آژانس (Agency) یک کسب و کار یا سازمان است که ارائه دهنده خدمت است. خدمتی که شامل مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد یک فرآیند کاری بین دو یا چند نیاز است.
در واقع یک آژانس نماینده یا واسطه ای است که از ارائه خدمتی شامل « انجام یک کار » سود کسب می کند.
به طور مثال، وقتی شما به یک شرکت خدمات نظافت منزل تماس میگیرید و تقاضای خدمات میکنید، در واقع با یک آژانس تماس گرفته اید. اما به طور عمومی، عبارت « آژانس نظافت منازل » برای این شرکت ها بکار نمی رود.
آژانس ها واسطه ای هستند برای خرد کردن یک فرآیند پیچیده برای کاربر نهایی.
یک آژانس هواپیمایی ، کارش تسهیل سفر شماست. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ، به تسهیل و مدیریت فرآیند تبلیغات و مارکتینگ کسب و کار شما در بستر دیجیتال یا آنلاین می پردازد.
در واقع یک آژانس مدیریت کارهای شما را انجام می دهد و نماینده شما در یک فرآیند است.
به طور کلی به خاطر داشته باشید که آژانس فروشنده یک خدمت است. نه فروشنده یک کالا یا یک محصول مشخص.
بیایید یک مثال عینی بزنیم.
یکی از جنبه های دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از رسانه های دیجیتال شبکه های تبلیغات اینترنتی است.
این را می دانیم که به صاحب یا پدید آورنده یک شبکه تبلیغاتی اینترنتی ، اد نتورک ( Adnetwork ) نام دارد.
حال شما بعنوان یک کسب و کار، می خواهید در این شبکه بهترین نتیجه را بگیرید. اما کار کردن با این ادنتورک کار ساده ای نیست.
نکته های بسیار ظریف و زیادی وجود دارند که یک کمپین تبلیغاتی را در یک ادنتورک موفق می کند.
بنابراین اینجا آژانس به کمک شما می آید و وظیفه خرید و مدیریت رسانه را بر عهده می گیرد.
قبل از ادامه این بخش، باید بدانید که چیزی به نام استراتژی دیجیتال مارکتینگ تا حدودی غلط است.
به این دلیل که استراتژی کلان ترین مبحث یک کسب و کار است.
پس از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های مارکتینگ است و از بالا سری خود تبعیت می کند، نمی تواند چیزی به نام استراتژی داشته باشد.
پس برای اینکه بدانیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست باید بدانیم که استراتژیست فرد یا گروه دیگیری است و باید به جای استراتژی دیجیتال مارکتینگ بگوییم برنامه دیجیتال مارکیتنگ که در زبان انگلیسی عبارت Digital Marketing Plan استفاده می شود.
پس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ آژانسی است که یکی از کارهای آن تهیه یک برنامه دیجیتال مارکتینگ است.
برنامه دیجیتال مارکتینگ برنامه ای است که بر اساس استراتژی مارکتینگ ، اهداف تعیین شده در این استراتژی را فهم و به آنها در فضای دیجیتال عینیت داده و به ما می گوید که کدام زمینه دیجیتال مارکتینگ با چه برنامه ای بهترین راه برای رسیدن به اهداف معین شده در استراتژی مارکتینگ ( Marketing Plan) است.
شما می توانید این خدمات را از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بخواهید.
یک آژانس از روی برنامه دیجیتال مارکتینگ به خرید رسانه و مدیریت آن می پردازد.
رسانه های مختلفی وجود دارند که کار با آنها پیچیدگی های زیادی داشته و هر روز بر پیچیدگی آنها افزوده می شود.
پس شما برای مدیریت رسانه خود و نیز خرید آن نیاز به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ دارید.
سود آژانس دیجیتال مارکتینگ در خرید مدیا یا مدیریت آن ، دریافت کارمزد به ازای مدیریت این رسانه ها است که از کارفرما دریافت می کند و یک درصدی از هزینه رسانه است که از فروشنده رسانه یا ادنتورک بدست می آورد.
در نوع فعالیت های دیجیتال مارکتینگ ، Asset یا ابزار برای دیجیتال مارکتینگ نیاز است. نوع این ها از جنس محتوا هستند. برخی دیگر از این ابزار مانند سایت هم از جنس همین Assetها هستند.
اکثر شرکت ها ممکن است در تامین این ابزار ها یا امکان تولید و تهیه نداشته باشند و یا تجربه کافی در آن وجود نداشته باشد.
بنابراین، آژانس دیجیتال مارکتینگ با دسترسی به صدها متخصص، خدمات مربوطه را ارائه می دهد.
سود آژانس در تهیه ارزان تر این Assetها و دریافت سود در ارائه آن به مشتری است.
حال که تا حدودی با پاسخ این سوال که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست آشنا شدید بهتر است بدانید که این سرویس ها و خدمات در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای شما چه چیزی را به ارمغان می آورد؟
آژانس دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را بهبود می دهد
با تهیه یک برنامه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما در نهایت به فروش بیشتر دست خواهد یافت و این به معنای گسترش و بهبود کسب و کار است.
آژانس دیجیتال مارکتینگ برند را در دنیای آنلاین تقویت می کند
بوسیله انجام فعالیت در دنیای آنلاین ، برند در فضای آنلاین قدرت و نفوذ بیشتری کسب می کند. این امر بوسیله شناخته شدن برند ، خدمات آن و گسترش شبکه ای از ارتباطات مرتبط رخ می دهد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ ROI را افزایش می دهد
ROI که اختصار عبارت Return of Investment است ، به انتظار بازگشتی است که از یک میزانی از سرمایه گذاری گفته می شود.
یک آژانس دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارد در در ازای سرمایه گذاری شما ، یک ارزش افزوده ( سود ) به شما بازگرداند. در مورد مفهوم ROI در مطالب دیگری توضیح خواهیم داد.
به طور کلی سه مفهوم در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:
خدمات یک آژانس که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند در این دو مفهوم خلاصه می گردد. حال برخی از مهمترین های هر کدام را ذکر می کنیم.
تمامی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در زمینه های مشخصی که در دنیای آنلاین وجود دارد خلاصه می گردد:
تکنیک ها در قالب یکی از فعالیت های دیجیتال قرار میگیرند. به این معنا که شما این تکنیک ها را می توانید در هر کدام از فعالیت ها یا به صورت زیر مجموعه از آنها انجام دهید.
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ ممکن است که اختصاص به فضای اینترنت یا دیجیتال نداشته باشند.
مانند تکنیک اینباند مارکتینگ که استفاده زیادی از فضای دیجیتال می کند اما تمام رویکرد آن مبتنی بر فضای دیجیتال نیست.
اگر بخواهیم خیلی خلاصه این تقسیم بندی را توضیح دهیم باید اینطور بگوییم.
چند مثال
شما با اینفلوئنسر مارکتینگ – که یک تکنیک است – در واقع مشغول انجام فعالیت یا تبلیغات شبکه اجتماعی – که هر دو جزئی از فعالیت دیجیتال مارکتینگ هستند هستید که در زمینه شبکه های اجتماعی – یکی از زمینه های دیجیتال مارکتینگ – صورت می پذیرد.
مثالی دیگر:
اگر شما ساخت ویدئوهای کوتاه آموزشی را در دستور کار قرار دهید و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید در واقع از هم زمان از دو تکنیک ویدئو مارکتینگ و بازاریابی محتوایی استفاده کرده اید که منبع انتشار آن ، یعنی شبکه های اجتماعی ، آن را تبدیل به یک فعالیت شبکه اجتماعی کرده است.
و مثال پایانی:
اگر شما تصمیم بگیرید که مجموعه ای از سوالات را در سلسله مقالاتی در وبلاگ سایتتان منتشر کنید ، از تکنیک بازاریابی محتوایی و در فعالیت های مربوط به سئو و وبسایت استفاده کرده اید که در حوزه وبسایت و موتور جستجو قرار می گیرد.
در اینجا خیلی مختصر به وضعیت آژانس های دیجیتال در ایران ( در زمان انتشار این مقاله ) می پردازیم.
فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در ایران در دهه ۸۰ آغاز شد و در اواخر این دهه شکلی جدی به خود گرفت.
دو عامل در شکل گیری بیشتر این فضا نقش داشت:
این دو عامل و بهینه شدن آنها ، باعث شد که در نیمه اول دهه ۹۰ ، دیجیتال مارکتینگ به یک ترند تبدیل شود.
اینجا بود که با ورود به نیمه دوم دهه ۹۰، با ظهور کسب و کار های اینترنتی و استارتاپ ها در واقع این فضا یک انفجار به خود دید.
امروز آژانس ها به صورت ماهانه تاسیس می شوند و افراد زیادی در این حوزه آموزش دیده و در مشاغل مربوطه استخدام می شوند.
اما نباید این موضوع را به منزله بلوغ آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران دانست.
آژانس ها در ایران هنوز با بلوغ فاصله زیادی دارند. به نظر ما، آژانس ها هنوز نقش خود را نیافته و به دلیل تازگی آن ، تجربه کافی در اصل کسب و کار آژانس و آژانس داری در آن وجود ندارد.
پیشتر و در صنعت آژانس های تبلیغاتی آفلاین ایران ، تجربه شده است که به دلیل انفجار تبلیغات درایران و البته پول فراوان شرکت های سهامی یا بانک ها، آژانس های تبلیغاتی در بسیاری از مواقع مجبور به پذیرش اعمال نظرات غیر دقیق صاحبان کسب و کار شده اند.
این امر موجب شده است که قدرت پول با یک سم خطرناک به نام شبه علم ترکیب شده و باعث شود که کسب و کار در فعالیت یک آژانس دخالت های اساسی نماید.
البته آژانس ها نیز به اذعان صاحب نظران همین حوزه ، نتوانسته اند با شکل دهی به فرآیند های کاری و استاندارد سازی ها ، کسب و کار خود را از این خطرات حفظ کنند.
این خطر مسلما برای آژانس دیجیتال مارکتینگ شدید تر و پر تکان تر است.
امروز اگر از اصحاب تبلیغات آفلاین بپرسید ، حتما برای خود در سطح جهان الگوهایی داشته و افرادی بعنوان رهبران صنعت در ذهن آنها جای دارند.
اصل قهرمان ، پیش برنده است.
اما این امر در آژانس های دیجیتال مارکتینگ ایران بسیار به ندرت به چشم می خورد. شما به ندرت کسی را در این صنعت می یابید که به یک فرد دیجیتال مارکتر را بعنوان الگوی خود معرفی کند یا آژانس ها نوعا آرزویی در سر برای تبدیل شدن به یک الگو را ندارند.
دیجیتال مارکتر ها الگو ندارند
پر واضح است که در پاسخ این ادعا نمی توانند بگویند که ما روش خودمان را داریم. اینجا ایران است و بازیگر مولف به ندرت وجود دارد.
به هر حال، صاحب کسب و کار باید بداند که در ایران آژانس های دیجیتال مارکتینگ همزمان با خود کسب و کار مشغول تجربه اندوزی هستند.
امری که کار کردن را در برخی موارد شیرین ، اما در بسیاری از موارد سخت و طاقت فرسا می کند.
با توضیحات بالا، انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است.
به طور کلی ، باید در نظر داشته باشید که دو فاکتور کلیدی در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتیگ نقش دارد:
یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید بداند که اصول بیزنس و کار در همه جای دنیا و در هر کسب و کاری یکی است. چون آدمها یکی هستند. پس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید به اصول کسب و کار سازمان مقید باشد.
و شفافیت. شخصا معتقدم یک آژانس دیحیتال مارکتینگ ، با وضعیت کنونی چاره ای جز شفافیت ندارد. او باید در مورد آنچه که مشتری با آن طرف است و آنچه خودش می داند شفاف باشد.
روراستی و شفافی با مشتری و با خود یک اصل کلیدی است.
در مطالبی دیگر اما، به شکلی کامل خواهیم گفت که برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتیگ چه راه هایی وجود دارد.
در این مقاله به بررسی انواع کفپوش سنگی و مزایای و معایب آن می پردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
این کفپوش ها از سنگ های مصنوعی و طبیعی که در محیط بیرون وجود دارند ، ساخته می شوند. کفپوش سنگی از تنوع بالایی برخوردار است و برای پوشش کف محیط از سنگ هایی با ویژگی های متفاوت استفاده می شود. انواع آن عبارتند از:
کفپوش سنگی گرانیت
یکی از انواع سنگ های طبیعی که برای پوشش کف محیط استفاده می شود ، سنگ گرانیت است. سنگ های گرانیتی در دماهای بالا و در اثر فشار زیاد ساخته می شوند ، به همین دلیل سختی بالایی دارند و در برابر خط و خش مقاوم هستند.
سنگ گرانیتی از تنوع بسیاری برخوردار است. معمولا از کفپوش گرانیتی به دلیل تنوع در طرح و رنگ و مقاومت بالای آن برای پوشش محیط های پر رفت وآمد مانند سالن های پذیرایی ، رستوران ، تالار ها و… استفاده می کنند. سنگ گرانیتی قابل شست وشو است و با استفاده از آب به راحتی تمیز می شود. نگهداری آسان کفپوش های گرانیتی باعث شده است که برای پوشش محیط هایی با متراژ زیاد ، از آن استفاده کنند.
کفپوش سنگی مرمر
یکی از زیباترین و جذاب ترین سنگ های طبیعی که برای ساخت انواع کفپوش سنگی استفاده می شود ، سنگ مرمر است. سنگ مرمر از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است و باعث روشنایی محیط می شود.
اگر چه این سنگ ها باعث جذب گرد و خاک می شوند ، اما شست و شوی آسان باعث شده است که از آن به عنوان کفپوش استفاده کنند. سنگ مرمر نسبت به سنگ های گرانیتی از مقاومت کمتری برخوردار است. به همین دلیل بهتر است برای پوشش محیط های رفت و آمد مانند تالار ، رستوران ، استخر و… از این نوع سنگ ها استفاده نشود.
کفپوش سنگی مرمریت
مرمریت یک انتخاب مناسب برای پوشش کف محیط است. این کفپوش از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار است. با این حال سنگ های مرمریت برای محیط هایی مانند حمام ، استخر ، آشپزخانه مناسب نیستند؛ زیرا باعث جذب رطوبت می شوند.
کفپوش سنگی مرمریت بسیار براق است و باعث روشن شدن محیط نیز می شود. همچنین صیغلی بودن این نوع سنگ باعث شده است که تمیز کردن آن به راحتی انجام شود.
کفپوش سنگی تراورتن
کفپوش تراورتن معمولا از آهک تهیه می شود. این سنگ ها از طرح های بسیار متنوعی تشکیل شده اند و باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند. با این وجود سنگ های تراورتن نسبت به سنگ های گرنیتی از مقاومت کمتری برخوردار هستند. بنابراین بهتر است برای محیط های کم رفت و آمد مانند اتاق خواب یا اتاق پذیرایی از این کفپوش زیبا استفاده شود.
امروزه کفپوش های متنوعی با استفاده از متریال هایی چون چوب ، PVC و… تولید می شوند. اما فواید استفاده از کفپوش سنگی باعث شده است که بسیاری از افراد ، با وجود قیمت بالای این سنگ ها ، همچنان از آن ها به عنوان پوشش کف محیط و کارهای دیگر استفاده کنند. مزایای استفاده از این نوع کفپوش عبارتند از:
یکی دیگر از مزایای آن ، جذب نور بالاست. کفپوش سنگی با جذب نور از خورشید و لامپ و انتقال آن به محیط باعث روشن تر شدن محیط و جذابیت بیشتر آن می شود.
کفپوش های سنگی باعث جذب سرما و انتقال گرما به محیط می شوند. بنابراین اگرچه برای فصل زمستان مناسب نیستند ، اما در فصل تابستان با انتقال گرما باعث خنک شدن محیط می شوند.
یکی از مزایای این نوع کفپوش ، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خراش است. به همین دلیل برای پوشش کف محیط از این جنس کفپوش استفاده می کنند. همچنین سختی بالای کفپوش سنگی باعث شده است تا در برابر فشاری که از طریق اجسام دیگر به آن وارد می شود ، مقاوم باشند.
کفپوش های سنگی از تنوع بالایی در طرح ، سایز ، رنگ ، ضخامت و…برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده است که تا همه افراد با هر سلیقه ای بتوانند از این کفپوش ها برای پوشش کف محیط استفاده کنند.
اگر چه این نوع کفپوش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و باعث زیبایی بیشتر محیط می شود. اما آن ها نیز مانند عناصر و متریال های دیگر از معایبی برخوردار هستند که ممکن است استفاده از آن به عنوان کفپوش سنگی برای هر کسی مناسب نباشد. معایب آن عبارتند از:
یکی از معایب اصلی این جنس کفپوش ، جذب سرما است. زیرا به راحتی سرمای محیط را به خود جذب می کنند و باعث سرد شدن کف ساختمان می شوند. بنابراین کسانی که به دلیل سردی هوا در ناحیه پا دچار آسیب می شوند ، نمی توانند از انواع کفپوش سنگی برای پوشش کف محیط استفاده کنند. البته امروزه از رادیاتور ها برای گرمایش کف محیط استفاده می کنند که باعث رفع این مشکل می شود.
اگرچه سختی سنگ مانع از آسیب پذیری و خش پذیری آن می شود ، اما در مواردی ممکن است خطرآفرین باشد. در واقع در صورت برخورد انسان یا اشیاء به کفپوش سنگی امکان آسیب دیدگی برای انسان و اشیاء نیز وجود دارد.
سنگ ها به عنوان یک عنصر طبیعی از قیمت بالایی برخوردار هستند. در واقع تمام سنگ های طبیعی و مصنوعی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود ، در دسته متریال های گران قیمت قرار می گیرند. به همین دلیل معمولا این کفپوش ها برای پوشش خانه های لوکس و مجلل استفاده می کنند.
منظور از نمای آجری ، نمایی است که از اجر برای دیزاین ساختمان استفاده می شود. اجر ها به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی شوند. انسان ها به صورت دستی و ماشینی با استفاده از خاک های مخصوصی به تولید آجر می پردازند. در کارخانجات آجرسازی ، آجر های متنوعی برای دیزین نمای بیرون ساختمان تولید می شوند. به آجر هایی که برای نماسازی ساختمان استفاده می شود ، آجرنما می گویند. و باعث زیبایی بیشتر ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر زلزله و آتش سوزی می شود.
آجرنما ها به گونه ای ساخته می شوند که در برابر نفوذ آب و بارش باران مقاوم باشند. این آجر ها نسبت به انوع دیگر آجر ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. تنوع در طرح و رنگ آجرنما ها باعث شده است تا بسیاری از افراد برای نمای بیرون ساختمان از نما آجری استفاده کنند. انواع آجرنما که در نمای آجری ساختمان استفاده می شوند عبارتند از:
یکی از پر کاربردترین آجر هایی که در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود ، آجر های نسوز است. آجر های نسوز با استفاده از خاک های نسوز در کارخانجات آجر سازی ساخته می شود. در خاک های نسوز از موادی چون سیلیس ، آلومین ، اکسید منیزیم و… استفاده می شود که باعث نسوز شدن خاک می شود. آجر های نسوز از مواد معدنی بالایی برخوردار هستند ، به همین دلیل در برابر حرارت مقاوم هستند. این دسته از آجر ها در رنگ های قرمز ، زرد و… تولید می شوند و در نمای آجری مدرن به کار برده می شوند.
از دیگر آجر هایی که در نمای ساختمان استفاده می شود ، آجرهای فشاری یا گری هستند. این دسته از آجر ها اگرچه از زیبایی خاصی برخوردار نیستند اما به دلیل توپر بودن ، مقاومت بالایی دارند. آجر های فشاری با استفاده از آب و خاک رس تهیه می شوند. در گذشته برای نمای آجری بیشتر ساختمان های سنتی از این دسته از آجر ها استفاده می کردند.
نوعی دیگر از آجر که در نمای ساختمان و ساختمان سازی استفاده می شود ، آجر سیمانی است. این دسته از آجر ها بسیار پرکاربرد هستند و به دلیل وزن کمی که دارند ، برای محیط های مختلف قابل استفاده هستند. برای ساخت آجر سیمانی از موادی چون شن و ماسه و سیمان استفاده می کنند. امروزه برای تفکیک سازی نمای آجری مدرن از آجر سیمانی استفاده می کنند.
نمای بیرونی ساختمان برای طراحان و معماران از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا در نگاه اول باعث جذب بیننده می شود. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای آجرنما ها بسیار حائز اهمیت است. آجرنما ها یا آجر های نسوز در رنگ های متنوعی تولید می شوند که هر کدام از آن از زیبایی خاصی برخوردار هستند.
معمولا آجر نما ها در رنگ های زرد ، گلبهی ،سیاه ، قرمز ، قهوه ای و… تولید می شوند. جنس خاک و میزان حرارت دهی آجر ، باعث تغییر رنگ آن می شود. معمولا در این نمای مدرن از رنگ زرد ، قرمز ، قهوه ای ملایم استفاده می شود.
ابعاد استاندارد آجرنما با آجر های دیگر متفاوت است. در واقع هر یک از آجر ها با توجه به کاربردی که دارند ، در سایز های استانداردی تولید می شوند. آجر نما ها که در ساختمان استفاده می شوند در رنگ و سایز های مختلفی ارائه می شوند.
آجر نما ها معمولا در وزن های ۹۰۰ ، ۲۷۰ ، ۱۴۰ ، ۱۷۵ ، ۳۵۰ تولید می شوند. همچنین ابعاد آجرنما ها معمولا به صورت cm۲/۵×۷×۳۲ ، cm ۲×۴۷×۲۰ ، cm ۲×۴×۱۰ ، cm ۲×۵/۵×۱۰ ، cm ۲×۵/۵×۲۰ در بازار یافت می شوند.
نمای آجری مدرن همچنان به عنوان یکی از پر طرفدارترین نما های ساختمانی شناخته می شود. افراد زیادی هستند که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آجر و کیفیت مطلوب آن ، در ساختمان ها استفاده می شوند. مزایای نمای آجری ساختمان عبارتند از:
یکی از ویژگی های مثبت نمای آجری ، دسترسی آسان آن است. خوشبختانه در کشور ایران انواع مختلفی از آجر در کارخانجات تولید می شود. آجر ها برخلاف متریال های دیگر به راحتی یافت می شوند و در محیط های مختلف قابل استفاده هستند.
از دیگر مزایای آن، قیمت مناسب آن است. آجر ها نسبت به متریال هایی چون چوب ، سنگ و… از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. به همین دلیل برای نمای ساختمان هایی با متراژ بالا از نمای آجری استفاده می کنند.
آجر ها یکی از مقاومترین متریال هایی هستند که در ساختمان استفاده می شوند. بر خلاف بسیاری از متریال های دیگر ، آجر در برابر ضربه ، فشار ، زلزله و… مقاوم است. مقاومت آن باعث می شود تا در حین زلزله آسیب و خسارت کمتری به ساختمان و افراد آن وارد شود.
از دیگر مزایای آن ، تغییر نکردن رنگ آن در برابر اشعه خورشید است. در واقع آجر ها در برابر اشعه و نور خورشید مقاوم هستند و حتی پس از گذشت مدتی طولانی دچار تغییر رنگ نمیشوند.
اگرچه استفاده از این نوع باعث افزایش مقاومت ساختمان و زیبایی بیشتر آن می شود ، اما آجر نما ها نیز مانند بسیاری از متریال های دیگر از معایبی برخوردار هستند که ممکن است برخی از افراد از آن برای نمای ساختمان استفاده نکنند. معایب آن عبارتند از:
یکی از معایب نماهای آجری ، وزن بالای آن است. آجر ها به تنهایی از وزن بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل استفاده از آن ها در نمای ساختمان باعث افزایش وزن ساختمان می شود. بر همین اساس برای نمای بیرونی ساختمان های بلند از نمای آجری استفاده نمی کنند.
از دیگر معایب استفاده از آن ، جذب گرد و غبار از محیط اطراف است. گرد و غبار موجود در هوا به درون حفره های آجر نفوذ کرده و باعث خوردگی آجر ها از قسمت داخل می شود.
قیمت نمای آجری ساختمان نسبت به انواع دیگر نما های موجود در بازار مناسب تر است. برای مثال انواع نمای سنگی که از سنگ مرمر یا مرمریت برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنند از قیمت بالایی برخوردار هستند.
قیمت نما آجری ساختمان بر اساس تعداد آجر ، نوع آجر ، مواد مصرفی و… تعیین می شود. آجرنما ها در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که با توجه به کیفیت آجر ، قیمت های آن متفاوت است.
نرم افزار اکسل یکی از ابزارهای کاربردی و حرفه ای در سئو است. اما محبوبیت گوگل شیت به دلیل افزونه های قوی و قابلیت اشتراک گذاری سریع، روزبه روز افزایش می یابد.
اگر به تازگی به جمع طرفداران گوگل شیت پیوستید و در مورد مباحث اولیه چیز زیادی نمی دانید، یک خلاصه آموزش برای شما آماده کرده ایم (اگر از طرفداران گوگل شیت هستید، این چند نکته را می دانید و می توانید به بخش بعدی بروید)
بعضی از افزونه ها برای نصب نیاز به مراحل بیشتری دارند که در قسمت بعدی توضیح می دهیم.
در لیست زیر، افزودنی های کاربردی گوگل را به شما معرفی می کنیم. بعضی از این افزونه ها عملکردی مشابه با افزونه دیگر دارند؛ پس نیازی به نصب همه آن ها نیست. پیشنهاد می کنیم گزینه های مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را در لیست افزونه های گوگل شیت خود قرار دهید.
Search Analytics for Sheets یکی از افزونه های گوگل شیت برای سئو است و کاملا کاربردی است. این افزونه با وب سایت های تایید شده شما در گوگل سرچ کنسول همگام سازی می شود و داده های مربوط به کوئری ها، صفحات و کلیک ها را وارد صفحه شما می کند.
این افزونه نکته جالب توجهی دارد؛ شما می توانید داده ها و اطلاعاتتان را بر اساس کشور، کوئری، صفحه یا دستگاه طبقه بندی کنید.
امکان مرتب سازی داده ها براساس نرخ کلیک، ایمپرشن، CTR و جایگاه کلمه کلیدی نیز وجود دارد. با فعال کردن گزینه بک آپ و نسخه پشتیبان، این ابزار از تمام داده های به صورت خودکار یک نسخه ذخیره نگه می دارد.
افزونه Google Analytics برای اجرای گزارش و ایجاد هماهنگی بصری بین داده ها بسیار مناسب است. در این افزونه گزینه های زیر را در اختیارتان قرار می دهد:
با ایجاد گزارش جدید شروع کنید.
طبقه بندی داده ها براساس معیارهای شخصی با این افزونه امکان پذیر است.
بعد روی گزینه اجرای گزارش ها کلیک کنید.
همان طور که در تصویر زیر می بینید، به راحتی می توانید داده های مختلف را ترکیب و نمودارهایتان را ایجاد کنید.
این افزونه برای دنیای خارج از سئو کاربرد زیادی دارد. با این افزونه امکان انتقال داده ها از چندین منبع مختلف به گوگل شیت وجود دارد. قابلیت شخصی سازی گزارش ها و تفکیک براساس الگوهای خاص افزونه Supermetrics وجود دارد.
نکته مهم: این افزونه رایگان نیست و باید هر ماه شارژ شود اما نسخه اولیه و تست آن رایگان است.
RankTank یک افزونه خوب و مناسب است که به شما برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی و رتبه بندی هر کلمه در گوگل شیت کمک می کند.
استفاده از این افزونه بسیار راحت است. تمام کاری که شما باید انجام بدهید، اضافه کردن دامنه و انتخاب مکان، زبان و دستگاه است. سپس کلمات کلیدی خود را اضافه کنید.
این افزونه رتبه شما را در قیاس با سایر رقبا ارزیابی می کند و روی صفحه نمایش می دهد.
وجه تمایز این افزونه با سایر ابزارها، ارزیابی کلمات کلیدی به صورت لحظه ای و آنلاین است. در ماه می توانید به تعداد مشخصی اسکن رایگان انجام دهید.
آیا شما از طرفداران سایت موز هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس باید Moz API for Sheets را امتحان کنید. اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، با ثبت نام اولیه امکان دسترسی همزمان به ۲۰۰ لینک را خواهید داشت. فرمول های جالبی در این افزونه موجود است که به شما در تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند.
برای استفاده از این افزونه، باید اشتراک بخرید. بعد از انجام تنظیمات اولیه، به کمک Data Extractor داده های زیادی در مورد یک دامنه در اختیارتان قرار می گیرد، شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید.
از طرف دیگر می توانید از Data Augmentor استفاده کنید تا شاخص ها برای گروهی از لینک ها نمایش داده شود.
این افزونه یک پلتفرم سئو برای شرکت ها است و می توانید به کمک API سازمان خود داده ها را به گوگل شیت وارد کنید. بعد از انتقال داده ها به گوگل شیت، امکان ساخت داشبورد، همگام سازی بصری و گزارش برای شما فعال می شود.
زمان استفاده از این افزونه می توانید گزارش هایی مانند تصویر زیر درست کنید.
این افزونه ها شاید برای سئو کاربردی نباشند اما برای مرتب سازی، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل داده های همچنان مفید هستند و به صرفه جویی در وقت و انرژی به شما کمک می کنند.
در هر ردیف از داده ها ممکن است تعدادی تکراری یا نسخه فرعی باشند، پیشنهاد می کنیم آن ها را حذف کنید. این افزونه به شما کمک می کند که نسخه های یکسان و کپی را پیدا و به راحتی حذف کنید.
برای مثال، از گزینه Find Duplicate یا Unique Row برای شناسایی ردیف های تکراری یا بی همتا استفاده کنید؛ سپس با برجسته کردن این داده ها آن ها را حذف یا به پوشه دیگری منتقل کنید. همچنین برای مقایسه دو صفحه یا ستون برای شناسایی داده های یکسان می توانید از همین افزونه استفاده کنید.
موارد دیگری مانند کپی کردن یا انتقال داده، علامت گذاری به عنوان کپی یا برجسته کردن به عنوان داده بی همتا نیز با این افزونه انجام می شود.
در گوگل شیت عملکردهای خاصی وجود دارد که می توانند تکراری باشند. Power tools به شما اجازه می دهد آن ها را ساده کنید.
زمانی که این افزونه را نصب می کنید، به ابزارهای مختلفی دسترسی خواهید داشت که براساس کارکرد خود در دسته های گوناگون قرار می گیرند.
از Power Tools می توانید برای انجام کارهای زیر استفاده کنید:
این افزونه به شما کمک می کند تا به بهترین شکل فایل گسترده خود را بهتر کنید.
این افزونه فراتر از یک دستور ساده جستجو و جایگزینی است؛ این افزونه قابلیت جستجوی همزمان بین چندین فرمول، یادداشت، داده ها و پیوندها را در تمامی داشبوردها دارد.
بعد از به دست آوردن لیست مقادیری که باید جایگزین شوند، تنها کاری که باید انجام دهید چند کلیک ساده است تا تمام مقادیر جاگذاری شده و در جای مناسب قرار گیرند.
نکته جالب در مورد این افزونه، این است که تمام موارد را به طور همزمان بررسی می کند. برای پیدا کردن داده های مربوط به هر داشبورد، می توانید مقادیر مورد نظر را داخل این افزونه وارد و جستجو کنید.
اگر می خواهید سابقه ای از موارد پیدا شده را نگه دارید، می توانید مقدایر و تمام ردیف های حاوی آن ها را استخراج کنید.
کفپوش سه بعدی یکی از انواع پوشش هایی است که در کف محیط استفاده می شود و باعث ایجاد محیطی متفاوت و جذاب می شود. آن ها نسبت به انواع دیگر کفپوش ها به روزتر هستند و به دلیل تنوع بالا و استفاده از طرح هایی که تداعی کننده طبیعت در کف محیط هستند ، با استقبال بسیاری روبه رو شده اند. آن ها چند لایه هستند و از طریق مواد مخصوصی در کف محیط اجرا می شوند.
عاملی که باعث سه بعدی شدن کف محیط می شود ، تصویر یا لایه ای است که بین دو ماده مخصوص قرار می گیرد. این نوع کفپوش در طرح های متنوعی با توجه به سلیقه مشتری اجرا می شود. استفاده از این کفپوش ها به دلیل مقاومت بالا و تنوع طرح رواج یافته است.
کفپوش های سه بعدی بسیار پرکاربرد هستند و معمولا از آن ها برای پوشش کف فضاهای بسته استفاده می کنند. معمولا از آن برای پوشش کف استخر ، حمام ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، هال ، پذیرایی و… استفاده می کنند.
امروزه در بسیاری از هتل ها و رستوران ها برای جذابیت بیشتر فضای داخل از این نوع کفپوش استفاده می کنند. و استفاده از آن باعث ایجاد محیطی آرامش بخش و منحصربه فرد می شوند؛ چرا که بیشتر آن ها الهام گرفته از طبیعت اطراف مانند دریا ، اقیانوس ، جنگل ، سنگ های طبیعی و… هستند. تنوع بالای طرح در آن ها باعث شده است که حتی برای پوشش کف اتاق کودک و نوجوان نیز از آن ها استفاده می شود. در واقع برای هر محیط ، با توجه به سلیقه افراد طرح های متفاوتی ارائه می شود.
به طور کلی کفپوش های سه بعدی برای نصب نیاز به دقت بالایی دارند؛ چرا که آن ها از سه لایه تشکیل می شوند. برای اجرای کفپوش سه بعدی در کف محیط از مواد مخصوصی به نام رزین اپوکسی استفاده می شود. معمولا با ترکیب رزین و هاردنر به میزان دو به یک ، از آن برای لایه زیرین و لایه بالایی استفاده می کنند.
تصویر سه بعدی در کاغذی های مخصوصی متناسب با سایز محیط به اجرا در می آیند. این کاغذ در هنگام نصب بین دو لایه رزین قرار می گیرد. رزین اپوکسی ماده بسیار حساسی است و اجرای آن باید توسط افراد باتجربه و آموزش دیده انجام شود. رزین اپوکسی ماده ای است که در اثر ترکیب با هاردنر ، در مجاورت هوا خشک و سخت می شود.
امروزه بیشتر طراحان و معماران داخلی از کفپوش سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده می کنند. در واقع زیبایی منحصر به فرد و دیگر مزایای آن باعث شده است که برای پوشش محیط های مختلف از آن استفاده کنند. مزایای استفاده از آن عبارت است از:
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است افراد بسیاری از کفپوش سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده کنند ، مقاومت بالای آن است که با رزین اپوکسی پوشش داده شده است. و به دلیل سختی زیاد در برابر ضربه و فشار مناسب است.
به همین دلیل از این نوع کفپوش می توان حتی برای محیط های پر رفت و آمد مانند تالار و رستوران استفاده کرد. همچنین در برابر مواد شیمیایی و شوینده مقاوم هستند و به مرور زمان دچار خوردگی نمی شوند.
یکی از مزیت های آن ، حفظ بهداشت محیط است. زیرا شرایط مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ ندارند و از بروز بسیاری از بیماری های پوستی جلوگیری می کنند. درواقع یکپارچه بودن آن ها باعث بهداشت بالای این پوشش نسب به پوشش های دیگر می شود. به همین دلیل برای محیط هایی چون سرویس بهداشتی ، استخر ، حمام و آشپزخانه مناسب است.
کفپوش های سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار هستند و در صورت آتش سوزی باعث آسیب محیط نمی شوند. در واقع پلیمری که در رزین اپوکسی استفاده شده است ، باعث ضد حریق شدن این پوشش می شود.
اگرچه کفپوش سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار است و باعث زیبایی منحصر به فرد کف محیط می شود. اما نسبت به انواع دیگر کفپوش ها از معایبی برخوردار است که باعث شده است برخی از افراد از این پوشش برای دکوراسیون داخلی محیط استفاده نکنند. معایب استفاده از کفپوش سه بعدی عبارتند از:
یکی از معایب آن ، عدم دسترسی آسان است. در واقع کفپوش های سه بعدی به تازگی رواج یافته اند و در ممکن است در تمام شهرهای استان یافت نشوند. به همین دلیل اجرای آن از طریق ثبت سفارش در شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ، انجام می شود.
از دیگر معایبش ،میتوان به قیمت بالای اشاره کرد . برای ساخت کفپوش سه بعدی از رزین اپوکسی و هاردنر استفاده می شود. این مواد قیمت بالایی دارند. به همین دلیل پوشش کف محیط با استفاده از این نوع ممکن است هزینه های زیادی را در بر داشته باشد.