شاید این طور تصور کنید که کسب و کار شما بسیار کوچک است و هزینه کردن برای گسترش آن در فضای دیجیتال نمی تواند به صرفه باشد. به نظر می رسد که نظر کارشناسان و آژانس های بازاریابی دیجیتال، چیزی برخلاف این موضوع است.
آنها برای این نظر خود دلایل قانع کننده ای دارند که در این مطلب به بیان آن می پردازیم.
تا همین جند سال پیش صاحبان کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن محصولات خود چاره ای به جز استفاده از تبلیغات پرهزینه بیلبوردها، رادیو و تلویزیون نداشتند. تبلیغاتی که هیچ تضمینی برای دستیابی به مخاطبین مورد نظر آنها ایجاد نمی کردند.
این تبلیغات تنها افراد تصادفی در حال عبور دیده می شد که ممکن بود هیچ نیازی به محصول نداشته باشند. آنها مجبور بودند هزینه گزافی را برای این موضوع بپردازند بدون اینکه مطمئن باشند که این هزینه ها در نهایت منجر به ایجاد مشتری خواهد شد.
یکی از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ این است که اکنون با وجود شبکه های اجتماعی روش های دستیابی به مخاطبین بسیار ارزان تر و در دسترس تر است. خبر بهتر اینکه شما می توانید تبلیغ کار خود را برای گروه خاصی از مخاطبین پخش کنید که حتما به آن نیاز دارند.
دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که این بازار هدف گسترده را شناسایی کنید و محصولات خود را به هر شخصی در هر جایی از دنیا بفروشید. پس برخلاف شکل های سنتی تبلیغات، تضمین می شود که تبلیغات شما را تنها مخاطبین واقعی می بینند و در نهایت به مشتریان واقعی تبدیل می شوند.
برند سازی حکم خون در رگ های کسب و کار در حال رشد را دارد. تداوم در تبلیغات آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که برند شما را بشناسند و با معرفی آن به دیگران، مشتریان شما را چند برابر کنند.
فراموش نکنید که شناخته شدن نام تجاری شما تأثیر زیادی در پیدا کردن مشتریان دائمی دارد.
بر اساس آمارهای جهانی، در حال حاضر بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران اینترنت صاحب گوشی هوشمند هستند و ۹۰ درصد زمان آنلاین بودن آنها صرف چک کردن شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در اپلیکیشن های آنلاین می شود؛ بنابراین شما به راحتی می توانید مخاطب خود را پیدا کرده و دقیقا بر اساس نیازهای او کمپین تبلیغاتی محصولاتتان را طراحی کنید.
این آمار همچنین نشان می دهد که اگر از روش های بازاریابی موبایلی استفاده کنید، می توانید در شخصی ترین محیط کاربری مشتریان خود، محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این موضوع به مشتری نشان می دهد که شما دقیقا از نیازهای او آگاهی دارید. در نتیجه او به شما اطمینان می کند و کم کم به یکی از مشتریان وفادار کسب و کار شما تبدیل می شود.
در دنیای آنلاین ابزارهای دقیقی وجود دارد که برای آنالیز فعالیت های شما استفاده می شوند. این ابزارها دقیقا مشخص می کنند که در هر فضایی فعالیت های شما چه میزان نتیجه داده است و مشتریان بیشتر از کدام بستر جذب محصولات شما شده اند.
این نتایج به شما برای ادامه مسیر دید می دهد و مشخص می کند که کدام مسیر برای موفقیت شما هموارتر است. خبر خوب اینکه شما می توانید میزان موفقیت رقبای خود را نیز بسنجید و بدانید که چگونه می توانید در رقابت با آنها پیروز میدان باشید.
در روش های قدیمی تبلیغات، کسب و کارهای کوچک تر توان رقابت با کارخانه ها و شرکت های بزرگ را نداشتند. چراکه نمی توانستند هزینه تبلیغات گسترده را فراهم کنند. دیجیتال مارکتینگ این شکاف طبقاتی را برطرف می کند و به همه مشاغل بزرگ، کوچک و متوسط امکان رشد را می دهد.
در واقع در دنیای آنلاین همه کسب و کارها از منابع یکسانی بهره می برند و این کیفیت تبلیغات است که میان آنها تفاوت ایجاد می کند. البته ممکن است مشاغل بزرگ تر با هزینه های اضافه تر و تبلیغات سنتی به رشد خود کمک کنند؛ اما بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارهای کوچک و متوسط فضای رقابتی سالمی را ایجاد می کند که امکان شناخته شدن و ایجاد مشتری را به آنها می دهد.
بسیاری از کارهای معمول بازاریابی دیجیتال، از طریق ابزارهای مختلف بدون نیاز به دخالت انسان به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شوند. این موضوع این امکان را به مدیران و تیم های بازاریابی می دهد که به جای تمرکز بر روی کارهای کوچک تر و وقت گیر، بر روی استراتژی های بهینه سازی تمرکز کرده و باعث رشد کسب و کار شوند.
در واقع صرف زمان بیشتر برای ساخت استراتژی تبلیغات و آزاد شدن ذهن از کارهای متفرقه باعث افزایش اثرگذاری استراتژی ها و نتایج بهتر خواهد شد.
دیجیتال مارکتینگ امکان بازاریابی از طریق همه شبکه های آنلاین را به شما می دهد.
درحالی که بسیاری از افراد تصور می کنند که ایمیل دیگر قدیمی شده است، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ۷۲ درصد مردم ترجیح می دهند تبلیغات و پیشنهادهای محصول را از طریق ایمیل دریافت کنند. این یک دلیل قوی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی است.
بازاریابی از طریق ایمیل می تواند دقیقا مشتریانی که به محصولات شما علاقه مند هستند را هدف قرار دهد. ایمیل های مختلف در این بازاریابی می توانند به صورت کاملا خودکار برای مشتریان ارسال شوند و هیچ زحمتی برای تیم دیجیتال مارکتینگ نخواهند داشت. این ایمیل ها را حتی می توانید بر اساس سلایق مشتری شخصی سازی و جذاب تر کنید.
این یکی از جذاب ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ است. اینکه شما بتوانید از هر ابزاری که در دنیای آنلاین پیدا می شود، هر چقدر هم که به نظر قدیمی و از کار افتاده برسد، برای کسب درآمد و معرفی برند خود استفاده کنید، عالی است.
یک کمپین بازاریابی دیجیتال کامل به شما این امکان را می دهد که از هر طریقی که به شبکه آنلاین مربوط می شود، برند خود را به مشتریان خود معرفی کنید. البته این کار را به گونه ای انجام می دهد که مشتری احساس نکند که با تبلیغات زیاده از حد محاصره شده است.
موفقیت در دنیای دیجیتال در گرو داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی است. با داشتن این استراتژی متوجه می شوید که پول های خود را برای سرمایه گذاری روی کدام بخش از تبلیغات هزینه کنید.
همچنین می توانید اطلاعات کاملی برای گرفتن تصمیمات بهتر و نحوه ایجاد اعتماد در مشتری کسب کنید. این تحلیل ها و برنامه ریزی ها مسیر رسیدن به اهداف تجاری و جلو زدن از رقیبان را برای شما هموارتر می کند.
سخن پایانی
دیجیتال مارکتینگ شیوه جدید از تبلیغات است که می تواند آدم هایی را که وقت زیادی از روز خود را در شبکه های آنلاین می گذرانند، به مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما تبدیل کند.