آشنایی با فناوری CRM

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط مشتری است. به عبارت ساده تر CRM فرایند مدیریت تعاملات با مشتریان موجود و احتمالی در طی فرایند فروش است.

هر استراتژی یا رویکردی که از داده ها برای ایجاد روابط با مشتری، مدیریت و بهبود آن استفاده کند، زیرمجموعه ای از CRM به شمار می رود. اما این اصطلاح معمولا برای توصیف نرم افزار یا فناوری CRM استفاده می شود.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار یا فناوری CRM سیستمی از ابزارها است که به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری را برای مدیریت بهتر روابط با مشتریان، جمع آوری، سازمان دهی و تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار می تواند به مدیریت تماس، مدیریت فروش و بهره وری کمک ویژه ای کند.

در حال حاضر از ابزار CRM برای مدیریت روابط مشتری در کل چرخه بازاریابی، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات با مشتری استفاده می شود. به این ترتیب شما می توانید از این ابزار برای یافتن مشتری جدید، ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول ارتباط با مشتری و پیشرفت تجارت خود استفاده کنید.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

اگر از هریک از کارمندان مشغول به کار در بخش های مختلف شرکت بپرسید که اهمیت CRM چیست احتمالا جواب های مختلفی را دریافت خواهید کرد. با این حال همه این پاسخ ها یک نقطه مشترک دارند که معمولا در مرکزیت ماجرا قرار می گیرد و آن بهبود تعامل با مشتری است.

به عنوان مثال بازاریاب ها می توانند با استفاده از داده های موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، دید خوبی را نسبت به فعالیت های مشتری های وفادار، جدید و احتمالی پیدا کنند.

داشتن دانش درباره مشتری یکی از ارزشمندترین منابعی است که شما برای بهبود بازاریابی و فروش خود و در نتیجه رونق کسب و کار در اختیار دارید. جمع آوری و سازمان دهی این اطلاعات به طور موثری هر آنچه را باید درباره مشتری بدانید، در اختیارتان خواهد گذاشت.

به این ترتیب خواهید فهمید که مشتریان شما کدام محصول را دوست دارند، به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزهایی توجه آن ها را به خود جلب خواهد کرد.

CRM برای چه کسانی مفید است؟

بسیاری از افراد نمی دانند که کاربرد CRM چیست و چگونه می توان از آن برای بهبود تجارت استفاده کرد. بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک معتقد هستند که به دلیل محدود بودن مرزهای کسب و کار، نیازی به استفاده از سیستم CRM ندارند. اما از زمانی که شما فعالیت تجاری خود را در فضای آنلاین کلید می زنید، به اطلاعات جمع آوری شده در CRM نیاز خواهید داشت.

باید بدانید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک ابزار لازم برای همه است. این ابزار می تواند به قسمت فروش، خدمات مشتریان، جذب نیرو، بازاریابی یا سایر قسمت ها در شرکت راهی بهتر را برای مدیریت تعاملات با مشتری و روابط خارجی نشان دهد.

این ابزار به شما امکان می دهد تا اطلاعات تماس مشتری را ذخیره کرده و فرصت های فروش را شناسایی کنید. همچنین می توانید کمپین های بازاریابی خود را مدیریت کرده و اطلاعات تعامل با مشتری را در اختیار همه افراد در شرکت قرار دهید.

به این ترتیب هرکس در شرکت شما می تواند نحوه برقراری ارتباط با مشتری را ببیند. همچنین می توان از لیست خریدها، آخرین زمان خرید و پرداخت های مشتری نیز آگاه شد. در نتیجه افراد حاضر در تیم می توانند مسیرهای بهتری را برای رشد کسب وکار شناسایی کنند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چه کاری انجام می دهد؟

  • بهبود روابط با مشتری

سیستم CRM به شما کمک می کند تا اطلاعات مشتری را سازمان دهی کنید. به این ترتیب می توانید یک چشم انداز کلی نسبت به مشتری پیدا کرده و در نتیجه همواره او را راضی نگه دارید.

همچنین وجود این سیستم می تواند به شما در قوی تر کردن ارتباط با مشتری کمک کند. زیرا این سیستم منابع بسیار زیادی را در رابطه با مشتری در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از همه آن ها برای جلب اعتماد و رضایت او به صورت بهینه استفاده کنید.

  • جمع آوری اطلاعات ضروری

یکی دیگر از کارهایی که بعد فهم اینکه CRM چیست و استفاده از آن می توانید انجام دهید، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات حیاتی است. این سیستم همه داده های مربوط به اطلاعات تماس مشتری از طریق منابع و کانال های مختلف را جمع آوری می کند.

همچنین به طور خودکار اطلاعاتی مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت های شرکت را نیز جمع آوری خواهد کرد. به این ترتیب شما می توانید یک خط زمانی از پیشرفت های خود به دست آورده و استراتژی های خود را بر این اساس بهبود ببخشید.

  • موفقیت کمپین های بازاریابی

سیستم CRM می تواند یک نگاه تلفیقی برای مدیریت فعالیت ها و تعاملات روزمره با مشتری را برای شما به ارمغان آورد. از منظر بازاریابی شما با داشتن این نگاه می توانید کمپین های خود را در زمان مناسب راه اندازی کرده و از طریق آن پیام مناسب را منتقل کنید.

  • افزایش فروش

کارمندان فروش از اطلاعات به دست آمده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توانند برای سرعت بخشیدن به کارهای خود استفاده کنند. با استفاده از این اطلاعات، کارمندان و تحلیلگران بخش فروش می توانند مرزهای مسیری را که باید طی کنند، برای خود روشن تر نمایند.

همچنین می توانند دورنمای بهتری از این مسیر به دست آورده و پیش بینی های دقیق تری انجام دهند.

  • توسعه تجاری

CRM یک نرم افزار است که می توان آن را به سایر برنامه های تجاری متصل کرد. به این ترتیب می توان سیستم های تجاری موجود در شرکت را یکپارچه کرده و به یک دید ۳۶۰ درجه نسبت به کسب و کار و مشتریان دست پیدا کرد.

  • بهبود خدمات مشتریان

زمانی که متوجه بشوید CRM چیست ، میتوانید با استفاده از آن بک بانک اطلاعاتی کامل از مشتریان خود داشته باشید، بخش خدمات مشتریان به راحتی می توانند به نیازهای مشتری شما از طریق هر کانالی پاسخ بدهند.

مشتریان شما به این موضوع که شما آن ها را می شناسید و اطلاعات بسیار دقیقی از خریدها و پرداخت های آنان دارید، بسیار علاقه مند هستند. به این ترتیب می توانید مشتریان را شیفته خدمت رسانی خود کرده و بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهید.

  • مدیریت زمان و بودجه

نسخه های جدیدتر سیستم CRM از هوش مصنوعی برای انجام برخی از وظایف اداری به طور خودکار استفاده می کنند. به عنوان مثال سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می تواند ورود داده ها، مسیریابی پرونده ها و سرویس ها را به طور خودکار انجام دهد. در نتیجه شما نیروی انسانی کمتری نیاز داشته و می توانید زمان تیم خود را برای انجام فعالیت های ارزشمندتر خالی کنید.

هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا ضمن شناخت بهتر مشتری، احساس و عملکرد او را پیش بینی کنید. به این ترتیب می توانید از فرصت های پنهان شده در داده های کسب و کار، بهترین استفاده را ببرید.

سخن پایانی

چه یک تیم فروش داشته باشید و چه یک کارآفرین انفرادی باشید، از زمانی که قدم به دنیای تجارت آنلاین می گذارید، به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM نیاز خواهید داشت. با استفاده از این سیستم می توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره مشتریان خود به دست آورید.

منبع:  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

۸ ایده جذاب برای کتابخانه منزل

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از به روزترین و جدیدترین ایده های کتابخانه را بررسی کنیم.

کتابخانه مشکی

کتابخانه مشکی رنگ | تهران دیزاین

مانند هر اتاق دیگری در منزل شما ، وسایل و اسباب اتاق باید همخوانی بالایی با رنگ در و دیوار داشته باشند. در صورت استفاده از کتابخانه مشکلی رنگ در منزل خود ، بهتر است دیوار های اتاق نیز رنگ های خیلی شاد نداشته و با کتابخانه سازگاری داشته باشند.

علاوه بر این ، وسایل اتاق و دکوراسیون اتاق با کتابخانه مشکلی بهتر است حالت کلاسیک داشته باشند ، نه جدید و طبق مد روز.

کتابخانه با فضای داخلی

کتابخانه با فضای داخلی | تهران دیزاین سنتر

همه کتابخانه ها نباید یک میز و صندلی ساده و تکراری کنار خود داشته باشد. بلکه شما می توانید با استفاده از کتابخانه هایی که صندلی یا مکانی درون آن ها کتابخانه تعبیه شده است ، جلوه ای منحصر به فرد به کتابخانه ببخشید و این ایده کتابخانه منزل جزو پر طرفدارترین ها به شمار می رود.

علاوه بر این ، باید دقت داشته باشید که مهم ترین جزو یک کتابخانه منزل ، خود کتابخانه نیست؛ بلکه میز و صندلی آن است. شما ممکن است بخواهید ساعت ها روی میز و صندلی کتابخانه خود بنشینید و به مطالعه بپردازید. بنابراین راحت بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید ، می توانید فضای تعبیه شده را در داخل کتابخانه کمی بزرگ تر بسازید تا در صورتی که قصد داشتید مدت زمان زیادی آنجا بمانید و خسته شدید ، بتوانید کمی دراز بکشید.

کتابخانه هنری

سومین ایده کتابخانه منزل ، طراحی یک کتابخانه هنری است که طرفداران زیادی بین افراد هنردوست دارد.

اگر دوست دارید کتابخانه شما از حالت خشک و بی روح خارج شود و دیگر مانند دسته ای از کتاب های قطور و بی استفاده که کنار یکدیگر قرار گرفته اند نباشد ، باید با استفاده از کارهای هنری ، کاردستی ها و قاب عکس ها به آن روح بخشید.

این موضوع به ویژه زمانی اهمیت دارد که شما وقت زیادی را در کتابخانه منزل خود می گذرانید و برای طراحی آن ، ایده کتابخانه منزل مناسب برایتان اهمیت زیادی دارد.

بنابراین اگر دائما در کتابخانه منزل خود هستید و دوست دارید جلوه هنری به خود بگیرد و از حالت خسته کننده خارج شود ، می توانید مانند تصویر بالا مقداری ذوق هنری به خرج دهید و از قاب عکس ها و دکوراسیون مورد علاقه خود استفاده کنید.

استفاده از کتابخانه برای کاربرد های دیگر

ایده کتابخانه برای منزل | تهران دیزاین سنتر

بسیاری از افراد علی رغم برخورداری از یک کتابخانه بزرگ و جذاب ، کتاب های زیادی برای قرار دادن در آن ندارند و معمولا بخش زیادی از آن خالی می ماند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید ، می توانید از این ایده کتابخانه منزل که در تصویر بالا می بینید استفاده کنید و وسایل دیگر خود را در کتابخانه جای دهید.

با انجام این کار کتابخانه نیمه پر شما ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد و حجم بالایی از فضای منزل شما به دلیل قرار گرفتن وسایل در کتابخانه ، خالی خواهد شد.

کلید انجام این کار ، این است که دقت داشته باشید همه وسایل و اسباب خود را نمی توانید در کتابخانه قرار دهید ، مثلا قرار دادن تعدادی از کاسه ها یا ظروف رنگ و رو رفته آشپزخانه در این طبقه بندی نه تنها ظاهر کتابخانه را بهتر نمی کند ، بلکه باعث بدتر شدن آن خواهد شد.

بهترین کار این است که تعدادی از وسایل دکوری جمع و جور خود را که ترجیحا تمیز هستند و رنگ های شاد دارند، در کتابخانه در کنار کتاب ها قرار دهید.

کتابخانه سنتی

با وجود مدرن شدن شیوه زندگی و تغییر روش ما برای طراحی دکوراسیون منزل و به ویژه کتابخانه آن ، بازهم سبک سنتی چینش دکوراسیون طرفداران خود را دارد.

اگر شما هم از طرفداران این سبک خاص هستید ، می توانید با بهره گیری از ایده کتابخانه منزل سنتی و با ایده گرفتن از تصویر بالا ، یک کتابخانه سنتی زیبا برای اتاق خود طراحی کنید.

البته برای انجام این کار دقت داشته باشید در صورتی که کتابخانه منزل خود را به شیوه سنتی طراحی کردید ، دیگر وسایل اتاق و حتی رنگ آمیزی آن باید به شیوه سنتی باشد تا با یکدیگر همخوانی لازم را داشته باشند.

طرح رنگ های قهوه ای و آبی

رنگ آمیزی کتابخانه و وسایل دیگر موجود در اتاق ، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که شما ممکن است زمان زیادی را در اتاق کتابخانه صرف کنید و در صورت نامناسب بودن رنگ ها و همخوانی نداشتن آن ها ممکن است چشم شما پس از مدت کوتاهی اذیت شود.

اگر صرف نظر از ایده کتابخانه منزل و دکوراسیون آن به رنگ کتابخانه اهمیت زیادی می دهید ، خبر خوبی برایتان داریم.

شما می توانید با قرار دادن رنگ های آبی و قهوه ای کنار یکدیگر از یک ترکیب رنگ منحصر به فرد ، شیک و سازگار با یکدیگر استفاده کرده و اتاق کتابخانه خود را به یک فضای آرامش بخش تبدیل کنید.

ترکیب رنگ قهوه ای و آبی برای کتابخانه از این نظر مناسب است که بسیار آرامش بخش است و شما با انتخاب ترکیب این رنگ برای کتابخانه و اتاق می توانید ساعت ها در اتاق به مطالعه بپردازید و احساس خستگی زیادی نکنید.

رنگ سبز انرژی بخش

ایده کتابخانه برای خانه | تهران دیزاین

یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید به عنوان ایده کتابخانه منزل برای کتابخانه یا دیوار های اتاق کتابخانه در نظر بگیرید ، رنگ سبز است.

شما با انتخاب این رنگ علاوه بر در نظر گرفتن جذاب ترین ایده برای کتابخانه منزل ، می توانید مقدار زیادی آرامش به اتاق کتابخانه خود القا کنید؛ زیرا رنگ سبز از آرامش بخش ترین رنگ ها است.

کتابخانه سر تا سری

اگر از طرفداران کتاب و کتاب خوانی هستید و مقداری بسیار زیادی کتاب دارید که نمی دانید آن ها را کجا جای دهید ، این مورد بهترین ایده کتابخانه منزل برای شما است.

منبع:  تهران دیزاین 

نکات قابل توجه قبل از طراحی آشپزخانه رستوران

قبل از شروع طراحی آشپزخانه رستوران ، باید ابتدا به فکر گردش کار و قطعات ضروری آشپزخانه باشید. زیرا هر ایده ای برای باز کردن یک نوع رستوران نیاز های متفاوتی نیز خواهد داشت.

به عنوان مثال ، یک رستوران با سبک سنتی به ابزار متفاوتی در مقایسه با فست فود احتیاج دارد. در نتیجه باید به فکر تجهیزات مورد نیاز رستوران و چگونگی آمدن غذا سر میز مشتری از آشپزخانه باشید و تمامی موارد لازم را زیر نظر بگیرید.

آشپزخانه ساده رستوران | تهران دیزاین

اصول طراحی آشپزخانه رستوران

صرف نظر از این که شما چه نوع سبک رستورانی دارید ، چندین هدف برای طراحی صحیح و اصولی مطرح می شود که باید به آن ها دقت کرد. این اصول عبارت هستند از:

  • انعطاف پذیری
  • سادگی
  • جریان مواد غذایی و پرسنل
  • سهولت رعایت اصول بهداشتی
  • سهولت نظارت بر کار
  • کارایی فضا

انعطاف پذیری

آشپزخانه رستوران مکانی است که رفت وآمد در آن جا زیاد است ، بنابراین نحوه چینش فضا باید به صورتی با این کار تطبیق داشته باشد. شاید شما منو خود را تغییر دهید و غذا های جدیدی به فهرست پیشنهادی رستوران خود اضافه کرده یا حتی آشپز جدیدی انتخاب کنید که عملکرد متفاوتی با آشپز قبلی دارد.

اگر می خواهید فضایی انعطاف پذیر یا در یک کلام سازگار با نوع کاری که انجام می دهید داشته باشید ، شاید لازم به استفاده از ایستگاه های کاری چند منظوره یا تجهیزات قابل جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر باشد.

سادگی

آشپزخانه رستوران | تهران دیزاین سنتر

 

آشپزخانه  رستوران ها فضایی است که در آن به هم ریختگی زیاد پیش می آید و همین آشفتگی فضا می تواند منجر به سردرگمی و بهداشت نامناسب محیط شود که در نهایت عملکرد منفی را برای خدمات غذایی در پی خواهد داشت.

برای این که از حداکثر فضای موجود استفاده کنید ، سعی کنید در طراحی آشپزخانه رستوران سادگی را در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال قرار دادن بخش سرو غذا در نزدیکی آشپزخانه می تواند رفت وآمد را در بخش غذاخوری محدود کند.

در حالی که اگر تجهیزات کوچک را در گوشه و قفسه های غیر ضروری بگذارید ، می توانید از این بخش ها نیز استفاده کنید. علاوه بر این ، انتخاب تجهیزات مناسب آن هم تنها با لوازم جانبی ضروری موجب صرفه جویی در هزینه و فضای در دسترس می شود.

جریان مواد غذایی و پرسنل

درست است که آشپزخانه مکانی شلوغ است ، اما لازم نیست در آن هرج ومرج موج بزند. اگر در طراحی آشپزخانه رستوران جریان مواد غذایی و پرسنل حفظ شود ، آن طراحی اصولی و منطقی خواهد بود که در آن هیچ یک از کارمندان و حتی مواد مورد استفاده در فضا گم نخواهند شد.

به عبارت دیگر ، عملکرد آشپزخانه به شکل یک الگوی دایره ای شکل است. به عنوان مثال محل نگهداری مواد غذایی منجمد و خشک باید در کنار بخش پخت وپز مواد باشد ، اما از آن طرف محل دفع زباله باید از مناطق آماده سازی و پخت غذا جدا باشد.

وعده های غذایی آماده شده باید از یک طرف از آشپزخانه خارج شوند و از آن طرف ظروف کثیف از طرف دیگر به محیط آشپزخانه رستوران بیایند.

رعایت این اصل نه تنها آشپزخانه را تمیز نگه می دارد و سالم بودن غذا را حفظ می کند ، بلکه سردرگمی را در این محیط نیز از بین می برد و در نهایت تضمین کننده سرویس دهی منظم و با ترتیب مشخص خواهد بود.

سهولت رعایت اصول بهداشتی

علاوه بر پخت و پز ، کارمندان رستوران بیشترین زمان را صرف تمیز کردن آشپزخانه می کنند. بنابراین داشتن آشپزخانه رستورانی که برای بهینه سازی رعایت بهداشت طراحی شده ، الزامی است.

یک روش عالی برای تمیز کردن آسان تر آشپزخانه ، نصب چرخ های کوچک زیر میز کار و تجهیزات است ، بنابراین زمانی که می خواهید کف و دیوار ها را تمیز کنید به آسانی جابه جا می شوند.

با این حال مهم ترین نکته در هر رستورانی رعایت اصول و بهداشت مواد غذایی است که هر رستورانی ابتدا باید این اصل را در طراحی آشپزخانه رستوران حفظ کند.

به عنوان مثال در هر بخشی که غذا تهیه می شود باید جایی برای شستن دست ها وجود داشته باشد. البته این بخش شست وشو باید به صورت مداوم تمیز شود و تنها محلی برای نگهداری ظروف کثیف نباشد.

در مورد بخش دفع زباله نیز می توان همین موضوع بالا را بیان کرد. حتما اصولی را که از طرف سازمان بهداشت برای آشپزخانه رستوران ها بیان می شود مطالعه کنید تا مطمئن باشید آشپزخانه شما از نظر بهداشت ایمنی کاملی دارد.

سهولت نظارت بر کار

سرآشپز اصلی در زمینه مدیریت آشپزخانه کار های زیادی برعهده دارد. بررسی غذای نهایی که سر میز مشتری می رود کاملا در حیطه وظایف او قرار می گیرد.

از آن طرف او منو های جدید طراحی می کند ، تجهیزات مورد نیاز را سفارش می دهد ، کیفیت مراحل پخت وپز دیگر آشپز ها را کنترل می کند و علاوه بر این  باید مطمئن شود که تجهیزات به اندازه کافی کارآمد هستند یا خیر.

اگر در طراحی آشپزخانه رستوران ستون های کمی در محل باشد یا همه چیز در دید سرآشپز قرار بگیرد ، قطعا نظارت راحت تر و ارتباط گرفتن افراد در محیط کاری نیز با یکدیگر بهتر خواهد بود.

کارایی فضا

آشپزخانه رستوران | تهران دیزاین

بیشتر رستوران ها حداقل فضای لازم را برای قرار دادن تجهیزات خود در اختیار دارند ، بنابراین باید بدانید چطور با طراحی درست و صحیح تجهیزات را در این فضای محدود به خوبی قرار دهید تا از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

به عنوان مثال وقتی می خواهید آشپزخانه کوچکی در ماشین های سیار فروش غذا درست کنید ، باید تجهیزاتی که خریداری می کنید واقعا لازم و واجب باشد و نحوه چینش و کنار هم قرار دادن این تجهیزات نیز به صورتی باشد که هماهنگ با یکدیگر باشند.

برای آشپزخانه هایی با اندازه استاندارد که فضای کمی در اختیار دارند ، در نظر بگیرید که کدام تجهیزات ضروری هستند. به عنوان مثال ، اگر قرار است فقط چند بار در روز غذا سرخ کنید ، یک سرخ کن آشپزخانه سبک با حجم بالا کافی است و لازم نیست چند سرخ کن تهیه کنید.

البته مراقب باشید که از آن طرف خیلی هم دیگر در خرید تجهیزات و طراحی صرفه جویی نکنید. زیرا اگر آشپزخانه ای تجهیزات لازم را در اختیار نداشته باشد ، قطعا نمی تواند آن طور که باید کار خود را انجام دهد.

منبع: تهران دیزاین سنتر

بیان ویژگی های دیجیتال مارکتینگ

شاید این طور تصور کنید که کسب و کار شما بسیار کوچک است و هزینه کردن برای گسترش آن در فضای دیجیتال نمی تواند به صرفه باشد. به نظر می رسد که نظر کارشناسان و آژانس های بازاریابی دیجیتال، چیزی برخلاف این موضوع است.

آنها برای این نظر خود دلایل قانع کننده ای دارند که در این مطلب به بیان آن می پردازیم.

  1. دیجیتال مارکتینگ مخاطبان شما را به مشتریان واقعی تبدیل می کند.

تا همین جند سال پیش صاحبان کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن محصولات خود چاره ای به جز استفاده از تبلیغات پرهزینه بیلبوردها، رادیو و تلویزیون نداشتند. تبلیغاتی که هیچ تضمینی برای دستیابی به مخاطبین مورد نظر آنها ایجاد نمی کردند.

این تبلیغات تنها افراد تصادفی در حال عبور دیده می شد که ممکن بود هیچ نیازی به محصول نداشته باشند. آنها مجبور بودند هزینه گزافی را برای این موضوع بپردازند بدون اینکه مطمئن باشند که این هزینه ها در نهایت منجر به ایجاد مشتری خواهد شد.

یکی از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ این است که اکنون با وجود شبکه های اجتماعی روش های دستیابی به مخاطبین بسیار ارزان تر و در دسترس تر است. خبر بهتر اینکه شما می توانید تبلیغ کار خود را برای گروه خاصی از مخاطبین پخش کنید که حتما به آن نیاز دارند.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که این بازار هدف گسترده را شناسایی کنید و محصولات خود را به هر شخصی در هر جایی از دنیا بفروشید. پس برخلاف شکل های سنتی تبلیغات، تضمین می شود که تبلیغات شما را تنها مخاطبین واقعی می بینند و در نهایت به مشتریان واقعی تبدیل می شوند.

  1. دیجیتال مارکتینگ شما را به دیگران می شناساند.

برند سازی حکم خون در رگ های کسب و کار در حال رشد را دارد. تداوم در تبلیغات آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که برند شما را بشناسند و با معرفی آن به دیگران، مشتریان شما را چند برابر کنند.

فراموش نکنید که شناخته شدن نام تجاری شما تأثیر زیادی در پیدا کردن مشتریان دائمی دارد.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شخصی سازی تبلیغات را می دهد.

بر اساس آمارهای جهانی، در حال حاضر بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران اینترنت صاحب گوشی هوشمند هستند و ۹۰ درصد زمان آنلاین بودن آنها صرف چک کردن شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در اپلیکیشن های آنلاین می شود؛ بنابراین شما به راحتی می توانید مخاطب خود را پیدا کرده و دقیقا بر اساس نیازهای او کمپین تبلیغاتی محصولاتتان را طراحی کنید.

این آمار همچنین نشان می دهد که اگر از روش های بازاریابی موبایلی استفاده کنید، می توانید در شخصی ترین محیط کاربری مشتریان خود، محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این موضوع به مشتری نشان می دهد که شما دقیقا از نیازهای او آگاهی دارید. در نتیجه او به شما اطمینان می کند و کم کم به یکی از مشتریان وفادار کسب و کار شما تبدیل می شود.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شفاف سازی را می دهد.

در دنیای آنلاین ابزارهای دقیقی وجود دارد که برای آنالیز فعالیت های شما استفاده می شوند. این ابزارها دقیقا مشخص می کنند که در هر فضایی فعالیت های شما چه میزان نتیجه داده است و مشتریان بیشتر از کدام بستر جذب محصولات شما شده اند.

این نتایج به شما برای ادامه مسیر دید می دهد و مشخص می کند که کدام مسیر برای موفقیت شما هموارتر است. خبر خوب اینکه شما می توانید میزان موفقیت رقبای خود را نیز بسنجید و بدانید که چگونه می توانید در رقابت با آنها پیروز میدان باشید.

  1. دیجیتال مارکتینگ به مشاغل کوچک فرصت رشد می دهد.

در روش های قدیمی تبلیغات، کسب و کارهای کوچک تر توان رقابت با کارخانه ها و شرکت های بزرگ را نداشتند. چراکه نمی توانستند هزینه تبلیغات گسترده را فراهم کنند. دیجیتال مارکتینگ این شکاف طبقاتی را برطرف می کند و به همه مشاغل بزرگ، کوچک و متوسط امکان رشد را می دهد.

در واقع در دنیای آنلاین همه کسب و کارها از منابع یکسانی بهره می برند و این کیفیت تبلیغات است که میان آنها تفاوت ایجاد می کند. البته ممکن است مشاغل بزرگ تر با هزینه های اضافه تر و تبلیغات سنتی به رشد خود کمک کنند؛ اما بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارهای کوچک و متوسط فضای رقابتی سالمی را ایجاد می کند که امکان شناخته شدن و ایجاد مشتری را به آنها می دهد.

  1. دیجیتال مارکتینگ امکان اتوماتیک سازی اکثر فعالیت ها را به شما می دهد.

بسیاری از کارهای معمول بازاریابی دیجیتال، از طریق ابزارهای مختلف بدون نیاز به دخالت انسان به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شوند. این موضوع این امکان را به مدیران و تیم های بازاریابی می دهد که به جای تمرکز بر روی کارهای کوچک تر و وقت گیر، بر روی استراتژی های بهینه سازی تمرکز کرده و باعث رشد کسب و کار شوند.

در واقع صرف زمان بیشتر برای ساخت استراتژی تبلیغات و آزاد شدن ذهن از کارهای متفرقه باعث افزایش اثرگذاری استراتژی ها و نتایج بهتر خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ امکان بازاریابی از طریق همه شبکه های آنلاین را به شما می دهد.

درحالی که بسیاری از افراد تصور می کنند که ایمیل دیگر قدیمی شده است، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ۷۲ درصد مردم ترجیح می دهند تبلیغات و پیشنهادهای محصول را از طریق ایمیل دریافت کنند. این یک دلیل قوی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی است.

بازاریابی از طریق ایمیل می تواند دقیقا مشتریانی که به محصولات شما علاقه مند هستند را هدف قرار دهد. ایمیل های مختلف در این بازاریابی می توانند به صورت کاملا خودکار برای مشتریان ارسال شوند و هیچ زحمتی برای تیم دیجیتال مارکتینگ نخواهند داشت. این ایمیل ها را حتی می توانید بر اساس سلایق مشتری شخصی سازی و جذاب تر کنید.

این یکی از جذاب ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ است. اینکه شما بتوانید از هر ابزاری که در دنیای آنلاین پیدا می شود، هر چقدر هم که به نظر قدیمی و از کار افتاده برسد، برای کسب درآمد و معرفی برند خود استفاده کنید، عالی است.

یک کمپین بازاریابی دیجیتال کامل به شما این امکان را می دهد که از هر طریقی که به شبکه آنلاین مربوط می شود، برند خود را به مشتریان خود معرفی کنید. البته این کار را به گونه ای انجام می دهد که مشتری احساس نکند که با تبلیغات زیاده از حد محاصره شده است.

  1. دیجیتال مارکتینگ مسیر رسیدن به اهداف تجارت را برای شما هموارتر می کند.

موفقیت در دنیای دیجیتال در گرو داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی است. با داشتن این استراتژی متوجه می شوید که پول های خود را برای سرمایه گذاری روی کدام بخش از تبلیغات هزینه کنید.

همچنین می توانید اطلاعات کاملی برای گرفتن تصمیمات بهتر و نحوه ایجاد اعتماد در مشتری کسب کنید. این تحلیل ها و برنامه ریزی ها مسیر رسیدن به اهداف تجاری و جلو زدن از رقیبان را برای شما هموارتر می کند.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ شیوه جدید از تبلیغات است که می تواند آدم هایی را که وقت زیادی از روز خود را در شبکه های آنلاین می گذرانند، به مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما تبدیل کند.


آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

سبک معماری رومانسک

برای تاریخ آغاز سبک رومانسک ، اتفاق نظر وجود ندارد ، پیشنهاد های مختلف از قرن ۶ تا ۱۱ میلادی برای اغاز این سبک وجود دارد ؛ این سبک تا روی کار امدن سبک گوتیک در قرن ۱۲ ، در اروپا پیش تاز بوده است.

نمونه هایی از معماری رومانسک را می توان در سرتاسر قاره اروپا یافت ، که آن را به اولین سبک معماری اروپایی از زمان معماری روم شاهنشاهی تبدیل کرده است.

رومانسک تلفیقی از سنت های رومی ، کارولینگی و اوتونی ، بیزانس و ژرمنی محلی بود. این سبک اولین سبک واقعا “اروپایی” معماری به حساب می آمده است.

این سبک محصول گسترش رهبانیت در قرن ۱۰ تا ۱۱ بود ؛زیرا ، برای اسکان بسیاری از راهبان و کشیشان و همچنین زائرانی که برای دیدن آثار مقدسین آمده بودند ، به کلیسا های بزرگتر نیاز بود. کلیسا های سبک معماری رومانسک به طور مخصوص قوس های نیم دایره ای برای پنجره ها ، در ها و شبستان ها دارند.

کلیسای رمانسک | چیدمانه

در رمانسک برای جلوگیری از آتش سوزی های ویرانگر طاق ها سنگ تراشی شده جایگزین طاق های چوبی شدند.

دوره های سبک معماری رمانسک

معماری رومانسک را می توان به طور کلی به ۲ دوره ی تقسیم کرد.

  • رومانسک اولیه یا همان آغازین First Romanesque :

رمانسک اولیه | چیدمانه

به ساختمان هایی در ایتالیا ، اسپانیا و بخش هایی از فرانسه اطلاق می شود که ویژگی های سبک رمانسک را در برمی گیرند و آن را با نام رمانسک لمباردی (Lombard Romanesque) نیز می شناسند.

این ساختمان ها در اواخر قرن ۱۰ میلادی و قبل از تأثیر صومعه کلونی (Cluny Abbey) بر روی معماری ساخته شده اند و در نتیجه ، بسیار ساده تر و غیر حرفه ای تر هستند.

دیوار های ضخیم ، عدم استفاده از مجسمه و به کار گرفتن طاق های تزئینی با الگو های ریتمیک از جمله ویژگی های رومانسک لمباردی (آغازین )به شمار می رود.

  • سبک رومانسک :

در سبک رومانسک استفاده از طاق ضربی و سنگ های صیقل داده شده رواج داشت. در این مرحله این معماری به حد کمال و تعالی خودش رسیده بود و به عنوان یک سبک معماری در تمام طبقات مانند پادشا هان ، کشیش ها و اشراف زادگان محبوبیت داشت و انها قصر ، کلیسا و خانه خود را به این سبک طراحی و معماری می کردند. از سبک رومانسک در انگلیس ، به عنوان معماری نورمن یاد می شود.

اصطلاح پیش رمانسیک بعضی مواقع به معماری آلمان در دوران کارولینگیان و اوتانیان اطلاق می شود در حالی که رمانسیک اولیه به ساختمان های ایتالیائی ، اسپانیائی و قسمتی از فرانسه که خصوصیات رمانسیک دارند گفته می شود.

ویژگی های سبک معماری رومانسک :

به طور کلی ویژگی های معماری رومانسک را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دیوار های ضخیم
  • ستون های مقاوم
  • طاق های رومی
  • برج های بزرگ

ساختمان های سبک معماری رمانسک دارای اشکال کاملاً مشخص ، غالباً با الگو و نقشه ای بسیار منظم ، متقارن و ساده است.

این سبک بر شیوه های معماری رومی ها استوار است و ویژگی هایی همچون دیوار های ضخیم ، طاق های گرد و برج های بزرگ که میراث معماری رومی است را داراست.

ساختمان های رومانسک سازه های بسیار محکمی با دیوار های ضخیم بودند. کلیسا های رومانسک عمدتا از سنگ ساخته شده اند ، مخصوصاً در یک سقف طاقدار بزرگ ، سنگین است. برای نگه داشتن آن سقف بزرگ سنگی به دیوار های ضخیم و ستونذ های گسترده احتیاج بود.

سازندگان نمی توانستند دیوار ها را خیلی برش بزنند ، بنابراین پنجره ها کوچک هستند. کلیسا های رومانسک به همین دلیل در داخل تاریک بودند.

کلیسا های رومانسک امروزه نیز بخصوص در انگلستان که قبلاً این سبک بسیار محبوب بود ، همچنان زنده مانده اند. کلیسای جامع دورهام ، که در بالا نشان داده شده است ، یک نمونه قابل توجه است.

در سبک معماری رومانسک ساختمان ها در واقع شباهت زیادی به بنا های روم باستان ندارند حتی اگر از بسیاری از عناصر مشابه استفاده کنند.

برخی از معماران این سبک و دوره را تنها پلیی برای انتقال معماری به سبک گوتیک می دانند اما نباید فراموش کرد این سبک شاید از دل عصر تاریکی (Dark Ages) بیرون آمد و به اروپا روشنایی بخشید و بسیاری از کلیسا های آلمان از جمله ۱۲ کلیسای رومانسک کلن (Twelve Romanesque churches of Cologne) به این دوره تعلق دارند.

یکی از مهم ترین ساختمان های رومانسک کشور آلمان ، کلیسای جامع اشپیر (Speyer Cathedral) است که در قرن ۱۱ میلادی ، بزرگ ترین ساختمان در دنیای مسیحیت و نمادی از قدرت خاندان سالیان (Salian) به شمار می رفت.

سبک معماری رمانسک | چیدمانه

سبک معماری رومانسک با کیفیت توده ای آن ، دیوار های ضخیمش ، طاق های گردش ، پایه ها محکم ، تاق های فنری برج های بزرگ و دالان های تزئین شده اش شناخته شده است.

ساختمان های سبک رومانسک شکل واضحی و خاصی را نشان می دهد و دارای نقشه های متقارن هستند بنابراین نمای کلّی آن ها نسبت به ساختمان های گوتیک که ساده تر به نظر می رسد.

اصطلاح رومانسک در حال حاضر برای دوران محدودتری از اواخر قرن ۱۰ تا قرن ۱۲ به کار می رود ؛ جهت توضیح روشی به کار می رود که قرون وسطایی شناخته شده و هنوز طاق های رومی را در خود دارد والبته خیلی ساده تر و نوعی با تکنیک های حاذقانه کمتر است.


 شرکت معماری چیدمانه