انجام می شود

درمان لثه ها به این روش توسط متخصص جراحی لثه و دندان به صورت سرپایی و معمولا در یک جلسه انجام می‌گیرد. کار تراش دادن و شکل دهی به لثه‌ها با بی حس کردن موضعی بافت‌های نرم شروع می‌شود. با توجه به شرایط بیمار، متخصص در صورت نیاز ممکن است بخشی از لثه‌ها را از استخوان جدا کرده و استخوان‌ها را تراش دهد. پس از تراش دهی استخوان، لثه بالاتر از محل قبلی قرار می‌گیرد.


لیفت لثه با لیزر

پزشک متخصص برای شکل دهی لثه‌ها می‌تواند از تیغ جراحی و لیزر استفاده کند. در حال حاضر لیفت لثه با لیزر یکی از روش‌های بسیار پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود.

در لیفت با لیزر بیمار پس از مراجعه اولیه و تشخیص مشکل و مشورت با پزشک متخصص برای بررسی شرایط دندان‌ها و ریشه‌ها عکس رادیولوژی می‌گیرد. پزشک پس از بررسی تصاویر با کمک دستگاه لیزر قسمت اضافی و برآمده لثه را تراش می‌دهد.

این روش نسبت به جراحی درد و خونریزی کمتری دارد و عمل در یک تا سه جلسه انجام می‌گیرد. بیمار پس از انجام لیفت با لیزر مشکل درد یا خوردن مواد غذایی را نخواهد داشت. این روش هزینه‌ی بالایی دارد.

مزایای لیفت لثه با لیزر

لیزر یکی از روش‌های غیر تهاجمی درمان لثه محسوب می‌شود. با توجه به این که جراحی لثه مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد، استفاده از لیزر برای تحت تاثیر قرار دادن بافت‌های نرم و سخت طرفداران بسیار زیادی دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای لیفت لثه با لیزر عبارتند از:

  • درد و ناراحتی کمتری برای بیمار به همراه دارد.
  • در لیفت با لیزر از بی حس کننده استفاده نمی‌شود.
  • با توجه به این که رگ‌های خونی پس از ایجاد برش با لیزر سریعا سوزانده می‌شوند، میزان خون ریزی به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • بافت‌ها با دقت بیشتری توسط لیزر مورد هدف قرار داده می‌شوند و بافت‌های سالم از بین نمی‌روند.
  • لیزر محیطی را که تحت تاثیر قرار می‌دهد استریل کرده و باکتری‌هایی را که موجب بیماری‌های لثه شده‌اند را از بین می‌برد.
  • دوران بهبودی پس از لیفت لثه با لیزر بسیار کوتاه است.

معایب لیفت با لیزر

این روش درمان، مانند هر روش دیگری، دی کنار مزایای خود، معایبی هم دارد. از جمله:

  • بازگشت بافت لثه به حالت اولیه؛ برای جلوگیری از این مشکل مراجعه به دندانپزشکی ماهر و با سابقه اهمیت زیادی دارد.
  • در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی پس از عمل لیزرینگ احتمال ایجاد عفونت وجود دارد.
  • هزینه‌ی بالا که البته این مورد با توجه به برتری ها و کیفیت بالاتر استفاده از لیزر نسبت به عمل جراحی عیب بزرگی نیست.

عوارض بعد از لیفت لثه

لیفتینگ لثه هر چند جزء جراحی‌های بی خطر به شمار می‌رود، اما ممکن است با ریسک‌ها و مشکلاتی برای بیمار همراه باشد. برخی از مهم­ترین عوارض لیفت به شرح زیر است:

  • ایجاد حساسیت در بدن بیمار به دلیل استفاده از دارو های بی حسی
  • بازگشتن بافت لثه‌ها به حالت قبل از درمان
  • احساس درد

اگر چه بروز این عوارض پس از جراحی لثه نادر است، اما باید در صورت مشاهده هرگونه علائم هشدار دهنده مانند خونریزی شدید، جهت انجام اقدامات احتیاطی سریعا به دندان پزشک مراجعه کرد.

مراقبت های بعد از لیفت لثه

بعد از انجام لیفت لثه دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار دستورالعمل‌های لازم را به بیمار خواهد داد. اما به طور کلی پس از این درمان مراقبت‌های زیر توصیه می‌شود:

  • داروهای تجویز شده توسط دکتر، طبق دستور مصرف شود.
  • بعد از جراحی تا دو روز از خوردن غداهای سخت و تند پرهیز شود.
  • مصرف سیگار تا بهبودی کامل ترک شود.
  • ناحیه تحت درمان استریل نگه داشته باشد.
  • بعد از گذشت یک روز از جراحی، با دهان شویه فاقد الکل داخل دهان شستشو داده شود.
  • تا 24 ساعت از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری شود.


دوران نقاهت لیفت لثه

در صورتی که لیفت لثه با سایر جراحی‌های زیبایی همراه نباشد، پس از 24 ساعت بیمار قادر به انجام فعالیت‌های روزمره، خوردن و آشامیدن خواهد بود. اگر از روش لیزر کردن استفاده شود، دوران نقاهت کوتاه‌تر هم خواهد بود.

هزینه لیفت کردن لثه

هزینه این درمان به فاکتورهای زیادی مانند نوع اصلاح لثه، شرایط دندان، نوع بیمه بیمار، مهارت داندانپزشک و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. برای برآورد دقیق هزینه لیفت مراجعه به دندان پزشک مجرب در این حوزه توصیه می‌شود.

جمع بندی

لبخند و دندان‌های سالم در زیبایی ما اهیمت زیادی دارند. همانطور که در این مقاله گفته شد، برای داشتن دندان های سالم، سلامت و زیبایی لثه‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست.

از علل بروز مشکلات لثه می‌توان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، تحلیل لثه بر اثر بیماری‌هایی مانند پریودنتیت و یا ویژگی‌های وراثتی اشاره کرد. برای درمان این مشکل لیفتینگ لثه توسط پزشکان پیشنهاد می‌شود که به دو روش جراحی و لیزر انجام می‌شود.


منبع:شرکت نخ دندان مینا

اصول طراحی کارتن بسته بندی چیست

اگر یک کسب و کار جدید راه انداخته اید و باید محصولات خود را پس از بسته بندی در اختیار مشتری قرار دهید حتما در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در ادامه به بررسی نکات کلیدی طراحی بسته بندی خواهیم پرداخت.

تاریخچه کارتن بسته بندی

پاپیروس اولین کاغذی است که در حدود دو هزار سال پیش توسط کشور مصر تولید شده است. واژه paper  که به معنی کاغذ می باشد از نام پاپیروس گرفته شده است. با تولید کاغذ از جنس های متفاوت، زمینه تولید کارتن فراهم گردید. اولین کارخانه کارتن سازی در اسپانیا تاسیس شد که خود مقدمه ای برای تولید کارتن بسته بندی در صنایع مختلف بوده است. امروزه در بیشتر فروشگاه ها برای بسته بندی محصولات از کارتن های بسته بندی که متناسب با محصول در سایز های مختلف تولید می شود، استفاده می کنند.

مزایای کارتن بسته بندی

از جمله دلایلی که باعث می شود در اکثر صنایع مانند: صنعت غذایی، دارویی، شیمیایی و… برای بسته بندی محصولات از کارتن استفاده کنند عبارتند از:
• سازگاری با محیط زیست
• قابلیت بازیافت شدن
• مقرون به صرفه
• دسترسی آسان
• حمل و نقل آسان

نکات مهم در هنگام طراحی کارتن بسته بندی
طراحی کارتن تاثیر زیادی برای جذابیت و فروش بیشتر یک محصول دارد. کسانی که قصد انتخاب کارتن بسته بندی برای محصول خود را دارند، ابتدا باید محصول مورد نظر را انتخاب کرده و متناسب با آن طراحی بسته بندی محصول خود را انجام دهند. در صورتی که کسی اطلاعات و تجربه کافی برای طراحی یک کارتن برای محصول خود را ندارد، می تواند با کمک متخصصان با تجربه در این حوزه، سفارش کارتنی مناسب با محصول را بدهد. نکاتی که در هنگام طراحی یک بسته بندی مناسب باید رعایت شود به شرح زیر است.

ارائه طرحی خلاقانه

استفاده از یک طرح نو خلاق که تا به حال در بازار نبوده است می تواند در جذب یک مشتری تاثیر گذار باشد. بنابراین کسانی که قصد تهیه کارتن بسته بندی ، برای محصول خود را دارند بهتر است از افراد خلاق و با تجربه برای طراحی یک جعبه بسته بندی زیبا استفاده کنند.

رعایت سادگی

در هنگام طراحی کارتن بسته بندی باید علاوه بر خلاقانه بودن کارتن، به راحتی و کاربردی بودن کارتن بسته بندی توجه شود.

استفاده از تصاویر مناسب

نکته ای که باید رعایت شود، این است که هر کسی با دیدن تصویر بر روی جعبه بتواند محتوای درون جعبه را تشخیص دهد. اگر کسی بتواند تصویری ساده، جذاب و خلاقی را که نشان دهنده محصول درون بسته بندی است را نمایش دهد، طراحی موفقی داشته است.

درب بسته بندی

باز و بسته کردن درب بسته بندی باید به گونه ای باشد که مصرف کننده به راحتی بتواند این کار انجام دهد.

رنگ بسته بندی

استفاده از یک رنگ جذاب و متناسب با محصول می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی یک جعبه بسته بندی بگذارد.

استفاده از قلم مناسب

نوشته های رو متن به گونه ای باشد که هر کس به راحتی بتواند محصول درون جعبه را تشخیص دهد . همچنین نوشته ها باید با فونتی مناسب و لحنی ساده و جذاب بر روی جعبه نوشته شود.

توجه به ایمنی کارتن

مهم ترین نکته که در هنگام تهیه کارتن بسته بندی باید توجه شود، محکم بودن کارتن است. وظیفه اصلی کارتن بسته بندی محافظت از محصول در برای عوامل مختلف است.

حفاظت از محیط زیست

بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که آسیبی به محیط زیست نرساند. کارتن ها گزینه مناسبی برای بسته بندی هستند چرا که از مواد بازیافتی تهیه شده اند و قابلیت بازیافت دارد و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

برند سازی

استفاده از یک برند مناسب با محصول بر روی بسته بندی باعث می شود که هر کسی محصول را به راحتی تشخیص دهد و در صورت رضایت، برای خرید بعدی به راحتی اقدام کند.

استفاده از لحن مناسب

متن روی کارتن بسته بندی باید یک لحن ساده، روان و بدون غلط املایی باشد تا هر قشری از جامعه مانند افراد مسن وبی سواد بتوانند به راحتی متن روی بسته بندی را بخوانند و متوجه محصول درون بسته بندی شوند.


درباره ی انواع کامپوزیت‌ دندان بیشتر بدانید

تاریخچه مواد ترمیمی دندان

در طول تاریخ از مواد مختلفی برای ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شد. در این بخش و پیش از معرفی انواع کامپوزیت‌ها، بهتر است مروری کوتاه بر مواد ترمیمی دندان که در گذشته به کار می‌رفته، داشته باشیم:

سیمان سیلیکات

این ماده در انگلستان و در سال 1878 توسط فلچر ساخته شد. از این ماده شفاف به مدت 60 سال در بسیاری از فرآیند‌های ترمیمی دندان‌های تخریب شده استفاده می‌شد.

چینی پخته شده

در سال 1908 از چینی پخته شده به عنوان نوعی ترمیم غیر مستقیم دندان استفاده می‌شد.

رزین آکریلی

این ماده ترمیمی در آلمان و در دهه 30 میلادی ساخته شد که در دمای محیط سخت می‌شد. البته استفاده از این ماده مشکلاتی، از جمله عدم مقاومت در برابر سایش هم داشت.

کامپوزیت

در ادامه پیشرفت رزین آکریلی در مصارف دندانپزشکی، در سال 1962 ماده ترمیمی جدیدی که با ذرات سیلیکا تولید شده بود، با نام کامپوزیت وارد بازار شد. کامپوزیت در حال حاضر یکی از رایج‌ترین مواد ترمیمی دندان به شمار می‌آید.


انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌­ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. اما رایج­ترین انوع کامپوزیت عبارتند از: ونیر، ماکروفیل، میکروفیل، هیبرید، میکرو هیبرید، نانو هیبرید و نانو کامپوزیت. این ماده‌ها که در ترمیم دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند در 4 دسته اند:

  • ونیر
  • ماکروفیل
  • میکروفیل
  • هیبریدی (میکرو هیبریدی، نانو هیبریدی)
  • نانو کامپوزیت

کامپوزیت های ونیر

یکی از انواع کامپوزیت دندان، ونیر است که به دلیل کاربرد­های زیادی که در زیبایی و ترمیم دندان­‌ها، به ویژه دندان­‌های جلویی دارد، در سال­‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با توجه به اینکه با کامپوزیت ونیر در کوتاه­‌ترین زمان ممکن می­‌توان شکل دلخواه را به دندان­‌ها داد، به آن ارتودنسی فوری نیز گفته می‌­شود.

کامپوزیت‌های ماکروفیل (درشت‌دانه)

این ماکروفیل ها از ذرات 10 میکرومتری تا 50 میکرومتری تشکیل‌شده‌اند. کامپوزیت درشت‌دانه از نخستین‌ها بودند که در ترمیم استفاده شدند.

این درشتی زیبایی را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌داد اما از مقاومت بالایی برخوردار بود.

امروزه دیگر این نوع کامپوزیت در علم دندان‌پزشکی کاربرد ندارد.

کامپوزیت‌های میکروفیل (ریزدانه)

این کامپوزیت‌ها تکمیل یافته ماکروفیل ها هستند که در دهه 70 میلادی برای اولین بار ساخته‌شده‌اند. این نوع به خاطر ترکیب ذرات کوچک‌تر از 100 نانومتر و رزین‌های پرکننده و مواد پلیمری از استحکام و مقاوت کمتری هنگام جویدن و شکل‌پذیری بالاتری برخوردارند.

به همین دلیل کامپوزیت‌های میکروفیل یکی از بهترین انواع کامپوزیت دندان برای ترمیم و زیباسازی دندان‌های جلویی است.

کامپوزیت‌های هیبریدی

این نوع از کامپوزیت‌ها بین کامپوزیت‌های ماکروفیل و میکروفیل قرار می‌گیرد. یعنی استحکام و مقاومت ماکروفیل ها و شکل‌پذیری و زیبایی میکروفیل ها را همزمان دارد.

این کامپوزیت‌ها در برابر سایش بسیار مقاوم‌اند و در دندان‌های پیشین استفاده می‌شوند.

اصلی‌ترین مشکل این نوع از کامپوزیت‌ها از دست دادن زیبایی، درخشش و رنگشان در مرور زمان است که اگر مراقبت‌های اصولی صورت گیرد این مشکل حل می‌شود.

نوعی از کامپوزیت‌های هیبریدی هستند که با ذرات نانو ترکیب‌شده‌اند و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند به‌عنوان مثال:

  • کم بودن هزینه درمان
  • کوتاه بودن زمان درمان: ترمیم دندان‌ها توسط کامپوزیت‌های نانو هیبریدی تنها در یک جلسه صورت می‌گیرد.
  • عدم تراش زیاد دندان: به خاطر چسبندگی بالای این ترکیب برای قرار گرفتن روی دندان لازم نیست زیاد دندان را تراش بدهند و این امر به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.
  • طبیعی بودن ترمیم‌ها: این نانو کامپوزیت‌ها از نظر رنگ مانند دندان‌های شماست و بسیار طبیعی دیده می‌شود و اگر مراقبت‌های روزانه و بهداشت دهان دندان به‌خوبی رعایت شود بهترین گزینه‌اند

نانو کامپوزیت ها

آخرین نسل از انواع کامپوزیت دندان، نانو کامپوزیت است. این نوع از ترکیب ذرات کوچکی است که در کنار هم قرارگرفته‌اند و ذرات بزرگی را تشکیل داده‌اند.

به همین خاطر زیبایی، مقاومت، شکل‌پذیری و از دست ندادن زیبایی در مدت‌زمان طولانی را دارند.

نانو کامپوزیت‌ها ویژگی‌های دیگری هم دارند از جمله:

  • راحتی در فرایند درمان و جای گذاری روی دندان‌ها
  • قابلیت انتخاب رنگ
  • روان و تا حدودی مایع بودن مواد نانو کامپوزیت: باعث می‌شود در تمام حفره‌های دندان این ماده قرار بگیرد.

مزایا کامپوزیت دندان

این روش رایج‌ترین روش درمان و ترمیم دندان‌ها است که ویژگی‌هایی دارد مانند:

  • تمام دندان کشیده یا تراشیده نمی‌شود و فقط بخش موردنیاز کمی تراشیده می‌شود
  • قیمت مناسب‌تری نسبت به لمینت دندان دارد.
  • کار کامپوزیت دندان‌ها در یک الی دو جلسه انجام می‌شود.
  • در صورت شکستن کامپوزیت یا مشکلاتی مانند این قابل ترمیم است.

معایب و مشکلات کامپوزیت

  • چون کامپوزیت مانند یک لایه دندان را پوشانده است، اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود شرایط برای پوسیدگی دندان به راحتی فراهم می‌شود.
  • در صورت استفاده از انواع کامپوزیت دندان، نیاز به مراقبت و مراجعه بیشتر به دندانپزشک دارید.
  • اگر دندان‌ها برای نصب و قرارگیری کامپوزیت‌ها بیشتر از حد تراشیده شوند باعث آسیب مینای دندان می‌شود.
  • اگر از مواد خوبی در ترکیب کامپوزیت استفاده نشود باعث تورم و مشکلات لثه می‌شود.

چه کسانی می توانند از کامپوزیت استفاده کنند

همه افراد، در هر سنی می‌توانند از این درمان استفاده کنند. اما باید از نظر ساختار لثه (قرار گرفتن دندان‌ها روی هم) مشکلی نداشته باشند که البته این مشکل با ارتودونسی قابل حل است. بنابراین در صورت سلامت دهان و دندان و لثه‌ها می‌توان از انواع کامپوزیت دندان استفاده کرد.

این درمان برای افرادی که دندان‌های پوسیده، شکسته و بد رنگ دارند بهترین گزینه است.


جمع بندی

داشتن لبخند زیبا و سالم حق هر انسانی است، اما گاهی با اتفاقات ناخوشایندی این لبخند زیبا از بین می‌رود. با پیشرفت درمان در این سال‌ها می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. یکی از راه‌های داشتن لبخندی زیبا و سالم کامپوزیت است. این درمان تاریخچه‌ای طولانی دارد و امروزه به بهترین حالت خودش رسیده است.


شرکت : نخ دندان مینا

درباره ی سفارش کارتن بسته بندی

اگر شما  محصولاتی دارید و آن ها نیاز به بسته بندی دارند و به دنبال سفارش کارتن بسته بندی برای آن ها هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب شکل ظاهری مناسب برای بسته بندی

اولین نکته ای که در هنگام سفارش تولید و یا خرید جعبه بسته بندی باید به آن توجه شود، طراحی آن جعبه است. شکلی که برای جعبه بسته بندی انتخاب می کنید، تاثیر بسیار زیادی در جذابیت آن برای مشتریان و فروش بیشتر محصول دارد.

در ابتدا باید محصول مورد نظر به خوبی بررسی شود و سپس متناسب با آن محصول، طرح مناسب برای شبیه سازی و تولید انتخاب گردد. مواردی که در این مرحله از سفارش کارتن بسته بندی اهمیت ویژه ای دارند و باید به آن ها توجه شود عبارتند از:

  • ابعاد جعبه ها به گونه ای باشد که هر شخصی بتواند به راحتی از آن استفاده کند. برای مثال: ابعاد جعبه کاملا متناسب با ابعاد خود محصول باشد و از جعبه های خیلی بزرگ برای محصولات کوچک و برعکس از جعبه های خیلی کوچک برای محصولات بزرگ استفاده نشود.
  • نوشته های روی جعبه باید از رنگ و فونت خوانا و مناسبی برخوردار باشند. همچنین باید در سایز مناسبی چاپ شوند. در این بخش می توانید عبارت های مهم را با سایز بزرگ تر و رنگ هایی که جلب توجه می کنند چاپ کنید.
  • اشکال روی جعبه به گونه ای باشند که نمایانگر محصول درون جعبه باشند و شخص بتواند به درستی تشخیص دهد که درون بسته بندی چه محصولی قرا گرفته است.
  • جعبه هایی که برای بسته بندی محصول سفارش داده می شوند نباید آسیبی به محیط زیست برسانند. بنابراین بهتر است در هنگام سفارش و ساخت این جعبه ها از موادی که قابلیت بازیافتی دارند، استفاده شود.
  • طراحی گرافیکی که شامل: لوگوی برند، جنس، رنگ و … است باید به گونه ای باشد که تناسب کامل با محصول را داشته باشد.
  • کارتن بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که باعث افزایش بیش از اندازه قیمت محصول نشود. چرا که مشتریان در هنگام خرید یک محصول علاوه بر زیبایی و جذابیت کارتن بسته بندی به قیمت محصول هم توجه ویژه ای خواهند داشت.

جنس کارتن بسته بندی

جعبه های بسته بندی از کارتن و مقوا های متنوعی ساخته شده اند که هر کدام کاربرد مخصوصی دارند. به طور کلی جعبه ها به سه دسته مقوایی ، لمینت کارتن و هاردباکس یا جعبه سخت تقسیم می شوند. مقواهایی که برای چاپ جعبه به کار برده می شود عبارتند از: مقوای پشت طوسی ، مقوای پشت سفید ، کرافت ، گلاسه ، ایندربرد و فانتزی که برای هر کارتن بسته بندی ، متناسب با نیاز از یک نوع مقوای خاص استفاده می شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که ممکن است استفاده از برخی مقواها برای بسته بندی با محدودیت همراه باشد.

به عنوان مثال استفاده از مقوا های پشت طوسی به دلیل استفاده از مواد بازیافتی ، برای بسته بندی مواد خوراکی ممنوع است. بهتر است برای سفارش کارتن بسته بندی مواد غذایی از جعبه هایی با مقوای پشت سفید یا ایندربرد استفاده شود. چراکه مجوز و استاندارد های لازم برای بسته بندی مواد غذایی را دارند و کیفیت این مقوا ها نسبت به موارد دیگر بهتر است.
چسب مناسب جعبه بسته بندی

چسبی که برای بسته بندی جعبه ها مورد استفاده قرار می گیرد، چسب گرم نام دارد که به دلیل استحکام درونی برای اتصال لایه های کارتنی ، مقوا ، کرافت ، سطوح سلولزی و … مناسب است. ویژگی های چسب گرم (چسب جعبه بسته بندی) عبارتند از:

  • چسب گرم در صورتی که به دور از نور آفتاب و در دمای بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد نگهداری شود، حدود دو سال نیز عمر می کند.
  • در برابر تغییرات و شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.
  • این چسب ها با توجه به ساختار شیمیایی که دارند در برابر حرارت پایدار هستند.