شناخت انواع دیوار پوش پی وی سی

دیوار پوش های پی وی سی در بین سایر دیوار پوش ها طرفداران بیشتری دارند ، زیرا با استفاده از این دیوار پوش ها فضای خانه تغییر چشمگیری می کند و بسیار شیک و مجلل به نظر می رسد.

علاوه بر این ، دیوار پوش های  pvc  از سایر هزینه های اضافی از جمله رنگ آمیزی و تعمیر دیوارها کم می کند و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

دیوار پوش های پی وی سی از پلاستیک و سایر مواد افزودنی تولید می شوند که همین موضوع قیمت آن ها را بسیار مناسب می کند. این دیوار پوش ها قابلیت شستشو دارند و از کیفیت بسیار بلایی برخوردار هستند. همچنین این دیوار پوش ها مقاومت بالایی در برابر ضربه نیز از خود نشان می دهند.

دیوار پوش پی وی سی | شرکت معماری چیدمانه

انواع دیوار پوش pvc

دیوار پوش pvc در انواع گوناگونی تولید می شوند و طرح های متنوعی دارند. برای آشنایی با انواع مختلف این دیوار پوش ها با ما همراه باشید.

  • سه بعدی

یکی از زیباترین مدل های دیوار پوش های پی وی سی ، مدل دیوار پوش سه بعدی است که می تواند نمایی خاص به خانه یا محل کارتان بدهد.

این دیوار پوش ها ضد آب هستند و بسیار راحت نصب می شوند. از آن جایی که برای نصب پی وی سی به رنگ کاری نیازی نیست ، خودتان نیز می توانید این دیوار پوش ها را نصب کنید.

  • ضد ضربه

این دیوار پوش در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. استفاده از دیوار پوش ضد ضربه در محل های رایج است که امکان برخورد ضربه وجود داشته باشد. ضخامت آن ها چیزی حدود ۸ میلی متر است و علاوه بر خانه در پارکینگ یا حیاط نیز استفاده می شود.

  • چاپی

دیوار پوش پی وی سی چاپی یکی از انواع دیوار پوش است که در طرح و مدل های بسیار زیادی تولید می شود. این دیوار پوش قابل شستشو است ، اما پس گذشت مدت زمانی امکان دارد طرح هایی که روی آن چاپ شده اند ، پاک شود.

  • روکش دار

این دیوار پوش ها نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و بسیار انعطاف پذیر هستند. دیوار پوش های روکش دار را می توان به هر شکلی طراحی و تولید کرد. این دیوار پوش قابلیت شستشو دارد و ضد باکتری است.

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

  • از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست.
  • این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.
  • قابل شستشو با انواع مواد شوینده غیر اسیدی
  • دیوار پوش pvc در برابر سرما و گرما عایق است و اجازه نمی دهد این انرژی ها اتلاف شوند.
  • انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.
  • در پشت دیوار پوش فضای کافی برای عبور سیم کشی های برق وجود دارد.
  • قابلیت رنگ آمیزی دارند.
  • عایق صوت به حساب می آیند.
  • در برابر رطوبت از دیوار محافظت می کنند و در واقع عایق رطوبت نیز هستند.

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی | شرکت معماری چیدمانه

مزیت های دیوار پوش های پی وی سی

دیوار پوش های پی وی سی مزیت های زیادی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

۱.سبک بودن

این دیوار پوش ها وزن سبکی دارند و باعث سنگین شدن وزن ساختمان نخواهند شد. در نتیجه می توانند ساختمان را در برابر خطرات احتمالی ناشی از زلزله در امان بدارند و ضرر و زیان را به حداقل برسانند.

۲.بادوام بودن

بادوام بودن یکی از مزایای دیوار پوش pvc است که بسیار اهمیت دارد. به دلیل داشتن این خاصیت می توان از دیوار پوش های پی وی سی در اماکنی استفاده کرد که امکان برخورد ضربه به دیوار وجود دارد. این دیوار پوش ها استحکام و همچنین طول عمر بالا دارند. به همین دلیل دیگر لازم نیست تا چندین سال به فکر تعمیر و تغییر دکوراسیون داخلی خود باشید.

۳.نصب آسان

دیوار پوش های پی وی سی بسیار سبک و قابل حمل هستند و از پنل های از پیش ساخته شده ای تولید شده اند ، بنابراین شما به سادگی می توانید آن ها را نصب کنید. با این قابلیت دیگر لازم نیست هزینه ای برای آوردن نصاب به خانه بپردازید.

۴.قیمت

قیمت انواع مختلف دیوار پوش های pvc بسیار مناسب است. علاوه بر این با انتخاب این دیوار پوش ها از سایر هزینه های جانبی مانند رنگ آمیزی و تعمیر دیوار ، هزینه نصب و غیره جلوگیری می شود.
همان طور که اشاره کردیم این دیوار پوش ها طول عمر بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. بنابراین با صرف هزینه مناسب می توانید تا سالیان طولانی از دکوراسیون خانه خود لذت ببرید و نگران خرابی آن نباشید.

۵.مقاوم در برابر آتش

مقاومت در برابر آتش و حرارت یکی دیگر از مزایای دیوار پوش pvc است. این دیوار پوش ها می توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان دهند و دمایی بیش از ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. این دیوار پوش ها با داشتن این قابلیت از دیوارها نیز مراقبت می کنند و اجازه نمی دهند تا آسیبی به آن ها وارد شود.

دیوار پوش مقاوم در برابر آتش | شرکت معماری چیدمانه

۶.نگهداری آسان

مراقبت از این دیوار پوش ها کار بسیار آسانی است ، زیرا بسیار مستحکم هستند و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. در صورتی که برای قسمتی از دیوار پوش مشکلی پیش بیاید می توانید برای آن قسمت یک پنل جایگزین سفارش دهید ، زیرا دیوار پوش پی وی سی پنل های از پیش تولید شده هستند.

۷.تنوع طرح

دیوار پوش های پی وی سی تنوع بالایی دارند و در طرح های مختلفی تولید می شوند. از جمله این طرح ها می توان به طرح چوب ، براق ، مات طرح سنگ و غیره اشاره کرد.

شما می توانید با توجه به سلیقه و همچنین دکوراسیون خانه ، طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که این دیوار پوش ها قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند و می توان آن ها را رنگ کرد.

۸.قابلیت شستشو

تمیز کردن پی وی سی نیز کار بسیار راحتی است. زیرا این دیوار پوش ها قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده را دارند و در صورت به وجود آمدن کثیفی با یک دستمال که با آب ولرم نم دار شده ، می توانید به راحتی لکه را از بین ببرید.

 

موارد استفاده از دیوار پوش pvc

با توجه به ویژگی هایی که دیوار پوش های پی وی سی دارند ، می توان از آن ها در سرویس بهداشتی ، حمام ، اتاق خواب ، اتاق پذیرایی و همچنین در هتل ها ، سالن های کنفرانس و نمایش ، بیمارستان ها و مدارس استفاده کرد.

از این دیوار پوش ها علاوه بر دکوراسیون داخلی ، برای دکوراسیون خارجی نیز استفاده می شود و انواع خارجی ، بسیار مقاوم تر از انواع داخلی آن ها هستند.
از آن جایی که این دیوار پوش ها در برابر رطوبت عایق هستند ، در مناطق مرطوب کشور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از pvc | شرکت معماری چیدمانه

مواردی که نباید از دیوار پوش های پی وی سی استفاده کرد

این دیوار پوش ها در برابر نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شوند و رنگ خود را از دست می دهند. همچنین نسبت به اشعه UV نیز حساسیت دارند و زمانی که به مدت طولانی در مجاورت آن قرار گیرند ، خراب خواهند شد. بنابراین از دیوار پوش های پی وی سی در مکان هایی که با نور خورشید در ارتباط است ، استفاده نکنید.

منبع : شرکت معماری چیدمانه

همه چیز درباره ی طراحی بسته بندی

تصمیماتی که افراد در فروشگاه ها برای خرید کالاها می گیرند کاملاً لحظه ای هستند. دسته کمی از افراد هستند که هنگام ورود به یک فروشگاه بزرگ دقیقاً می دانند که به دنبال چه برندی هستند. سایر مشتریان معمولاً لیستی از مایحتاج خود را به دنبال داشته و در لحظه برای خرید یکی از برندها تصمیم می گیرند. به همین دلیل در اینجا طراحی بسته بندی به کمک شما خواهد آمد.

زمانی که محصول شما نسبت به دیگر رقیبانتان متفاوت باشد مشتریان برای بررسی دقیق تر آن کنجکاو خواهند شد. چیزی که در نگاه اول می تواند شما را از سایرین متمایز کند به کارگیری خلاقیت در شیوه طراحی بسته بندی است. این موضوع باعث می شود که حتی اگر مشتری به کالای شما نیازی نداشته باشد، برای خرید آن ترغیب شود. بنابراین زمانی که در پشت این بسته بندی جذاب کالایی باکیفیت و مرغوب ببیند، دفعه های بعدی محصول شما را نیز به لیست خرید خود اضافه خواهد کرد.

اصول طراحی بسته بندی که بر فروش شما تأثیر خواهد گذاشت

  • بسته بندی مورد توجه بسازید.

توجه کنید که مسئولیت شماره یک بسته بندی این است که نظر مشتری را به خود جلب کند. مواردی مانند محافظت از کالا و حفظ سلامت آن در رده های بعدی قرار دارند. شما قرار نیست در قفسه کالاهای رقیب مثل آن ها باشید. بنابراین همین الان دست به کار شده و یک تیم تخصصی طراحی راه بیندازید. از آن ها بخواهید که به دنبال ایده های جذابی که تا به حال کسی از آن ها استفاده نکرده بروند و با شکستن قوانین و کلیشه ها محصول شما را به محصولی خاص و منحصر به فرد تبدیل کنند.

  • اطلاعات مهم و حیاتی را بر روی بسته بندی خود قرار دهید.

پس از اینکه خریداران به محصول شما جذب شدند، دوست دارند در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص دهند که این بسته جذاب حاوی چه چیزهایی است. از دادن اطلاعات تکراری و مشخص خودداری کرده و در چند کلمه همه آن چیزی را که مشتری باید درباره محتویات بسته بداند ارائه دهید.

به این صورت حوصله خریداران عجول سر نرفته و خیلی زود به سبد خرید آن ها اضافه خواهید شد. البته شما می توانید برخی اطلاعات را از طریق خود بسته بندی به مشتری بدهید. به عنوان مثال آبمیوه هایی که به شکل طعم خود ساخته شده اند.

  • رقابت را جدی بگیرید.

صاحبان فروشگاه ها یا سوپرمارکت ها محصول شما را در قفسه های محصولات مشابه قرار می دهند و فقط به دنبال این هستند که همه محصولات موجود در قفسه را بفروشند. تا زمانی که شما به یک برند قابل توجه مشتریان تبدیل نشوید، نمی توانید انتظار داشته باشید که فروشندگان به برند شما کمک کنند.

بنابراین هنگام طراحی به این فکر کنید که یک خریداران ناآگاه که هیچ چیزی از محصول شما نمی داند نیاز به دانستن چه اطلاعاتی دارد؟ همچنین مشتری باید با یک نگاه به بسته بندی متوجه شود که تفاوت شما با دیگر محصولات مشابه چیست؟ این اطلاعات را در جایی قرار دهید که در اولین نگاه دیده می شود. آنگاه تأثیر آن ها را در فروش خود خواهید دید.

  • برند خود را بسازید.

امروز خریداران معمولاً یک محصول را به دلیل آنچه واقعاً هست خریداری می کنند. این موضوعی است که نشان می دهد مارک محصول شما باید شناخته شود. اما باید بدانید که دوره استفاده از مارک های برچسبی یا عکس های تکراری گذشته است. مشتری باید تصویری خاص از برند شما را در ذهن داشته باشد تا هر زمان که نام این برند را می شنود، آن تصویر را به یاد بیاورد.

مطمئن شوید که از یک تیم حرفه ای استفاده کنید تا مناسب ترین محل و شیوه را برای قرار دادن برند شما بر روی محصولتان انتخاب کنند. چرا که در نهایت ممکن است محصولات شما عوض شوند اما برندتان برای همیشه در یادها خواهد ماند.

  • مشخص کنید که قرار است چه گروهی از مخاطبین را جذب کنید.

مخاطبان معمولاً بر اساس مقایسه محصولات یک برند با برند دیگر درباره ارزش آن تصمیم گیری می کنند. پس شما باید مشخص کنید که در میان رقیبان خود در چه جایگاهی قرار دارید و قرار است کدام دسته از مخاطبین را به خود جذب کنید.

دانستن این موضوع به شما در طراحی بسته بندی و شکل گیری جزییات آن کمک می کند. ضمن اینکه شما باید کیفیتی مناسب تر از گزینه های گران قیمت تر داشته باشید تا بتوانید در ردیف برندهای شناخته شده توسط مشتریان هدف انتخاب شوید.

  • برندهای معروف رقیب را بشناسید.

این که ندانید در حوزه کاریتان مشتریان بیشتر از چه برندهایی خرید می کنند کمی عجیب است. چرا که این موضوع به شما کمک می کند که با سلایق مشتریان آشنا شده و تشخیص دهید که شرایط اولیه آن ها برای انتخاب محصول چیست. این موضوع می تواند روی تصمیم گیری های شما برای طراحی بسته بندی و در نهایت شیوه های تولید و بازاریابی تأثیرگذار باشد. برای شناخت بهتر رقیبان و خریداران باید به سؤالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا درباره برندهای معروف رقیب تحقیق کرده اید؟
  • آیا از نقاط ضعف آن ها آگاهی دارید و میدانید که بسته شما کدام یک از این ضعف ها را برطرف می کند؟
  • آیا میدانید که مخاطبان چگونه کیفیت را اندازه می گیرند؟
  • آیا میدانید که مخاطبان از چه موادی خسته شده اند؟
  • آیا تعیین جایزه می تواند بر تصمیم مخاطب اثر بگذارد؟
  • محصول را برای خریدار خود تعریف کنید.

اگر فکر می کنید که مشتریان علاقه دارند کاربرد محصول شما را کشف کنند سخت در اشتباه هستید. هیچ کس در فروشگاه برای پیدا کردن کاربرد یک محصول در اینترنت جست وجو نمی کند. بیشتر مشتریان حتی به خود زحمت نمی دهند که از فروشنده درباره کاربرد محصول سؤال کنند.

بنابراین اگر در طراحی بسته بندی خود به درستی محصولتان را معرفی نکرده اید، باید منتظر باشید که روزها و ماه ها در قفسه های فروشگاه ها خاک بخورید. خریداران دوست دارند که با نگاهی کوتاه به بسته بندی اطلاعات مفیدی درباره کاربرد و چیستی محصول ، ترکیبات و نحوه استفاده آن به دست آورند. پس این کار را برای آن ها انجام دهید.

  • به ویژگی های فروشگاه توجه کنید.

محصول شما نهایتاً قرار است در مغازه ها و فروشگاه ها به فروش برسد. بنابراین باید هنگام طراحی به این فکر کنید که فروشندگان معمولاً برچسب های فروشگاه را در کجا قرار می دهند. یا نور قفسه ها و انعکاس چراغ ها و سایه ها چگونه می تواند روی خوانا بودن و مشخص بودن بسته بندی شما مؤثر باشد. اهمیت این موارد را دست کم نگیرید.

بررسی استاندارد بسته بندی و پکیجینگ

تمامی کارفرمایان فعال دربسته بندی کالا یا پکیجینگ موظف هستند که چنین استانداردهایی را رعایت کرده و نکات آن را در هنگام بسته بندی یا پکیجینگ به کار گیرند. در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند بود. حتی در مواردی ممکن است رعایت نکردن این نکات منجر به خارج شدن محصول از بازار شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تمامی استاندارهای جهانی بسته بندی کالا و پکیجینگ را با هم بررسی کنیم.

فلسفه استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در ابتدای بحث باید به آن پاسخ داده شود ، علت تدوین این نوع استانداردها و الزام رعایت آن ها است. باید بدانیم هر استانداردی برای رسیدن به اهداف مشخصی که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است ، نوشته می شود. استانداردهای بسته بندی کالا و پکیجینگ نیز اهداف خاصی را دنبال می کنند.

به عنوان مثال هدف اصلی از این استانداردها محافظت از کالا و حفظ ایمنی آن در برابر انواع عوامل طبیعی و مصنوعی است. از جمله این عوامل می توان به ضربه ، حرارت ، فشار ، رطوبت ، گرد و غبار و اکسیژن اشاره کرد. به این ترتیب رعایت استانداردهای بسته بندی کالا و پکیجینگ به شما کمک می کند که طول عمر محصول خود را بالا برده و کیفیت آن را در گذر زمان حفظ کنید.

یکی دیگر از اهداف استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ برقراری یک ارتباط میان تولیدکننده و مصرف کننده است. چراکه تولیدکننده می تواند بر روی بسته بندی کالا تمامی نکات مربوط به نحوه نگهداری و استفاده از کالا را توضیح دهد. در نتیجه مصرف کننده دیگر نیازی نخواهد داشت که برای اطلاع از اصول حمل و نقل ، نگهداری و استفاده از کالا به منابع دیگری سر بزند.

در کنار این ها بسته بندی کالا یک راه مناسب و ارزان برای بازاریابی و جذب مشتری است. بسته بندی مناسب و جذاب می تواند همانند یک بازاریاب بی جان از پشت ویترین مشتری را به خود جذب کرده و نقش موثری در افزایش فروش محصول داشته باشد.

موضوع استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ چیست؟

در تعریف استاندارد ، بسته بندی هر ماده ای است که برای مهار ، محافظت ، جابجایی ، تحویل و ارائه کالا از تولیدکننده به مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. استانداردهای بسته بندی کالا و پکیجینگ شامل قوانینی هستند که تمام ویژگی های تولید ، ارائه و دفع زباله محصولات را شامل می شوند. موضوعات کلی استانداردهای بسته بندی از قرار زیر است:

مشخص کردن الزامات کلی مربوط به بسته بندی و زباله های ناشی از آن

مقررات مربوط به اندازه بسته

قوانین خاص در مورد مقادیر اسمی برای محصولات پیش بسته بندی شده

قوانین ویژه برای بسته بندی مواد غذایی ، محصولات گیاهی

قوانین زیست محیطی در مورد بسته بندی هایی با اهداف صنعتی و میزان فلزات سنگین به کاررفته در آن ها

منظور از استاندارد بسته بندی TC 122 چیست؟

همان طور که گفتیم در دنیای امروز جنبه تزییناتی و ظاهری بسته بندی اهمیت کمتری را در این صنعت داشته و بیشتر پایداری ، کاربرد و سازگاری با محیط زیست در بسته بندی اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل برای اطمینان از رعایت تمامی نکات ، بخشی از استانداردهای بین المللی یا ایزو به بسته بندی کالا اختصاص یافته است. این استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ را TC 122 می نامند .

TC 122 درواقع یک راهنمای بین المللی برای تمامی کسانی است که به نوعی با بسته بندی کالا سروکار دارند. به این ترتیب تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با رعایت اصول این راهنمای بین المللی می توانند از کارآمد بودن کار خود مطمئن شوند.

به عبارت بهتر اصول این استاندارد به گونه ای نوشته شده است که علاوه بر الزامات جهانی ، حقوق مصرف کننده رعایت شده و نیازهای کاربری او برآورده شود. TC 122 را می توان درواقع پلی میان بسته بندی سنتی و بسته بندی مدرن دانست. به این ترتیب با رعایت این استاندارد نه تنها اصول سنتی بسته بندی زیر سوال نخواهد رفت بلکه نیازهای روز جامعه نیز به درستی در نظر گرفته می شوند.

استاندارد TC 122 چه مواردی را شامل می شود؟

استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ TC 122 یک دنیای گسترده است که در این مقاله تلاش کرده ایم به تعدادی از نکات موردتوجه آن اشاره کنیم. استاندارد TC 122 دارای دو زیرمجموعه است که با نام های SC 3 و SC4 شناخته می شوند.

این دو کمیته هرکدام حوزه کاری مخصوص به خود را داشته و در این زمینه استانداردهایی را تدوین کرده یا در دست تدوین دارند. موضوع کاری کمیته SC 3 مربوط به الزامات و آزمایش های عملکردی انواع بسته بندی و بارهای واحد است. در حالی که کمیته دوم یعنی SC 4 وظیفه دارد استانداردهای مربوط به بسته بندی و محیط زیست را تدوین کند.

سخن پایانی

بسته بندی کالا یکی از مهم ترین موارد در زمینه حفاظت از کالا در برابر انواع عوامل محیطی است. اگر بسته بندی کالا به درستی انجام نشود خطرات مختلفی مانند نفوذ رطوبت ، گرد و غبار ، ضربه ، فشار و حرارت کالای داخل بسته بندی را تحت تاثیر قرار می دهند. به ویژه اگر این بسته بندی مربوط به مواد غذایی یا دارویی باشد، چنین تاثیراتی بر روی سلامت انسان اثرات منفی خواهند گذاشت.

منبع : موسسه فرهنگی و هنری توانگران

سفارش کارتن چاپی در کارتن لاین

در شرکت کارتن سازی کارتن لاین ، سفارش کارتن چاپی برای بسته بندی انواع کالا را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه می دهیم. کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • تماس شما با کارشناسان کارتن لاین برای سفارش تولید بسته بندی کارتنی .
  • نیازسنجی لازم برای تولید بسته بندی مورد نظر.
  • ارائه طرح مناسب بسته بندی برای خرید کارتن چاپی مورد نیاز شما.
  • تولید قالب لازم برای ساخت بسته بندی تایید شده توسط شما.
  • تهیه کارتن چاپی مورد نظر از بهترین مواد اولیه.
  • تحویل سفارش به شما دقیقا مطابق با خواسته شما.

رضایت شما برای ما اهمیت زیادی دارد.

سفارش کارتن چاپی در کارتن لاین به ساده ترین شکل ممکن صورت می گیرد.

در کارتن لاین می توانید کارتن بسته بندی سفارشی خود را در ابعاد و طرح مورد نظر، ثبت سفارش کرده و با کیفیت بالا، قیمت مناسب و در سریع ترین زمان دریافت کنید.

اهمیت استفاده از کارتن چاپی

برخورد اولیه افراد یکی از مهمترین فاکتور ها برای تصمیم گیری و انتخاب کالا در هنگام خرید است. بدون شک یک بسته بندی جذاب می تواند تاثیر اولیه مناسبی در ذهن مشتریان ایجاد کند.

طرح و رنگ یک کارتن عاملی است که در جلب نظر مشتریان و در نتیجه افزایش فروش محصول نقش پر رنگی ایفا می کند. از این رو چاپ کارتن اهمیت ویژه ای دارد.

در هنگام سفارش کارتن چاپی به این نکته توجه کنید که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. هرکدام از این روش ها ، با توجه به ویژگی های خود، کاربرد خاصی دارند که باید در تولید کارتن مورد توجه قرار گیرد.

کارتن لاین در این راستا آماده خدمت رسانی و ارائه محصولی با کیفیت با بهترین قیمت می‌باشد. در کارتن لاین خرید کارتن چاپی را با خیالی آسوده انجام دهید.

کاربرد کارتن های چاپی

کارتن چاپی در موارد مختلفی از جمله بسته بندی لوازم یدکی ، لوازم خانه ، لوازم الکترونیکی و مواد غذایی کاربرد دارد.

خدمات کارتن لاین در حوزه ساخت کارتن بسته بندی

ما در تمامی مراحل تولید کارتن بسته بندی در کنار شما هستیم. خدمات شرکت کارتن سازی کارتن لاین شامل موارد زیر است:

  • نیاز سنجی بسته بندی
  • طراحی بسته بندی کارتنی
  • طراحی گرافیکی
  • چاپ و برش و اسمبل

مزایای کارتن چاپی

امروزه هدف از بسته بندی کالا ، دیگر تنها حفظ و نگهداری محصول نیست؛ بلکه بسته بندی به عاملی مهم در بازاریابی ، برندینگ و … تبدیل شده است. این امر باعث شده است که سفارش کارتن چاپی و نظایر آن با طرح ها و رنگ های متنوع با اقبال بسیار خوبی روبرو شود.

استفاده از کارتن چاپی در این راستا کمک می کند تا بتوان پیام یک برند را به کمک این بسته بندی به خوبی به مخاطب منتقل کرد. همچنین اهمیت ویژه ای در فرآیند فروش خواهد داشت.

بازاریابان معتقد هستند که در برخورد اول باید نظر مخاطب را جلب کرد؛ چه عاملی بیشتر از یک بسته بندی جذاب می تواند نگاه مخاطب را در میان انبوهی از محصولات به محصول شما جلب کند؟

بدون تردید بسته بندی مناسب محصول این نقش را ایفا خواهد کرد. کارتنی که روی آن طرح های متناسب با برند و محصول با رنگ بندی چشم نواز چاپ شده باشد، کلید این ماجراست.

انواع روش چاپ کارتن

روش های مختلفی برای چاپ وجود دارد. بنابراین در هنگام سفارش کارتن چاپی باید متناسب با نیاز خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید. برخی از مهمترین روش های چاپ عبارتند از:

  • چاپ فلکسوگرافی ؛

در این روش ، طرح را مستقیما با استفاده از دستگاه فلکسوگرافی روی کارتن ایجاد می کنند. در واقع دستگاه فلکسوگرافی مثل یک مهر عمل می کند.

  • چاپ افست ؛

چاپ افست روش دیگر است که در آن دو لاستیک استوانه ای آغشته به رنگ تولید کارتن چاپی را انجام می دهند.

چاپ افست را می توان یکی از پرکاربردترین روش های چاپ دانست که کیفیت بالایی دارد. ولی چاپ را با تیراژ نسبتا کمی انجام می دهد.

  • چاپ لمینتی ؛

در چاپ لمینتی یک لایه چاپ شده با لایه ای نایلونی روی کارتن مورد نظر چسبانده می شود. این روش علاوه بر چاپ زیبا و درخشان تر ، کارتن را مقاومت تر می کند.

لازم به ذکر است که سفارش کارتن لمینتی قابلیت تولید در تیراژ بالا را دارد و برای صادرات کاربرد زیادی دارد.

  • چاپ سیلک ؛

در این روش ساده ، چاپ کارتن بسته بندی به صورت تک رنگ و یا دو رنگ مجزا و بطور مستقیم انجام می شود. به این صورت که رنگ توسط یک شابلون و غلتک روی کارتن چاپ می شود. چاپ سیلک روشی ارزان قیمت است. از این روش در چاپ علائم و نشانه های روی کارتن نیز استفاده می شود.

  • چاپ جوهر افشان ؛

از روش های چاپ دیجیتال است؛ در این روش، جوهر می تواند بدون تماس روی سطح کارتن قرار گیرد. با توجه به این ویژگی، می توان به کمک چاپ جوهر افشان ، چاپ روی سطوح منحنی را نیز انجام داد.

  • چاپ متالایز ؛

یکی روش های جدید تولید کارتن چاپی استفاده از چاپ متالایز است. این روش برای تولید بسته بندی کالاهای لوکس و گران قیمت کاربرد بیشتری دارد.

قیمت کارتن چاپی

یکی از فاکتور های مهم در سفارش کارتن چاپی قیمت آن است. اما چه عواملی در قیمت نهایی اثر دارند؟ این عوامل عبارتند از:
  • نوع کارتن مورد نظر برای چاپ
  • جوهر به کار رفته
  • چاپ تک رنگ یا چند رنگ
  • روش انجام عملیات چاپ

درباره ی سفارش کارتن بسته بندی

کارتن لاین به عنوان یک شرکت کارتن سازی معتبر ، همواره تلاش می کند تا سفارش شما را در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت تولید و عرضه نماید.

  • برای سفارش تولید بسته بندی کارتنی با کاشناسان کارتن لاین تماس بگیرید.
  • سپس ما نیازسنجی لازم را برای تولید بسته بندی مناسب برای شما انجام می دهیم.
  • در مرحله بعد، طرح مناسب را پیشنهاد می کنیم.
  • زمانی که به طرح مورد نظر شما رسیدیم، قالب مورد نیاز را تهیه می نماییم.
  • در مرحله تولید، با استفاده از بهترین مواد اولیه، کارتن مورد نظر شما را تهیه می نماییم.
  • حالا نوبت به تحویل سفارش کارتن بسته بندی و اخذ تاییدیه از شماست. رضایت شما برای ما اهمیت زیادی دارد.

در واقع در کارتن لاین می توانید کارتن بسته بندی سفارشی خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید. ما کارتن مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه و هر ابعادی که مورد نظر شما باشد، برایتان خواهیم ساخت.

برای خرید کارتن بسته بندی کافی است با کارشناسان ما در کارتن لاین تماس بگیرید.

لزوم استفاده از کارتن بسته بندی

بسته بندی زیبا و کاربردی یک کالا از مهمترین فاکتور هایی است که امروزه در بازاریابی و فروش آن نقشی کلیدی ایفا می کند.

با توجه به اهمیت آن، مهم است که اصول سفارش کارتن بسته بندی به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

اولین و مهمترین کاربرد بسته بندی ، محافظت از آن در برابر آسیب های احتمالی است.

نکته دوم، کاربرد کلیدی بسته بندی در فروش کالاها است. با توجه تنوع بالای محصولات، بسته بندی می تواند وجه تمایز کالای شما در قفسه فروشگاه ها باشد.

همچنین یک بسته بندی زیبا و شکیل، به مشتری اطمینان خاطر می دهد که کالای باکیفیتی را خریداری نموده است.

طراحی منحصر به فرد برای بسته بندی کالاها ، استفاده از المان های معرف برند در بسته بندی و به کارگیری هولوگرام از جمله مواردی هستند که به مشتری در تشخیص کالای اصل و با کیفیت کمک می کنند.

بنابراین این نکات باید در سفارش کارتن بسته بندی مورد توجه قرار گیرند.

خدمات کارتن لاین در حوزه ساخت کارتن بسته بندی

ما در تمامی مراحل تولید کارتن بسته بندی در کنار شما هستیم. خدمات  شرکت کارتن سازی کارتن لاین شامل موارد زیر است:

  • نیاز سنجی بسته بندی
  • طراحی بسته بندی کارتنی
  • طراحی گرافیکی
  • چاپ و برش و اسمبل

اصول کلی بسته بندی کالا

اصول بسته بندی کالا موارد مختلفی را در بر می گیرد که باید در خرید کارتن بسته بندی مورد توجه قرار گیرد. برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

  • استفاده از المان های معرف برند
  • به کار گرفتن طرح و رنگ منحصر به فرد
  • استفاده از کارتن با ابعاد مناسب
  • قرار دادن ضربه گیر یا پلاستیک حباب دار
  • قرار دادن فوم و یونولیت نگهدارنده
  • اطمینان از محکم بودن بسته بندی
  • چسباندن لیبل و هولوگرام

انواع کارتن بسته بندی

گزینه های مختلفی برای سفارش کارتن بسته بندی وجود دارد. به طور کلی تنوع گسترده ای از انواع کارتن وجود دارد که می توان با توجه به نیاز، از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کرد. این انتخاب می تواند با توجه به نوع کالا، جنس و ابعاد آن و بسیاری دیگر از موارد صورت می گیرد.

کارتن بسته بندی سفارشی

کالاهایی هستند که لازم است برای بسته بندی آن ها ، یک کارتن بسته بندی سفارشی و منحصر به فرد طراحی شود.

این امر گاهی به دلیل شرایط ویژه آن کالا و نیاز به تولید بسته بندی خاص و گاهی با اهداف بازاریابی و فروش انجام می گیرد. چرا که یک بسته بندی متفاوت و جذاب، می تواند تاثیر بالایی در جلب نظر مخاطبان و افزایش فروش داشته باشد.

اگر به هر کدام از این دلایل، می خواهید یک بسته بندی سفارشی و خاص برای کالای خود تولید کنید، کارتن لاین در کنار شما خواهد بود.

قیمت کارتن بسته بندی

قیمت کارتن بسته بندی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ نوع کارتن ، جنس کاغذ به کار رفته در تولید آن ، بازیافتی بودن کاغذ ، ابعاد کارتن ، نوع چاپ مورد استفاده در تولید آن و بسیاری دیگر از موارد در قیمت نهایی کارتن نقش دارند.

در کنار این موارد ، سفارش عمده کارتن می تواند تاثیر زیادی در قیمت نهایی آن برای شما داشته باشد.

سفارش خرید کارتن بسته بندی

برای خرید کارتن بسته بندی کار سختی پیش رو ندارید. کافی است با کارشناسان ما در شرکت کارتن سازی کارتن لاین سفارش تماس بگیرید. ما در تمام مراحل سفارش خرید عمده کارتن در کنار شما خواهیم بود.

بررسی استاندارد بسته بندی و پکیجینگ

تمامی کارفرمایان فعال دربسته بندی کالا یا پکیجینگ موظف هستند که چنین استانداردهایی را رعایت کرده و نکات آن را در هنگام بسته بندی یا پکیجینگ به کار گیرند. در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند بود. حتی در مواردی ممکن است رعایت نکردن این نکات منجر به خارج شدن محصول از بازار شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تمامی استاندارهای جهانی بسته بندی کالا و پکیجینگ را با هم بررسی کنیم.

فلسفه استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در ابتدای بحث باید به آن پاسخ داده شود ، علت تدوین این نوع استانداردها و الزام رعایت آن ها است. باید بدانیم هر استانداردی برای رسیدن به اهداف مشخصی که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است ، نوشته می شود. استانداردهای بسته بندی کالا و پکیجینگ نیز اهداف خاصی را دنبال می کنند.

به عنوان مثال هدف اصلی از این استانداردها محافظت از کالا و حفظ ایمنی آن در برابر انواع عوامل طبیعی و مصنوعی است. از جمله این عوامل می توان به ضربه ، حرارت ، فشار ، رطوبت ، گرد و غبار و اکسیژن اشاره کرد. به این ترتیب رعایت استانداردهای بسته بندی کالا و پکیجینگ به شما کمک می کند که طول عمر محصول خود را بالا برده و کیفیت آن را در گذر زمان حفظ کنید.

استاندارد بسته بندی | موسسه فرهنگی و هنری توانگران

یکی دیگر از اهداف استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ برقراری یک ارتباط میان تولیدکننده و مصرف کننده است. چراکه تولیدکننده می تواند بر روی بسته بندی کالا تمامی نکات مربوط به نحوه نگهداری و استفاده از کالا را توضیح دهد. در نتیجه مصرف کننده دیگر نیازی نخواهد داشت که برای اطلاع از اصول حمل و نقل ، نگهداری و استفاده از کالا به منابع دیگری سر بزند.

در کنار این ها بسته بندی کالا یک راه مناسب و ارزان برای بازاریابی و جذب مشتری است. بسته بندی مناسب و جذاب می تواند همانند یک بازاریاب بی جان از پشت ویترین مشتری را به خود جذب کرده و نقش موثری در افزایش فروش محصول داشته باشد.

موضوع استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ چیست؟

در تعریف استاندارد ، بسته بندی هر ماده ای است که برای مهار ، محافظت ، جابجایی ، تحویل و ارائه کالا از تولیدکننده به مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. استانداردهای بسته بندی کالا و پکیجینگ شامل قوانینی هستند که تمام ویژگی های تولید ، ارائه و دفع زباله محصولات را شامل می شوند. موضوعات کلی استانداردهای بسته بندی از قرار زیر است:

  • مشخص کردن الزامات کلی مربوط به بسته بندی و زباله های ناشی از آن
  • مقررات مربوط به اندازه بسته
  • قوانین خاص در مورد مقادیر اسمی برای محصولات پیش بسته بندی شده
  • قوانین ویژه برای بسته بندی مواد غذایی ، محصولات گیاهی
  • قوانین زیست محیطی در مورد بسته بندی هایی با اهداف صنعتی و میزان فلزات سنگین به کاررفته در آن ها

استاندارد پکیجینگ | موسسه فرهنگی و هنری توانگران
منظور از استاندارد بسته بندی TC 122 چیست؟

همان طور که گفتیم در دنیای امروز جنبه تزییناتی و ظاهری بسته بندی اهمیت کمتری را در این صنعت داشته و بیشتر پایداری ، کاربرد و سازگاری با محیط زیست در بسته بندی اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل برای اطمینان از رعایت تمامی نکات ، بخشی از استانداردهای بین المللی یا ایزو به بسته بندی کالا اختصاص یافته است. این استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ را TC 122 می نامند .

TC 122 درواقع یک راهنمای بین المللی برای تمامی کسانی است که به نوعی با بسته بندی کالا سروکار دارند. به این ترتیب تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با رعایت اصول این راهنمای بین المللی می توانند از کارآمد بودن کار خود مطمئن شوند.

به عبارت بهتر اصول این استاندارد به گونه ای نوشته شده است که علاوه بر الزامات جهانی ، حقوق مصرف کننده رعایت شده و نیازهای کاربری او برآورده شود. TC 122 را می توان درواقع پلی میان بسته بندی سنتی و بسته بندی مدرن دانست. به این ترتیب با رعایت این استاندارد نه تنها اصول سنتی بسته بندی زیر سوال نخواهد رفت بلکه نیازهای روز جامعه نیز به درستی در نظر گرفته می شوند.

استاندارد TC 122 چه مواردی را شامل می شود؟

استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ TC 122 یک دنیای گسترده است که در این مقاله تلاش کرده ایم به تعدادی از نکات موردتوجه آن اشاره کنیم. استاندارد TC 122 دارای دو زیرمجموعه است که با نام های SC 3 و SC4 شناخته می شوند.

این دو کمیته هرکدام حوزه کاری مخصوص به خود را داشته و در این زمینه استانداردهایی را تدوین کرده یا در دست تدوین دارند. موضوع کاری کمیته SC 3 مربوط به الزامات و آزمایش های عملکردی انواع بسته بندی و بارهای واحد است. در حالی که کمیته دوم یعنی SC 4 وظیفه دارد استانداردهای مربوط به بسته بندی و محیط زیست را تدوین کند.

استاندارد TC 122 | موسسه فرهنگی و هنری توانگران

در جدول زیر تعدادی از استانداردهای تدوین شده و در دست تدوین کمیته های مربوط به TC 122 آورده شده است.

موضوع موردبحثنام استاندارد
برچسب گذاری و علامت گذاری مستقیم محصول با استفاده از بارکدهای خطی و نمادهای دوبعدیISO 28219:2017
مشخصات عمومی و روش های اعتبارسنجی برای بسته بندی و توزیع دستگاه های پزشکی غیر استریلISO / DIS 23417
مشخصات عمومی و روش های آزمایش بسته های دارویی حساس به دماISO / DIS 23416
روش های تمیز کردن و نگهداری ظروف حمل و نقل قابل استفاده مجدد برای اهداف توزیع مواد غذاییISO / DTR 22984
الزامات عمومی بسته های حمل و نقل با درجه حرارت کنترل شدهISO / PRF 22982-1
مشخصات عمومی آزمایش بسته های حمل و نقل با درجه حرارت کنترل شدهISO / PRF 22982-2
دستورالعمل کاربردی برای استفاده از RFID در مورد وسایل حمل و نقل فلزی قابل برگشتISO / DTR 22251-1
طراحی بسته بندیISO 22015:2019
ویژگی های راستی آزمایی برای بسته بندی محصولات داروییISO 21976:2018
اصطلاحات عمومی در استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگISO 21067-1:2016
سیستم بسته شدن پلاگین پلاستیکی، طبل سر بسته و طبل سر باز با ظرفیت اسمی ۱۱۱۳.۶ لیتر تا ۲۲۰ لیترISO 20848-1, 2, 3: 2018
اطلاعات درج شده بر روی بسته و مارک گذاریISO 19809:2017
سیستم های کانتینر بار کوچک BSS و CSS و الزامات عمومی و روش های آزمایشISO / TS 19709-1, 2, 3:2016
الزامات عمومی و آزمایش های جعبه های توزیع پلاستیکی با قابلیت استفاده مجددISO 18616-1, 2:2016
اطلاعات مورد نیاز برای سفارش و تعیین برچسب هاISO / TS 18614:2016
طراحی قابل دسترسی و سهولت در باز شدن بسته بندیISO 17480:2015
کدگذاری مطالب موجود برای کالاهای خانگی و وسایل شخصی برای انتقال الکترونیکی وبه صورت عددی برای موجودی کالاISO / TS 17451-1, 2:2017
راهنمای کاربردی در مورد حامل های داده برای مدیریت زنجیره تامینISO / TR 17370:2013
استفاده از خط بریل بر روی بسته بندی محصولات داروییISO 17351:2013

سخن پایانی

بسته بندی کالا یکی از مهم ترین موارد در زمینه حفاظت از کالا در برابر انواع عوامل محیطی است. اگر بسته بندی کالا به درستی انجام نشود خطرات مختلفی مانند نفوذ رطوبت ، گرد و غبار ، ضربه ، فشار و حرارت کالای داخل بسته بندی را تحت تاثیر قرار می دهند. به ویژه اگر این بسته بندی مربوط به مواد غذایی یا دارویی باشد، چنین تاثیراتی بر روی سلامت انسان اثرات منفی خواهند گذاشت.


منبع : موسسه فرهنگی و هنری توانگران