یکی از مهمترین اقدامات در جهت راحتی افراد، طراحی مناسب فضا است. باید بدانیم که طراحی مناسب یک فضا میتواند بازدهی افراد را افزایش داده و حس آرامش ایجاد کند. بنابراین یافتن یک شرکت معماری داخلی برای سپردن طراحی فضا به آنها اهمیت زیادی دارد.
در این مطلب به نکات مهم برای انتخاب یک شرکت معماری خوب و همچنین ویژگیهای بهترین شرکتها در این زمینه، اشاره میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
طراحی دکوراسیون داخلی برای هماهنگ کردن تمامی اجزاء یک اتاق یا ساختمان به شیوه ای حرفه ای برای استفاده از تمام ظرفیت رنگها، وسایل، تجهیزات و... است. طراحی دکوراسیون داخلی در واقع دارای اصول و سبک خاصی است که بر اساس توانایی، مهارت و سلیقه شرکت مجری دکوراسیون داخلی انجام میشود. نوع کار یک شرکت طراحی داخلی در طول زمان تغییر میکند و سبک طراحی شرکتها نیز با هم متفاوت است.
انتخاب یک شرکت دارای مهارت و تجربه کافی در زمینه طراحی منزل یا محیط کار، میتواند تاثیر بسیار خوبی در روند زندگی خانواده یا روند کاری افراد داشته باشد. اگر تا به حال با شرکت طراحی داخلی کار نکرده باشید ممکن است از اهمیت طراحی دکوراسیون، مطلع نباشید. اما به محض استفاده از خدمات این گونه شرکتها، اهمیت و ضرورت این گونه طراحی را به خوبی درک خواهید کرد.
طراحی دکوراسیون داخلی خانه باعث ایجاد یک فضای آرامش بخش و گرم درون خانواده میشود. یک طراحی اصولی و هنرمندانه، در عین اینکه آرامش و حس خوبی به افراد خانه می بخشد باعث میشود از کمترین فضای موجود بیشترین استفاده را کرد. طراحی دکوراسیون داخلی در محیط کار نیز سبب میشود که هزینههای مصرف انرژی، نگهداری وسایل و تجهیزات کاهش پیدا کند. علاوه بر این در محیط کاری با طراحی حرفه ای، بازدهی و انرژی کارکنان برای اهداف مطلوب سازمان بالا می رود.
به بیان دیگر، طراحی دکوراسیون داخلی خلق یک فضا است. فضایی که در عین زیبایی و تاثیر گذاری بتواند بازدهی را افزایش دهد. این موارد همه با انتخاب یک شرکت معماری خوب شکل می گیرد.
در صورتی که انتخاب درستی در این زمینه انجام بگیرد فضای ایجاد شده میتواند مطابق هویت صاحب خانه یا سازمان باشد و خواستهها و انتظارات شخص سفارش دهنده را برطرف سازد.
بعد از آشنایی با اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی و تاثیر زیاد آن، بهتر است با ویژگیهای شرکتهای خوب در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید. برای انتخاب شرکت طراحی داخلی باید دقت و توجه لازم را داشته باشید. دو عاملی که که لازم در این هنگام به آن توجه اساسی داشته باشید یکی دانش و تخصص افراد آن مجموعه و دوم رعایت اصول کاری در طراحی داخلی است.
برای این که از میزان دانش و تخصص شرکت مورد نظر آگاه شوید، تحصیلات، رزومه، سوابق و نمونههای کاری آنها را مورد توجه قرار دهید. آشنایی آنها با استانداردهای بین المللی را بررسی کنید. برای این کارها میتوانید ابتدا به وبسایت آن شرکت معماری داخلی مراجعه کنید سپس از شرکت بخواهید رزومه خود را در اختیار شما قرار دهد. در شبکههای اجتماعی نیز میتوانید نظرات مشتریها را در مورد شرکت بخوانید.
برای بررسی رعایت اصول حرفه ای از جانب شرکت بهتر است در ابتدا به سراغ رزومه شرکت بروید و آن را مورد توجه قرار دهید. برای این کار میتوانید نظر افرادی را که قبلا از خدمات شرکت استفاده کردهاند را بپرسید و شیوه کار شرکت را جویا شوید.
یک نکته مهم در این زمینه، شفافیت مالی است. شرکتهایی که به طور حرفه ای کار طراحی را انجام می دهند حتما فاکتور رسمی فروش دارند و در طول پروژه شفافیت مالی را رعایت میکنند. این در حالی است که برخی از شرکتها در ابتدا هزینه پائینی را عنوان میکنند، اما در طول پروژه مبالغ بیشتری را به عنوان هزینههای جانبی از مشتری درخواست میکنند.
نکته مهم دیگر موضوع توازن مشتری برای شرکت دکوراسیون داخلی است. در صورتی که شرکتی روی پروژههای کوچک کار میکند ممکن است برای پروژههای بزرگ کارایی نداشته باشد. مثلا شرکتی که در زمینه طراحی ساختمانهای کوچک فعال است نمیتواند طراحی یک سازمان بزرگ بین المللی را انجام دهد.
در این بخش می خواهیم چگونگی انتخاب بهتر را مورد نظر قرار دهیم. علاوه بر توجه به ویژگیهای یک شرکت خوب لازم است با روند انتخاب درست شرکت آشنا شوید، در ادامه به این موضوع می پردازیم.
برای انتخاب شرکت طراحی داخلی اولین چیزی که لازم است به آن توجه کنید، مشخص کردن بودجه مورد نظرتان است. شرکتهای طراحی داخلی از نظر هزینه ممکن است با هم تفاوت داشته باشند و این را در نظر داشته باشید که بهترین پروژهها ممکن است نیاز به صرف هزینههای بالاتری داشته باشد.
اگر در میان اطرافیان، دوستان و آشنایان شما افرادی هستند که قبلا از خدمات شرکتهای طراحی دکوراسیون استفاده کردهاند با آنها مشورت کنید و نظرشان را جویا شوید. استفاده از اطلاعات این افراد سبب میشود با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرد و دچار اشتباه نشوید.
برای این کار به انجمن صنفی طراحی و معماری شهر خود مراجعه کنید و با فهرست اعضای آنها آشنا شوید. مثلا در هر شهری که هستید به وب سایت انجمن صنفی کارفرمایی طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان آن شهر مراجعه کنید.
بعد از این که برای طراحی داخلی دکوراسیون به شرکت مورد نظر مراجعه کردید از آنها بخواهید که در ارتباط با مجوزهای تخصصی خود صحبت کنند. حتما مطمئن شوید شرکت طراحی داخلی مورد نظر، مجوزهای لازم و توانایی عرضه فاکتور رسمی را دارد.
از شرکت درخواست کنید تا پروژههای قبلی خود را به شما نشان دهند و آنها را بررسی کنید. با مشتریهای قبلی شرکت به خصوص آنهایی که پروژههایی نزدیک به پروژه شما داشتهاند صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید. در صورتی که طراحی مورد نظر شما یک پروژه بزرگ است حتما از شرکت توصیه نامه و معرف بخواهید.
در هنگام جلسه با طراحان دکوراسیون داخلی تا جایی که امکان دارد سوال بپرسید به طوری که برای شروع کار ابهامی در ذهن شما باقی نماند. سعی کنید همه جوانب پروژه را در نظر بگیرید. هر چه به اطلاعات شما افزوده شود احتمال اینکه بهترین انتخاب را انجام دهید بیشتر است.
جمع بندی
طراحی دکوراسیون داخلی میتواند هزینههای جاری محیط کار را کاهش دهد و فضایی مناسب برای بالا بردن بازدهی افراد، فراهم کند. در انتخاب بهترین شرکت توجه به دو عامل دانش و تخصص و رعایت اصول کاری از جانب شرکت، نقش بسزایی دارد. ارتباط با مشتریهای قبلی شرکت و نظر خواهی از آنها، بررسی رزومه و پروژههای قبلی شرکت و آگاهی از مجوزها در انتخاب شرکت معماری بسیار کمک کننده است.
تهران دیزاین سنتر مجموعهای است که سالهاست در زمینه معماری داخلی و معماری فعالیت دارد. هدف این مجموعه طراحی کامل و بینقص مطابق با شخصیت و برنامههای سرمایه گذاری مشتری است. امری که تهران دیزاین سنتر را به عنوان یک شرکت معماری پیشرو تثبیت نموده است. در صورت داشتن هرگونه سوال میتوانید از کارشناسان مجموعه تهران دیزاین سنتر مشاوره دریافت کنید.
در صنایع داده محور، به سادگی می توان ” اجازه داد داده ها تصمیم بگیرند “، ولی در واقع داده ها نقش دیگری دارند. این وظیفه ما است که به مشتریان مان در تفسیر داده ها کمک کنیم تا بتوانند پیشنهاداتمان را تایید کنند و دست به عمل بزنند.
با آن که داشبوردها و تصاویر داده دیتا استودیو (data snapshots) ارزش را در اختیار کارشناسان بازاریابی و تحلیل گران قرار می دهند، معمولا برای مشتریان کافی نیستند.
تحقیق شرکت Deloitte Canada نشان داد که ۸۲ درصد مدیران ارشد بازاریابی مورد نظرسنجی گرفته شده، احساس کردند در تفسیر داده های تحلیلی مصرف کننده شایستگی لازم را ندارند.
همانطور که Avinash Kaushik بشارت دهنده بازاریابی دیجیتال گوگل توضیح می دهد:
” افرادی که تصویر خلاصه شده را دریافت می کنند هیچ ظرفیتی برای درک پیچیدگی ندارند و هرگز واقعا تحلیل نخواهند کرد و بنابراین در مقامی نیستند که بدانند با تصویر خلاصه شده ای که می بینند چکار کنند. “
برای ایجاد گزارش های مفید باید فراتر از تنها خلاصه کردن عملکرد با نمودارهای از پیش آماده عمل کنیم. بلکه باید به مشتریان در درک داستان کمک کنیم.
اگر داستان گویی با داده ها مبهم و همچنین ترسناک به نظر می رسد، این تنها تفکر شما نیست. داستان گویی به معنای جرقه زدن ایده های خلاقانه و حتی داستان است، یک تضاد کامل با بررسی ابزارهای تحلیلی و داده ها در نیمکره چپ مغز که به استفاده از آن ها آشنا هستیم.
برای داستانگویی نیاز به شخصیت پردازی، روایت های کوتاه یا طرح داستانی ندارید. الزاما، باید از همان توصیه های مربوط به تجربه کاربری پیروی کنید که چندین دهه است به مشتریان خود می دهید: اجازه فکر کردن به آن ها ندهید.
خوانندگان شما به برای عمل کردن به چیزی بیشتر از قابلیت های محصول یعنی حقایق و ارقام نیاز دارند. داستان زمینه ای را به وجود خواهد آورد تا بتوانند درک کنند توجه خود را کجا قرار دهند. داستان گویی همچنین عواطف را بر می انگیزد که بسیار مهم است، چون عواطف و نه منطق روی تصمیم گیری اثر می گذارند.
کلمات احساس و انگیزه در زبان لاتین ریشه مشابه ای دارند. هرچه بیشتر مشتریان شما چیزی را احساس کنند، انگیزه آن ها برای عمل بیشتر خواهد بود.
کارشناسان بازاریابی ممکن است وسوسه شوند در گزارش های خود بیشتر روی بردها تاکید کنند تا باخت ها تا مشتریان خود را وادار به احساس لذت یا حداقل رضایت کنند. اما این استراتژی ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. مشتریان شما باید بدانند چه چیزی درست نیست، حتی بیشتر از آن چه که باید بدانند چه چیزی در حال نتیجه گرفتن است.
به علت موضوعی به اسم سوگیری در توجه، مغز ما بیشتر به خطر درک شده توجه می کند و معمولا وضع موجود را نادیده می گیرد. افراد همچنین نسبت به بردها و باخت ها واکنش متفاوتی نشان می دهند و باخت ها در مقایسه با بردهای معادل خود، دو برابر تاثیرگذارتر و قدرتمندتر هستند.
زمانی که مشتریان شما بتوانند یک باخت را ببینند و تجربه کنند، آن ها را در حالتی قرار می دهید که برای عمل مورد نیاز انگیزه بالایی دارند و اگر حتی مسیر را لازم باشد تغییر دهند.
برای درک بهتر موضوع تصویر کنید این مسئولیت به شما داده شده است که هر ماه ۴ هزار کاربر جدید عضو خبرنامه ایمیل تان شود. شما یک هدف تعیین کردید، ولی افزایش پیوسته اندازه لیست ایمیل درآمد را افزایش نمی دهد، حقیقتی که نادیده گرفته می شود و گزارش نخواهد شد.
زمانی که از بصری سازی کمک می گیرید که توجه را به سمت تفاوت تغییر دهید، بحثی به وجود خواهد آورد تا تمرکز دیگر فقط روی افزایش تعداد کاربران حاضر در لیست ایمیل نباشد.
با این اطلاعات جدید می توانید اهداف را مجددا بررسی کنید، برای هر مشترک جدید ارزش قائل شوید یا تغییراتی را به وجود آورید که برای پرورش سرنخ فروش و در نهایت فروش الزامی هستند.
زمانی که موضوع مشتری پیش می آید، وسوسه کننده است حالت پیش فرض گزارش دهی روی ” همه چیز همیشه وفق مراد است ” باشد. اما این گزارش ها برای مشتری و سازمان مفید نیستند، حتی اگر ارائه آن ها راحت تر باشد.
واضح صحبت کردن در مورد شرایط واقعی بازار، تهدیدها و چالش ها مانند کاتالیزورهایی برای پیشرفت واقعی هستند. اگر این مسائل بررسی نشوند، چیزی تغییر نمی کند.
برنت دایکس ( Brent Dykes ) بشارت دهنده گوگل آنالیتیکس می گوید که داستان گویی با داده ها برای به وجود آوردن تغییر به ۳ عنصر نیاز دارد که عبارتند از :
زمانی که هر سه عنصر در گزارش شما کنار یکدیگر قرار بگیرند، از شدت فشار شناختی روی مشتریان کم کرده و به آن ها کمک می کنید به آسانی داستان را شناسایی و پردازش کنند. گزارش هایی که تنها داده های خام را نشان دهند کافی نیستند، ولی همچنان در کمال تعجب اغلب استفاده می شوند.
اضافه کردن نمودارها می تواند به درک جامع موضوع کمک کند، به ویژه زمانی که از اصول خوب طراحی پیروی کنند. مغز ما به صورت ناخودآگاه تصاویر با تضاد بالا را پیش از این که داده ها را درک کنیم، پردازش می کند. این خصوصیات بصری که به اسم ویژگی های پیش از توجه دقیق (preattentive attributes) شناخته می شوند، شامل موارد زیر هستند:
زمانی که از این ویژگی ها برای کشیدن نمودار استفاده می کنید، به خواننده کمک خواهید کرد سریع تر و واضح تر داستان را پیدا کند. به تصویر زیر نگاه کنید تا تاثیر تنظیم وزن و رنگ را در این نمودارهای خطی دیتا استودیو ببینید.
روایت داستانی عنصر کلیدی اصلی برای داستان است، اما اغلب در گزارش ها دیده نمی شود تا مشتریان به سختی بتوانند داده ها را درک کرده و با آن ها تعامل برقرار کنند.
روایت داستانی یک زمینه موضوعی برای خوانندگان شما فراهم می کند و پاسخ این سوال است ” به چه چیزی دارم نگاه می کنم؟ “
روزنامه نگاران داستان های خود را با حقایقی شروع می کنند که سریع تاثیرگذار هستند یعنی: چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی و به چه علت؛ این سبک که به اسم ساختار هرم معکوس شناخته می شود مهم ترین اطلاعات را ابتدا قرار می دهد و جزئیات پشتیبان در طول داستان بیان می شوند.
خوانندگان با این سبک آشنا هستند و تصور می کنند که اولین اطلاعات، مهم ترین هستند.
بسیاری از ابزارهای گزارش دهی با شاخص های ثانویه شروع می کنند که جزئیات مربوط به ” چه چیزی نباید خراب شود ” را در خود دارند به جای ” چه چیزی باید اصلاح شود. “
توجه به این موضوع می تواند مشتریان را وادار کند برای شاخص هایی بیشتر ارزش قائل شوند که نباید بهینه کنید. همیشه با یک تصویر بزرگ از شرایط شروع کنید.
پیش از آن که بررسی کنیم مشتریان به چه اطلاعات خاصی نیاز دارند که گزارش باید در خود داشته باشد، باید به این حقیقت اشاره کنیم که کسب و کارها، نقش ها و افراد اصلا شبیه به همدیگر نیستند.
مالک یک کسب و کار کوچک در مقایسه با یک مدیر ارشد بازاریابی اولویت های متفاوتی دارد. برخی مشتریان تمام داده ها را می خواهند ببینند و سایرین فقط می خواهند پشت تلفن گزارش را بشنوند.
مشتری خاص خود را زمان ایجاد گزارش در نظر بگیرید چون جزئیاتی که یک نفر را خوشحال می کند، ممکن است دیگری را خسته کند. گرچه، سه اصل جهانی وجود دارد که تمام گزارش های شما را بدون توجه به کاربر نهایی بهتر خواهد کرد. گزارش شما باید شامل موارد زیر باشد:
۱. چه اتفاقی افتاده است
مشتریانتان شما را برای حل مشکلات استخدام کردند، بنابراین گزارش تان باید آن مشکلات را به همراه پیشرفتی که در حل آن ها انجام شده است، مورد رسیدگی قرار دهد. شروع گزارش با اطلاعات اصلی خواهد بود:
همانطور که در بالا اشاره شد، وظیفه یک گزارش تنها نشان دادن بردها نیست. در ارائه شاخص های کلیدی خود ثبات داشته باشید ” فقط آمار گل و بلبل را انتخاب نکنید ” و تا جای ممکن گزارش ساده باشد تا خوانندگان داده هایی را که با آن ها به اشتراک می گذارید، راحت تفسیر کنند.
۲. چرا این اتفاق رخ داده است
زمانی که مشتریان شما بدانند چه چیزی رخ داده است، می خواهند علت آن را بدانند. گاهی، تغییرات به صورت ذاتی و طبیعی رخ می دهند، ولی باید عوامل تاثیرگذار را لحاظ کنید، یعنی:
مشتریان می خواهند نتیجه سرمایه گذاری روی تیم شما را ببینند و بر اساس اثر توهم زحمت (labor illusion effect) آن ها زمانی شادتر هستند که احساس کنند سخت در حال تلاش برای آن ها هستید و مهم نیست این تلاش روی نتیجه تاثیر داشته باشد یا نداشته باشد.
۳. پس از این چه اتفاقی باید بیافتد
همانطور که افراد مبتدی به سختی می توانند مزایا و عواقب استفاده از یک محصول را از شرح آن درک کنند، نوشتن پیشنهادات در گزارش دهی می تواند چالش برانگیز باشد. به عنوان مثال ” ردیابی شما از کار افتاده است. بنابراین در مرحله بعد، پیشنهاد می کنیم آن را درست کنید. “
هدف مراحل بعدی الزاما معرفی ایده ها یا نقشه های تحول آفرین نیست، بلکه ایجاد مسیر واضحی است که باید در پیش گرفت. موضوعی که ممکن است برای شما کاملا مشخص یا زائد باشد، می تواند جزئیات لازمی را در اختیار مشتری قرار دهد که باعث افزایش احتمال انجام کاری از سوی آن ها شود.
اگر عملکرد طبق انتظار نیست، به ویژه مهم است پیشنهاداتی را ارائه دهید که معایب را مد نظر قرار دهد. زمان نوشتن مراحل بعدی از فعل معلوم استفاده کنید و هر زمان امکان آن وجود دارد مسئولیت را برای افراد مشخص کنید.
جمله “این کشف باید بیشتر بررسی شود ” به مشتری شما کمک نخواهد کرد که بداند چه کاری باید انجام دهد یا چه کسی آن را انجام دهد. اما جمله ” مشتری باید نقشه راه به روزرسانی محتوا را تا ۳۰ مهر ارائه دهد.” کمک کننده است.
حالا که می دانید چطور یک داستان بگویید و در داستان خود چه چیزی لحاظ کنید، وقت ساخت گزارش دیتا استودیو رسیده است.
این کار را به این شکل انجام دهید.
۱. با انتخاب گزینه a new report شروع کنید و یک قالب انتخاب کنید.
پس از این که با یک اکانت گوگل وارد دیتا استودیو شدید، اولین گام شما ایجاد یک گزارش جدید خواهد بود.
می توانید یک گزارش خالی را انتخاب کنید یا با شروع با یک تمپلیت دیتا استودیو از ” سندروم صفحه خالی ” فرار کنید.
قالب ها در این پلتفرم وجود دارند یا از Report Gallery می توانید استفاده کنید. البته بسیاری از تیم های بازاریابی قالب خود را منتشر کردند محض یادآوری باید بگوییم گول سادگی ظاهری تمپلیت ها را نخورید، حتی بهترین آن ها همچنان ابزار هستند، نه چیزی که بتوانید به مشتری ارائه دهید.
باید وقت بگذارید تا هر تمپلیتی را انتخاب می کنید سفارشی کنید تا از حالت یک داشبورد مناسب تمام افراد به گزارشی تبدیل شود که ارزش را برای مشتری تان فراهم کند.
۲. منابع داده خود را در ارتباط قرار دهید
دیتا استودیو ارتباط مستقیم با منبع (یا منابع) داده های شما را ساده می کند. می توانید در حال حاضر از ۱۸ ارتباط داخلی گوگل استفاده کنید که دیتا استودیو از آن ها پشتیبانی می کند مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و یوتیوب آنالیتیکس و …
همچنین می توانید داده های خود را از طریق CSV بارگذاری کنید و از طریق گوگل شیتس یا BigQuery به آن دسترسی داشته باشید.
تصویر گیف زیر سریعا نحوه اضافه کردن یک منبع داده را نشان می دهد.
اگر زمان استفاده از محصولات گوگل با محدودیت برای دسترسی به مجموعه داده ها یا فیلدها روبرو شدید، می توانید از بین ۱۴۱ کانکتور همکاران و ۲۲ کانکتور منبع باز انتخاب کنید و به صورت منظم ارتباط های بیشتری اضافه می شوند. چون می توانید در یک گزارش چندین منبع را مرتبط کنید، نیازی نیست منابع داده خود را پیش از ارتباط دادن آماده کنید.
نمودارهای مجزا در دیتا استودیو به صورت پیشفرض از یک منبع داده استفاده می کنند، ولی می توانید از ارزش های مشترک (کلیدهای مشترک) برای ایجاد داده های ترکیبی از حداکثر ۴ منبع دیگر، استفاده کنید. زمانی که منابع داده شما در ارتباط با یکدیگر قرار گرفتند، می توانید نمایش گزارش خود را فرمت بندی کنید.
۳. عناصر بصری تاثیرگذار درست کنید
بصری سازی می تواند درک خوانندگان شما را از داده ها در ضمیر ناخودآگاه و همچنین هوشیار آن ها بالا ببرد. هرچه نمودارهای شما بیشتر واضح و قابل درک باشند، داستان داده هایتان را ساده تر می توان تفسیر کرد.
اضافه کردن یک نمودار در دیتا استودیو آسان است. اما انتخاب بصری سازی یک نمودار مناسب به کمی فکر نیاز دارد.
مطمئن شوید که هر نمودار به گزارش شما معنا می بخشد، شاخص ها را مقایسه نکنید یا بخش ها را تنها به این دلیل به وجود نیاورید که قادر به انجام این کار هستید.
مشتریان شما الگوها و معانی را جستجو خواهند کرد، حتی زمانی که وجود ندارند و حذف نمودارهای بیخود ساده تر از این است که توضیح دهید چرا ترندی که متوجه آن شدید فقط هیاهوی الکی است.
گرچه، می توانید برای افزایش درک موضوع چندین نمودار درست کنید. با گروه بندی نمودارهای روابط، ترکیب و ترندها را واضح توضیح دهید، بدون این که مشتریان شما ملزم به کشف موضوع باشند و خودشان نتیجه گیری کنند.
با پیروی از اصول هرم معکوس، می توانید با هر نمودار عملکرد سطح بالا و مجموع را نشان دهید و عملکرد را با نمودار بعدی تجزیه کنید یا از نمودارهای سری زمانی در کنار یکدیگر برای زوم به داخل روی عملکرد اخیر و زوم به خارج روی ترندها در گذشت زمان، استفاده کنید تا مشتری تان موضوع را با یک نگاه متوجه شود.
اگر مطمئن نیستید از چه نوع بصری سازی استفاده کنید، ابزار انتخاب نمودار (مانند ابزار داخل تصویر زیر از سایت chartlr) می تواند در انتخاب بهترین انواع نمودار برای داده ها و اهدافتان کمک کند.
زمانی که نمودارها شلوغ یا آشفته باشند، برای واضح کردن داستان از تضاد استفاده کنید. در ساخت گزارش دیتا استودیو تنظیم رنگ، وزن و مقیاس ساده است تا تضاد به وجود بیاورید و روی چیزی تاکید کنید. انجام این کار از پنل Style در دیتا استودیو امکان پذیر است که در آن جا می توانید هر سری شاخص را به صورت جداگانه کنترل کنید.
دیتا استودیو یک سری ابزار بصری سازی داخلی دارد که به تفسیر سریع داده ها کمک می کند، مانند پیکان های مقایسه به رنگ قرمز و سبز که در جدول ها و تابلوهای امتیاز پیدا می شوند.
مطمئن شوید بررسی کنید که آیا رنگ ها با تغییر مثبت یا مثبت برای آن شاخص ربط دارند یا نه. ” پیکان سبز به سمت بالا ” برای بازدیدهای سایت عالی است، اما یک افزایش CPC با فلش سبز خوانندگان را گیج می کند. از پنل Style می توانید تنظیمات پیشفرض را تغییر دهید.
۴. زمینه و روایت داستانی فراهم کنید
روایت داستانی برای خواننده شما حس زمان و مکان را به وجود می آورد و بین مفاهیم، ایده ها و رویدادها ارتباط برقرار می کند. اطلاعاتی را که مشتریان ممکن است فورا ندانند یا به یاد آورند در پس زمینه قرار دهید و با شفاف کردن روابط به به خوانندگان خود کمک کنید داده ها و عناصر بصری را درک کنند.
۵. نظم و سلسله مراتب به وجود آورید
مانند هر سندی، نظم و سلسله مراتب در گزارش خوانندگان را راهنمایی خواهد کرد. دیتا استودیو فقط یک پردازشگر لغت نیست و برگه های استایل یا قالب بندی استانداردشده را به شکل مشابهی به کار نمی گیرد.می توانید ساختاربندی و ویژگی های تم را کنترل کنید تا یک حس و حال پیوسته در گزارش خود به وجود آورید.
در حین ایجاد صفحات (یا کپی کردن آن ها)، حواستان به نواحی هدر، موقعیت یابی، متن و اندازه فونت باشد. با انتخاب عناصر می توانید آن ها را در تمام صفحات به کار ببرید و آن ها را به سطح گزارش آورید.
نمودارها و داده هایی را که موضوع مشابهی دارند در یک گروه قرار دهید. انجام این کار کمک خواهد کرد که در هر صفحه (یا اسلاید) یک ایده اصلی قرار گیرد و از حجم اطلاعاتی که خواننده شما در یک زمان پردازش می کند، کاسته شود.
۶. از تیترها (هدینگ ها) و متن های کوتاه (microcopy) کاملا استفاده کنید.
استفاده موثر از هدینگ ها بسیار تاثیرگذار است. البته مجددا باید بگوییم، زمان استفاده از هدینگ ها باید هدفتان بیشتر راهنمایی خواننده تان باشد تا تکرار چیزی که می خواهند بخوانند.
متن های کوتاه در مورد عنصر یک صفحه اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگانتان قرار می دهند و اضافه کردن آن به گزارش دیتا استودیوتان فوق العاده راحت است.
از microcopy می توانید برای استفاده از سرواژه ها استفاده کنید، حاشیه نویسی کنید، معنای چیزی را توضیح دهید، به اهداف اشاره کنید یا به مشتریان کمک کنید داده ها را بهتر کنند.
در این تصویر از قالب دیتا استودیو، هدینگ، microcopy، و برچسب های شاخص همگی یکدیگر را تکرار می کنند. انجام این کار برای یک قالب خوب است، ولی برای مشتریان ارزش کمی خواهد داشت.
با کمی سفارشی سازی، عنصر هر متن یک هدف دارد. (توجه کنید که ترتیب این شاخص ها نیز عوض شده است تا شاخص های کلیدی عملکرد در ابتدا قرار گیرند.)
۷. برای تحلیل عمیق زمینه را به نمودار اضافه کنید
زمینه و متن مترادف یکدیگر نیستند، زمینه نیازی نیست از جملات طولانی تشکیل شده باشد یا حتی اصلا در قالب کلمات باشد.
علت اتفاقی که افتاده است به ندرت در نمودارهای تجمیعی استاندارد پیدا می شود. زمانی که نیاز به توضیح بیشتر است، گاهی بهترین روش ” نشان بده، بیان نکن ” است. نمودار زیر مخارج و درآمد را در طول سال به تاریخ نشان می دهد. روند هر دو شاخص به سمت بالا است. اما چرا؟
ما می توانیم فقط بگوییم ” سطح تقاضا برای محصول A افزایش یافته است ” اما یک نمودار تکمیلی در نشان دادن اوج گیری در ترافیک جستجو عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.
در دیتا استودیو به راحتی می توانید برای اثبات مشاهدات و نتایج به سادگی صفحات و نمودارهای جدید را اضافه کنید. صفحات را به شکل لینک عمقی یا هایپرلینک به یک ضمیمه اضافه کنید.
۸. گزارش دهی را به روز انجام دهید
داده های عملکرد باید در وقت صرفه جویی کنند و تضمینی برای گزارش دهی پیوسته و دقیق باشند. دیتا استودیو اخیرا گزینه های جدید محدوده داده را اضافه کرده است تا در اختیار شما قابلیت های پیشرفته ای برای به روزرسانی خودکار بصری سازی ها قرار گیرد، از جمله:
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، تحلیل و روایت داستانی خاص عملکرد با توزیع گزارش دهی خودکار ” همه چیز را تنظیم کن و دیگر نیازی به توجه به آن نداری ” جور در نمی آید.
با آن که به اشتراک گذاری دسترسی مستقیم برای داشبوردها منطقی است، گزارش هایی که با دقت فراهم کردید، معمولا بهتر است به شکل PDF زمان بندی و تحویل داده شوند.
اگر مشتری شما یک گزارش زنده به شکل یک PDF را ترجیح می دهد، می توانید با یک لینک هر ماه گزارش جدیدی درست کنید. فقط کافی است محدوده تاریخ را به جای استفاده از ” ماه گذشته ” تغییر دهید تا گزارش ها مطابق با همان بازه زمانی باشند که گزارش می دهید.
بسیاری از اصول بهینه سازی گزارش با اصول بهینه سازی نرخ تبدیل مشابه هستند. تفاوت های مهمی بین هدایت یک مشتری بالقوه به سمت انجام دادن یک عمل و هدایت مشتری شما برای تفسیر داده های پیچیده وجود دارد، ولی در هر دو مورد نیازهای مخاطب باید روی انتخاب های شما در مورد اطلاعاتی که باید در نظر بگیرید و روی آن ها تاکید کنید، تاثیر بگذارند.
محاسبه نرخ بازگشت سرمایه برای سئو یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که مارکترها به آن مواجه هستند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که به طور کلی، یک متخصص سئو در ایران تقریبا هیچ گاه به سنجش نرخ بازگشت سرمایه خود اقدام نمی کند . حداقل من ندیده ام.
خیلی خلاصه به دو عامل اصلی که از نظر من دلیل این مشکل در ایران است اشاره می کنم:
در هر حال باید بدانید که کارشناسان و متخصصان سئو یک امتیاز بالقوه دارند که به کمک داده های مربوط به حجم یا تعداد کلمات کلیدی که کاربران در اینترنت جستجو می کنند ، از علاقه مندی های آن ها با خبر می شوند . البته این داده ها از کانال های دیگر ممکن است در اختیارشان قرار نگیرد. این خیلی مطلب مهمی است.
اما محاسبه و اندازه گیری مقدار و نرخ بازگشت سرمایه ای که از پس تغییر در سئو سایت خود خواهید داشت، کار راحتی نیست.
در این مطلب، من با شما در میان خواهم گذاشت که چطور هنر تخمین بازگشت سرمایه برای سئو را به کمال رساندم.
توجه: من به عنوان مثال از آمار سایت وردپرسی خودم استفاده می کنم که برای کمک به بازدیدکنندگان و ساکنان جزیره ای که در آن اقامت کردم، ساختم. این سایتی است که من برای محک زدن ایده های سئو روی آن درست کردم و یک مثال خوب برای این مقاله است.
پایه و اساس اغلب کارها در سئو با تحلیل کلمات کلیدی شروع می شود.
گوگل و اکثر ابزارهای سئو، در مورد تعداد دفعاتی که کاربران اصطلاحات خاصی را جستجو می کنند، اطلاعات مشخصی را در اختیارتان قرار می دهند.
این داده ها اغلب برای جستجوهای پولی و سنجش عملکرد تبلیغات در گوگل مورد استفاده قرار می گیرند، ولی متخصصان سئو سایت از این داده ها استفاده می کنند تا فرصت کسب درآمد با بهینه سازی کلمات پر ترافیک را پیدا کنند.
با تحلیل کلمات کلیدی، حجم جستجوی آن ها را تخمین بزنید. اگر اکانت گوگل ادز دارید، می توانید از ابزار Keyword Planner گوگل استفاده کنید.
ابزارهای رایگان و پولی دیگری نیز وجود دارند که از همان داده هایی که در ابزار گوگل پیدا می کنید، استفاده می کنند.
به طور کلی، تنها چیزی که نیاز دارید کلماتی است که می خواهید هدف قرار دهید به همراه حجم جستجوی تخمینی آن ها.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما برای استفاده از Keyword Planner گوگل ، حتما باید یک حساب کاربری فعال در گوگل ادز داشته باشید.
داده ها در نهایت باید به شکل زیر باشند.
شما می توانید از چند ابزار دیگر نیز برای این کار استفاده کنید که در زیر ۵ تای آنها را به شما معرفی می کنم:
یک نکته دیگر. این ابزار به دلار هستند. شاید بتوانید از تریال ها استفاده کنید. اما به هر حال اینها دلاری هستند. یک خبر خوب اینکه Limitpass اکانت های اشتراکی آن را به قیمتی نازل می فروشد و تا حدود بسیار زیادی قابل استفاده هستند.
بعد از مشخص کردن کلمات کلیدی هدف خود برای یک پروژه، مرحله بعدی محاسبه تفاوت عملکرد فعلی تان با افزایش عملکردی است که آن را تخمین می زنید.
به عنوان مثال، می خواهم یک پروژه انجام دهم که شامل اصطلاحاتی مانند طراحی داخلی (البته این سایت قبلا برای این کلمه کلیدی رتبه گرفته است) یا « شرکت طراحی داخلی » می شود و شاید کلماتی که برای سرویس دهنده ها یا شرکت برای طراحی مکان های خاص مثل هتل یا دفتر کار.
در این مرحله، می خواهم فهرست این اصطلاحات و حجم تخمینی را با عبارت هایی که در حال حاضر برای آن ها رتبه کسب کردیم، مقایسه کنم.
در حالت ایده آل، می خواهم ایمپرشن ها (Impression) ، کلیک ها (Clicks) ، نرخ کلیک ها (CTR) و متوسط جایگاه (Avg. Posotion) را در کنسول جستجوی گوگل ببینم . نکته کلیدی دانلود داده های مربوط به ۱۲ ماه گذشته برای تمام کلمات کلیدی است تا نرخ بازگشت سرمایه سئو را بتوان محاسبه کرد.
متاسفانه، گوگل داده ها برای کلمات کلیدی و صفحات را به زیر ۱۰۰۰ محدود می کند. ولی در بسیاری از مواقع کافی است.
همانطور که در بالا هم گفتم، راه حل های دیگر، استفاده از ابزاری است که بتوانید به تمام کلمات کلیدی خود دسترسی داشته باشید و اجازه دهد این داده ها را دانلود کنید.
باید توجه داشته باشید که نوع این ابزار پرمیوم هستند.
اگه بودجه شما محدود است یا فقط می خواهید کلمات کلیدی را دانلود کنید، از نسخه آزمایشی و رایگان Keylime Toolbox هم می توانید استفاده کنید.
من استفاده از این ابزار را برای ذخیره سازی داده های کلمات کلیدی تان فوق العاده توصیه می کنم و تعدادی از قابلیت های پرمیوم آن نیز بسیار مفید است.
در ادامه مطلب، نحوه ساخت یک حساب رایگان و جمع آوری اطلاعات مربوط به هر کلمه کلیدی را توضیح می دهم.
ساخت حساب رایگان در KeylimeToolbox و نحوه کار آن
ابتدا وارد سایت KeylimeToolbox شوید. نسخه آزمایشی را از نوار بالای سایت انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات تماس، به مرحله ثبت نام می روید.
اگر برای ثبت نام از گزینه «Sing in with Google» و همان جیمیل کنسول جستجو گوگل خود استفاده کنید، سیستم خودکار مشخصات کنسول جستجو گوگل شما را شناسایی خواهد کرد.
توجه کنید باید Account@keylimetoolbox.com را در کنسول جستجوی گوگل به عنوان یک کاربر جدید معرفی کنید. (حتما این حساب را روی گزینه «Restricted» قرار دهید.)
سپس انتخاب کنید در گوگل آنالیتیکس وب سایت شما در کدام بخش Property قرار دارد و به Keylime Toolbox اجازه دهید کاربر را تایید کند.
تقریبا ۱ یا ۲ روز طول می کشد تا Keylime تمام داده ها را وارد حساب کند. برای انجام مراحل بعدی آماده باشید.
بعد از این که اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی شما در Keylime Toolbox بارگذاری شد، باید داده های مربوط به ۱۲ ماه اخیر تمام کلمات کلیدی را در قالب یک فایل CV دانلود کنید.
پیشنهاد می کنم، این اطلاعات را داخل یه فایل گوگل شیت یا اکسل مایکروسافت کپی کنید تا بتوانید با سایر اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.
از جمله داده های مهم، نرخ کلیک (CTR) و میانگین جایگاه رتبه (Position) است.
سپس، ما باید یک برگه درست کنیم تا متوسط نرخ کلیک را با میانگین جایگاه در آن قرار دهیم و به کمک فرمول «AVERAGEIFS» این دو شاخص را برای تمام کلمات کلیدی بررسی کنیم.
نتیجه نهایی باید به شکل زیر باشد.
من زمان هدف قرار دادن دسته ای خاص از اصطلاحات (مانند اصطلاحات برند شده) دوست دارم میانگین CTR هر اصطلاح را بر اساس موقعیت آن بررسی کنم. انجام چنین کاری مزیت فراوانی دارد، چون برای اکثر سازمان ها نرخ کلیک اصطلاحات برند شده در مقایسه با اصطلاحات دیگر بالاتر است.
حالا که با تحلیل کلمات کلیدی، فرصت هایمان را برای سئو شناسایی کردیم باید موارد زیر را نیز بررسی کنیم.
با استفاده از همان گوگل شیتی که برای داده های فعلی کلمات کلیدی درست کردیم، داده های CTR را می توان حساب کرد (در یک تب جداگانه).
می خواهیم از تبی که تحلیل کلمات کلیدی ما در آن قرار دارد (کلمه کلیدی و حجم جستجوی آن)، در یک تب جدید استفاده کنیم. اسم این تب در مثال من “کلمه کلیدی هدف” نام دارد.
در ستون های بعد از ستون «Volume» (حجم جستجو)، تعداد کلیک های فعلی، ایمپرشن ها، CTR و میانگین جایگاه را اضافه کردم.
عملکرد هر اصطلاح را با استفاده از فرمول های SUMIF و AVERAGEIF ارزیابی کنید.
توجه کنید که این داده ها باید از میانگین اطلاعات ۱۲ ماه هر کلمه به دست بیاید.
پس مجموع ایمپرشن ها در چند جایگاه ابتدایی باید به سمت بالا یا پایین رند شود تا با اعداد حجم جستجو مطابقت داشته باشد.
زمانی که پس از تحلیل کلمات کلیدی، به فهرستی طولانی از اصطلاحات دست پیدا می کنم، دوست دارم یک تب به اسم «Summary» یا خلاصه با استفاده از دو فرمول «SUMIF» و «AVERAGEIF» ایجاد کنم تا نگاه جامع و کاملی به فرصت ها داشته باشم.
اگر دقت کنید، هیچ ایمپرشن، کلیک و داده های دیگری در مورد کلمات کلیدی مربوط به «Seattle» وجود ندارد. این همان فرصتی است که برای پروژه جدید باید هدف قرار دهم.
حالا که در حال حاضر داده ای وجود ندارد، باید کلیک های بالقوه را محاسبه کنم. در این قسمت، از میانگین نرخ کلیک به دست آمده در قسمتی قبلی استفاده می کنم.
ما می دانیم که مقدار ایمپرشن های تخمینی چقدر خواهد بود (با استفاده از داده های مربوط به «حجم جستجو»)، پس از فرمول «SUMIF» برای محاسبه ایمپرشن های تخمینی استفاده می کنیم.
به کمک سایر داده های این بخش می توانیم محاسبات خود را عکس کنیم.
به طور کلی، با استفاده از متوسط جایگاه پیشنهاد شده می توان داده های تخمینی CTR و سپس کلیک های تخمینی را محاسبه کنیم.
گرچه، نمی دانیم میانگین جایگاه فعلی کجا است و در این جا باید از قدرت پیش بینی خود استفاده کنیم تا ببینیم برای این اصطلاحات چه رتبه ای می توانیم بگیریم.
در این قسمت، اصطلاحات هدف من رقابت زیادی ندارند و آتوریتی دامنه ای که پروژه روی آن انجام می شود، برای جستجوهای محلی بالا است، بنابراین کسب رتبه سوم برای این اصطلاحات می تواند واقع گرایانه باشد.
در داده های میانگینCTR ، جایگاه سوم معمولا ۶.۷ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص می دهد.
با استفاده از فرمول « AVERAGEIF» میانگین نرخ کلیک برای جایگاه سوم را بررسی می کنم.
به کمک فرمول در این جا (بدون نیاز به تایپ کردن یا استفاده از VLOOKUP) اطلاعات این صفحه طوری تغییر می کند که برای ارزیابی های آینده نیز قابل استفاده باشد.
برای ارزیابی جایگاه دوم یا پنجم فقط باید عدد ۲ یا ۵ را تایپ کنید تا اعداد به صورت خودکار به روز شوند.
در این قسمت باید ایمپرشن ها را در CTR تخمینی ضرب کنیم تا نرخ کلیک تخمینی برای پروژه مان به دست آید.
این ارزیابی و تخمین ها میانگین برای هر ماه در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه هستند.
بنابراین اگر می خواهید برای ۳ ماه را حساب کنید، باید کل اعداد را در ۳ ضرب کنید و اگر در ۱۲ ضرب کنید، مجموع آمار تخمینی برای یک سال به دست می آید.
اگر از متوسط نرخ تبدیل و درآمد به ازای هر تبدیل سایت خود خبر دارید، می توانید از این اعداد برای تخمین درآمد پروژه ای که می خواهید انجام دهید، استفاده کنید.
برای بهبود جایگاه کلماتی که برای آن ها رتبه گرفتید، می توانید جایگاهی را وارد کنید که فکر می کنید می توانید به دست آورید و محاسبات بالا را انجام دهید.
برای جمع آوری این اعداد و ارقام نیاز به زمان دارید. با درست کردن یک فایل اکسل از داده های CTR فعلی خود براساس میانگین جایگاه، می توانید تخمین های خود را برای تقریبا هر پروژه سئو محاسبه کنید.
یکی از نکات مهمی که هنگام خرید و انتخاب کف پوش باید به آن توجه کافی داشته باشید، میزان بودجه ای است که برای کف پوش در نظر گرفته اید. اگر به نصب و استفاده از سرامیک برای قسمت های مختلف منزل ازجمله آشپزخانه، پذیرایی و هال منزل علاقه دارید، در بسیاری از موارد نیاز به خراب کردن زیر ساخت اولیه است.
علاوه بر این، این خراب کردن و زیرسازی، هزینه های بالایی را برای مالک منزل رقم خواهد زد؛ اما در صورتی که موکت را به عنوان کف پوش انتخاب کنید، نیازی به خرابی نیست و فقط با یک چسب می توانید موکت را روی هر سطحی بچسبانید.
حتی اگر بعد از چندین سال بخواهید نوع کف پوش یا رنگ آن را عوض کنید سختی کم تری را متحمل خواهید شد. برای تعویض سرامیک باید کلیه قسمت ها را مجدداً خراب کنید؛ که این کار علاوه بر صرف بودجه زیاد، باعث صرف هزینه های زیاد دیگری نیز می شود؛ اما اگر به هر دلیلی قصد تعویض موکت را داشته باشید، به راحتی از سطح کنده شده و می توانید آن را با طرح دیگر جایگزین کنید.
به طور کلی موکت ها به چندین دسته مختلف ازجمله موکت کبریتی، موکت چمن مصنوعی، موکت طرح دار و موکت پرز بلند تقسیم می شوند. در این بین امروزه موکت چمن مصنوعی بیشتر جنبه تزئینی داشته و برای اتاق خواب کودکان مناسب است. موکت های طرح دار به راحتی با انواع دکوراسیون ها ست می شوند و برای منازل کلاسیک، مدرن و مینیمال، دارای طرح های مختلفی هستند که متناسب با سلیقه هر فردی در نظر گرفته شده اند.
کف پوش یک پوشش تقریباً دائمی برای قسمت های مختلف هر منزل یا دفاتر کار است؛ شما باید اطلاعات کافی برای انتخاب موکت یا سرامیک داشته باشید.
دکوراسیون منزل روی احساسات مالک منزل تأثیرات مستقیمی دارد و حتی در برخی موارد فرد ممکن است چندین ساعت متوالی را در منزل حضور داشته باشند و بهتر است بهترین دکوراسیون را برای منزلتان آماده کنید. از مهم ترین تفاوت ها و مزیت های بین کف پوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در مقایسه موکت یا سرامیک، یکی از نکاتی که حائز اهمیت می باشد، این است که کف پوش سرامیک به صورت مداوم نیاز به نظافت و تی کشیدن دارد. در نگاه اول کلیه لکه ها و حتی جای پا روی سرامیک باقی می مانند.
در صورتی که موکت چندین روز یک بار نیاز به نظافت دارد و برای تمیزکاری وقت زیادی از شما نمی گیرد. همچنین برای تمیز کردن نیازی به استفاده از دستمال نم دار نیست و با جارو برقی به خوبی تمیز می شود.
موکت در مقایسه با انواع کف پوش ها تنوع طرح بالاتری دارد و با دید بازتری می توانید گزینه متناسب با رنگ و طرح دکوارسیون پذیرایی یا هال، رنگ و طرح موردنظرتان را خریداری کنید. موکت با الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی با پرزهای بلند و کوتاه تولید می شود.
برای مثال موکت های پرز بلند با رنگ های فانتزی برای اتاق خواب کودکان مناسب هستند و برای پوشاندن کف سالن پذیرایی، موکت های پرز کوتاه با رنگ های تیره تر و طرح های متنوع تر توصیه می شوند. موکت به دلیل تنوع زیادی که دارد به راحتی با دکور های مختلف هماهنگ می شود.
سطح موکت چه دارای پرزهای بلند باشد و چه از پرزهای کوتاه تولید شود، هنگام راه رفتن باعث تولید صدای اضافه نمی شود و به همین دلیل باعث ایجاد فضایی آرام و امن خواهد شد. به همین دلیل موکت برای منازلی که کودکان خردسال یا افراد مسن در آن ساکن هستند، بسیار مناسب است.
علاوه بر این، در صورتی که اجسام روی سرامیک سقوط کنند حتماً می شکند، اما با سقوط اجسام روی موکت هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود.
همیشه در مقایسه موکت و سرامیک، یکی از موضوعات مهمی که مطرح است، سرد بودن سطح سرامیک است که این سرما در فصول سرد نیز تشدید می شود. استفاده از موکت علاوه بر جلوگیری از ورود و نشستن سرما داخل منزل، باعث ایجاد فضایی گرم در آن می شود.
به همین دلیل بسیاری از افراد موکت را به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی می شناسند. علاوه بر این، سرمای حاصل از راه رفتن روی سرامیک، پس از مدتی باعث ایجاد درد در مفاصل و به ویژه پاها می شود.
انواع و اقسام موکت ها در شرکت های با کیفیت در سراسر ایران و جهان تولید می شوند و به همین دلیل قیمت فروش موکت در اقصی نقاط کشور حدوداً یکسان است. با توجه به این نکته، می توانید با در نظر ای که در اختیار دارید، طرح و رنگ موکت موردنظر را خریداری کنید.
موکت به صورت رول های بزرگ و در هر ابعادی که لازم دارید به فروش می رسد؛ اما برای خرید سرامیک در بسیاری از موارد، باید یک بسته کامل از سرامیک را خریداری کنید و ممکن است همه سرامیک های یک بسته به کار نیایند و دور ریز زیادی داشته باشند.
سطح سرامیک در مقایسه با موکت لغزنده تر است و به همین دلیل در اکثر موارد مبلمان و میز ناهارخوری در آشپزخانه به راحتی روی سطح آن قرار نمی گیرند و دچار لغزش می شوند. همچنین احتمال افتادن کودکان نیز افزایش می یابد.
موکت های یک دست که پرزهای کوتاه دارند، فضای هال یا اتاق نشیمن و پذیرایی را بزرگ تر نشان می دهند.
منبع: زت کارپت
ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد که سئو محلی در چه شرایطی می تواند به سئوی شما لطمه بزند و آموزش می دهیم چطور می توانید با انجام صحیح آن به رشد سایت خود کمک کنید. تا انتها همراه ما باشید.
اگر سئو محلی به صورت بالقوه می تواند به سایت شما ” لطمه ” بزند، چرا اصلا باید آن را انجام دهید؟
دو دلیل خوب برای آن داریم؛
تصور کنید به شهرستان رفتید تا در مراسم اقوام خود شرکت کنید.
شب قبل از مراسم، در اتاق هتل نشستید و هوس یک پیتزای بزرگ و پر از پنیر می کنید.
گوشی خود را بر می دارید و وارد گوگل می شوید تا چه کار کنید؟
” پیتزافروشی را جستجو می کنید؟ “
من اینطور فکر نمی کنم. شک ندارم جمله ای که جستجو خواهید کرد شبیه این جمله است: ” بهترین پیتزا فروشی در طرقبه “. به عبارت دیگر نام آن مکان را در جستجوی خود قرار خواهید داد.
اگر گوگل نتایج را مناسبی را به شما نشان ندهد قطعا نمی گویید ” اطلاعات خوبی بود ” و بعد بدون شام خوردن بخوابید!
شماره تلفن یک رستوران را به شکلی دیگر یافته و پیتزا سفارش می دهید یا سوار تاکسی خواهید شد و به پیتزا فروشی مورد نظر می روید.
از طرفی، تنها شما این کار را انجام نمی دهید. در واقع، بیش از ۵۰ درصد جستجوهای محلی منجر به بازدید واقعی از خود فروشگاه می شود.
همچنین، شما تنها فردی نیستید که جستجوی محلی را انجام می دهید. تقریبا ۴۶ درصد جستجوگرهای گوگل دنبال یک نتیجه محلی می گردند.
آمار قابل توجهی است!
بنابراین، مرتبه بعدی که خواستید بی خیال جستجوی محلی شوید، تجدید نظر کنید. چون با انجام این کار، شاید آن فردی را که به سفر آماده است، به پیتزا فروشی خود بکشانید.
تمام ما از شاخص های کلیدی عملکرد که باید آن ها را برای کسب رتبه در گوگل پیگیری کنیم، به خوبی آگاه هستیم.
دو مورد از آن ها عبارتند از:
با سئو محلی می توانید هر دو را محقق کنید؛ یعنی با یک تیر، دو نشان!
خیلی وقت پیش در روزگار تاریک سئو ، وب مسترها از صفحات شهرها برای گنجاندن بیش از حد کلمات کلیدی محلی استفاده می کردند تا رتبه های بالاتری در گوگل به دست آورند.
به عنوان مثال، یک صفحه درست می کردید و در مورد تحویل گل مطلبی داخل آن می نوشتید.
سپس، محتوای خود را در چندین صفحه کپی می کردید و در هر کدام از آن ها اسم یک شهر متفاوت را قرار می دادید.
بنابراین، یک صفحه برای ” تحویل گل در مشهد “، ” تحویل گل در تهران ” و ” تحویل گل در اصفهان ” و هر کدام دقیقا محتوای یکسانی داشتند.
خیلی طول نکشید که گوگل متوجه این تاکتیک اسپم وار شد. این شرکت زمانی که الگوریتم پاندای خود را راه انداخت، سایت هایی را که از این روش استفاده کرده بودند جریمه کرد.
بنابراین، صفحات شهرها می توانند اینگونه به سئوی سایت شما لطمه بزنند و باعث جریمه شدن آن شوند. اما اگر کارتان را درست انجام دهید، نتیجه مثبتی می گیرید. بنابراین به این جمله می رسیم که…
اگر می خواهید تمام شهرهای یک منطقه را فهرست کنید، آن ها را در یک صفحه قرار دهید. نیازی نیست برای کسب رتبه برای هر شهر یک صفحه جداگانه برای آن ها بسازید.
اگر می خواهید صفحات متفاوت باشند، برای هر ناحیه یا شهر یک محتوای بی همتا بنویسید. به عبارت دیگر، همه چیز به خود شما بستگی دارد.
به سادگی می توانید تمام شهرهایی که آن جا خدمات دارید در یک صفحه قرار دهید یا می توانید برای هر شهر یک صفحه جداگانه درست کنید.
گرچه، زمانی که روش دوم را انتخاب می کنید، مطمئن شوید محتوای داخل هر صفحه یونیک باشد. منظور ما از یونیک این نیست که بازسازی کنید و کلمه گل فروشی را به فروشگاه گل تغییر دهید.
باید برای موقعیت هدف خود تحقیق کنید و سپس اطلاعات مفید و خاصی بنویسید که برای خوانندگان آن شهر یا موقعیت مفید هستند.
به عنوان مثال:
تصویر زیر یک مثال عالی از سایت ۷th State Builders است.
اضافه کردن اطلاعات در مورد یک شهر نیز راهی عالی برای به دست آوردن اعتماد مشتریانتان است.
آن ها متوجه خواهند شد که در مورد منطقه آن ها چقدر اطلاعات دارید و برای حل مشکلات خاص شهر خود به شما اعتماد می کنند.
نکته مهم: مطمئن شوید این اطلاعات در سایت تان به شکل های گوناگون ارائه شود. با توجه به این که گوگل اولویت خود را روی ایندکس سایت هایی گذاشته است که برای دستگاه های موبایل بهینه شده اند، باید شما نیز این بهینه سازی را در اولویت خود قرار دهید تا رتبه تان از دست نرود.
نکات زیر را برای کسب رتبه بالاتر به کار بگیرید.
فراموش نکنید، ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات و قرار دادن آن ها در دسترس کاربران آنلاین است. هدف آن نشان دادن نتایجی به افرادی است که دقیقا دنبال آن ها می گردند.
به عبارت دیگر، اگر آن ها بتوانند کسب و کار شما را تایید کنند، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو گوگل دارید.
نقش Google My Business این جا مشخص می شود؛ زمانی که در Google My Business ثبت نام می کنید، گوگل با اطمینان، محتوایتان را در اختیار جستجوگران قرار می دهد.
خوشبختانه Google My Business رایگان بوده و استفاده از آن ساده است. به راحتی یک حساب درست کنید، مدعی کسب و کار خود شوید و تا جایی که می توانید اطلاعات مختلف آن را در اختیار گوگل قرار دهید.
تصاویر و نظر مشتریان (به همراه پاسخ به نظرات) می تواند به بهینه سازی حساب تان در Google My Business کمک کند.
تابحال هنگام یک جستجوی لوکال ، با سه پیشنهاد ویژه از گوگل مواجه شده اید؟
منظور ما چیزی شبیه به تصویر زیر است:
همانطور که در بالا توضیح دادیم، گوگل اولویت خود را روی سایت هایی می گذارد که قبلا تایید کرده است.
تمام اطلاعات کسب و کار خود، از جمله نام شرکت تان، آدرس، شماره تلفن و ساعات شروع و پایان کار را در اختیار گوگل قرار دهید.
تصاویر و سایر فایل های رسانه ای نیز بسیار موثر هستند.
هرچه نظر کاربران در مورد فعالیت شما بیشتر و بهتر باشد، شانس بیشتری برای قرارگیری در بسته نقشه محلی گوگل خواهید داشت.
بله درست حدس زدید، این کسب و کارها فوق العاده خوش شانس هستند.
به احتمال خیلی زیاد جستجوگران از بین یکی از آن ها انتخاب خود را انجام خواهند داد و دیگر به جستجو ادامه نمی دهند. شما نیز با استفاده از تکنیک های درست می توانید بخشی از این بسته نقشه محلی (Local Map Pack) باشید.
برای این که شانس خود را افزایش دهید تا یکی از این ۳ جایگاه ویژه را به دست آورید، ۳ کار زیر را پیشنهاد می کنیم:
۱. ساختار لینک دهی داخلی خود را به شکلی صحیح پیاده سازی کنید
آیا می دانستید تغییر ساختار لینک دهی داخلی به نتیجه گیری شما از سئو کمک خواهد کرد؟
بدون شک، سایت های خارجی که به سایت شما لینک دادند تاثیر زیادی روی سئو دارند. ولی اگر نتوانید لینک های خارجی به دست آورید، لینک دهی داخلی در زمینه های زیر به شما کمک خواهد کرد:
تمام این کارها به شما کمک خواهد کرد رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید و افراد با احتمال بیشتری با انجام یک جستجوی محلی شما را پیدا کنند.
۲. اطلاعات NPA خود را ثبت کنید
NPA مخفف اسم، شماره تلفن و آدرس است. به طور کلی، NPA مربوط به اطلاعات کسب و کار شما در محیط آنلاین می شود. سایت خودتان اولین مکانی است که باید NPA را در آن قرار دهید.
این اطلاعات را می توانید همیشه در پایین صفحه هوم سایت خود، یعنی محل مورد انتظار بازدیدکنندگان قرار دهید.
همچنین ایده خوبی است که اطلاعات کسب و کار خود را در خبرخوان های آنلاین ثبت کنید. این خبرخوان ها اطلاعات را در اختیار سایت های برتری مانند TripAdvisor، Yelp و موتور جستجو بینگ مایکروسافت قرار می دهند.
سه سایتی را که نباید در همین زمینه فراموش کنید نام می بریم.
قرار دادن اسم سایت خود در تمام خبرخوان های مهم ممکن است خسته کننده به نظر برسد، ولی اگر دنبال موفقیتی مانند تصاویر زیر هستید، ارزشش را دارد.
نکته مهم: سعی کنید اطلاعات NPA تان در تمام سایت ها یکسان باشد. یک اشتباه می تواند لطمه جدی به شانستان برای قرارگیری در بسته نقشه محلی گوگل یا سایت هایی مانند Yelp و TripAdvisor بزند.
۳. سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه کنید
اگر نصف شب بیدار شوید و ببینید کف سرویس بهداشتی شما را آب برداشته است، کدام کار را انجام می دهید؟
احتمالا گزینه ۲ اتفاق خواهد افتاد. خصوصا اگر ساعت ۳ نیمه شب باشد.
اما نکته ای وجود دارد. کاربران تنها ساعت ۳ نیمه شب گوشی های هوشمند خود را به کامپیوترهایشان ترجیح نمی دهند. این اولویت همیشه وجود دارد. تقریبا ۵۲ درصد تمام ترافیک ایترنت به دستگاه های موبایل اختصاص دارد.
مثل همیشه گوگل متوجه این موضوع شده است و اولویت خود را روی ایندکس سایت هایی گذاشته که برای نمایش در موبایل بهینه شده اند.
به عبارت دیگر اگر می خواهید در گوگل به ویژه برای جستجوی محلی ( Local Search ) رتبه به دست آورید، باید سایت شما برای دستگاه های موبایل بهینه شده باشد.
۶ توصیه زیر را برای mobile friendly کردن سایت خود به کار بگیرید:
کسب و کار شما فعال است و آمادگی دارید مشتریان وفاداری را به آن جذب کنید. اما همانطور که سایت خود را بهینه می کنید، شاید هنوز چند سوال باقی مانده باشد:
در حقیقت، سئو محلی می تواند نتیجه ای عالی برایتان داشته باشد. اما باید آن را درست انجام دهید تا نتیجه عکس حاصل نشود و سئوی سایتتان آسیب نبیند.
به عنوان یک قانون طلایی همیشه خود را به جای مشتری بگذارید.
از خودتان بپرسید، افراد به دنبال چه چیزی می گردند؟ چه اطلاعاتی به آن ها کمک خواهد کرد؟
زمانی که خواسته آن ها را در نظر بگیرید، به سادگی متوجه خواهید شد که کدام نکات مربوط به سئو محلی جواب خواهد داد و کدام بی نتیجه می ماند.