قیف فروش همان مسیری است که مشتریان بالقوه در مسیر خرید طی می کنند و در انتهای آن به یک مشتری واقعی که خرید انجام داده است، بدل می شوند. بیایید دقیق تر بررسی کنیم:
مشتریان بالقوه کسانی هستند که به طور اتفاقی از در فروشگاه شما رد می شوند یا به وب سایت شما سری زده اند. حالا اگر قدم به بخش های مختلف فروشگاه بگذارند، یعنی از یک مرحله از قیف عبور کرده اند.
اگر سری به محصولات و خدمات شما بزنند، جنس محصولات را از نزدیک لمس کنند یا قیمت آن ها را ببینند، به مرحله بعدی از قیف رسیده اند. اگر مشتری خدمات یا محصولات موردنظرش را انتخاب کند و به سمت صندوق برود تا خریدش را نهایی کند، یعنی مشتری شما از انتهای قیف عبور کرده و حالا یک مشتری است.
این روند که مشتری را از بالای قیف به سمت پایین آن هدایت کنیم، برای مشاغل مختلف می توان اندکی متفاوت باشد اما به طورکلی صاحبان مشاغل زیر می توانند از استراتژی قیف فروش استفاده کنند:
قیف فروش به شما کمک می کند درک کنید که مشتریان بالقوه در هر مرحله از سفر خرید خود چه فکر می کنند و چه کاری انجام می دهند و شما در این میان باید چه کار کنید تا بتوانید با بازاریابی صحیح، آن ها را به سمت خرید هدایت کنید.
با استفاده از این روش، می توان باگ های موجود در کانال بازاریابی را اصلاح کرد و سرمایه های تبلیغات و مارکتینگ را در جای درست هزینه کرد.
در مورد مراحل قیف فروش حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد اما در اینجا سعی می کنیم در ۴ مرحله اساسی، روند ایجاد یک قیف فروش را توضیح دهیم:
اولین مرحله از قیف فروش آگاهی است. در این مرحله مردم برای اولین بار در مورد برند، محصولات یا خدمات شما آگاهی پیدا کرده اند و نام شما را شنیده اند. این آگاهی ممکن است از طریق تبلیغات، شبکه های اجتماعی یا تبلیغات دهان به دهان باشد.
در مورد کسب و کارهای آنلاین، زمانی که یک کاربر روی تبلیغات شما در گوگل کلیک می کند یا از طریق جستجو به سایت شما می رسد، در مرحله آگاهی قرار دارد. این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا اولین برداشت مشتری از برند شما را ایجاد می کند. اگر بخواهید مشتری را به مرحله بعدی سوق بدهید، باید در او علاقه ایجاد کنید.
مرحله علاقه یعنی همان جایی که مشتری در حال تحقیق، مقایسه قیمت ها و بررسی محصولات و خدمات شما است. این یعنی او به کسب و کار شما علاقه مند شده است و در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، ممکن است از شما خرید کند. دقت کنید در این مرحله نباید مشتری را تحت فشار بگذارید و با معرفی و تعریف بیش از حد از محصولات یا خدمات خود او را فراری بدهید. هدف در اینجا آن است که تخصص و مزیت رقابتی برند خود را نشان دهید و به مصرف کننده کمک کنید تصمیمی آگاهانه در زمان خرید بگیرد.
مرحله تصمیم گیری در قیف فروش زمانی است که مشتری آماده خرید است و شما باید تیر آخر خود را بزنید تا او را برای انجام خرید تشویق کنید. این تیر آخر می تواند پیشنهاد حمل و نقل رایگان، کد تخفیف یا محصول جایزه باشد. به هرحال باید کاری کنید مشتری در مقابل خرید از شما مقاومت خود را از دست بدهد و باانگیزه به سمت نهایی کردن خرید پیش برود!
در انتهای قیف فروش، مشتری وارد عمل شده و محصول یا خدمات شما را خریداری می کند و به بخشی از اکوسیستم تجاری شما بدل می شود. البته بسیاری از کسب و کارها تصور می کنند همین که مشتری از انتهای قیف خارج شده است، یعنی کارشان را به پایان رسانده اند. اما واقعیت این است مأموریت مهم تر شما این است با تدوین استراتژی های بعدی، مشتری های فعلی را به مشتریان دائمی و همیشگی بدل کنید.
مثلاً می توانید پیام های تشکر از خرید برای مشتری ارسال کنید یا از او بخواهید در یک نظرسنجی و ارسال بازخورد در مورد کسب و کار شما شرکت کند. همین طور بهتر است نیروهای پشتیبانی را برای ارائه خدمات بعد از فروش برای مشتریان در نظر بگیرید.
فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید که مخاطبان شما زنان و مردان جوان در بازه سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال هستند. فرض کنیم شما بعد از تحقیقات خود متوجه شده اید که بخش عمده ای از مشتریان بالقوه شما در شبکه اجتماعی فیس بوک یا اینستاگرام فعالیت زیادی دارند.
بنابراین یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی می کنید و از کاربران این شبکه های اجتماعی می خواهید که در وب سایت شما ثبت نام کنند. برای جذب بیشتر تعداد ثبت نام کنندگان، باید پیشنهادی جذاب برای آن ها ارائه دهید. مثلاً دسترسی به کد تخفیف یا مواردی مانند این.
در طول روزهای آینده به آدرس ایمیل افرادی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند، ایمیل های تبلیغاتی مناسب ارسال می کنید و به آن ها پیشنهاد های شگفت انگیز می دهید! مانند ۱۵ درصد تخفیف یا کارت هدیه برای خرید اولی ها! اینجا انفجار رخ می دهد! سیل عظیمی از مشتریان به سمت وب سایت شما هدایت می شوند و اولین خرید خود را ثبت می کنند.
در مراحل بعدی همان مشتریان را با محتوای متفاوت هدف قرار می دهید. به آن ها شیوه هایی برای خرید بهتر پیشنهاد می کنید، مشاوره می دهید، تخفیف ارائه می کنید و اطلاعات آن ها را بالا می برید.
به طور خلاصه ۴ مرحله از قیف فروش در این مثال به شکل زیر هستند:
درست کردن مراحل قیف فروش یکی از مباحث مهم بازاریابی است که به طور خلاصه نکاتی را در این زمینه به شما ارائه می دهیم:
اتاق کودک درواقع محل استراحت، رشد، بازی و زندگی وی است و دکوراسیون آن می تواند نقش پررنگی در شور و شوق، انگیزه و روحیه فرزند شما داشته باشد. به همین دلیل، معمولاً از رنگ های شاد و تزئینات بی خطر در این محیط استفاده می شود تا در عین زیبایی، سلامت و امنیت کودک نیز تضمین شود.
رنگ، یکی از مهم ترین ویژگی های هر دیوارپوش است. رنگ دیوارپوش باید با دکوراسیون و تم اتاق هماهنگی داشته و با روحیه کودک شما نیز سازگار باشد. با توجه به اینکه کودک شما قرار است در این اتاق زندگی کند، می توانید از سلیقه کودک خود در این انتخاب استفاده کنید.
رنگ موردعلاقه کودک خود را پیداکرده و تم اتاق را با توجه به آن طراحی کنید. رنگ دیوارپوش می تواند طیف کمرنگ تر یا پررنگ تری از رنگ موردعلاقه کودک شما باشد. البته از تأثیر رنگ ها در روحیه فرزند خود غافل نشوید.
با مراجعه به روانشناسی رنگ ها متوجه می شوید که استفاده از رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی، صورتی و زرد که در میان رنگ های گرم دسته بندی می شوند، موجب هیجان و افزایش حس شادی شود؛ اما استفاده بیش ازحد آن ها، بیش فعال شدن کودک را در پی دارد.
همچنین بهره گیری مناسب از رنگ های سرد مانند سبز، بنفش و… تأثیر آرامش بخشی بر ذهنیت کودک گذاشته و تمرکز و حافظه وی را تقویت کند. درحالی که استفاده بیش ازحد آن ها عواقب جبران ناپذیری مانند انزوا و افسردگی کودک را به دنبال دارد. بنابراین، ادغام این رنگ ها در اتاق کودک می تواند تأثیر بسیار خوبی در روحیه وی ایجاد کند.
در انتخاب رنگ دیوارپوش، به سن کودک خود توجه کنید. متناسب با سن کودک خود و نکات ذکرشده در بالا می توانید متوجه شوید استفاده از رنگ های گرم و هیجانی مناسب است یا رنگ های سرد و آرامش بخش. به عنوان مثال، برای کودکان زیر دو سال رنگ های قرمز و آبی می توانند برای کودک جالب توجه باشند.
برای سنین بالاتر نیز می توانید از ترکیب رنگ های تند و ملایم بهره بگیرید. توجه داشته باشید که رنگ دیوارپوش اتاق کودک با دکوراسیون و تم آن سازگار باشد.
در وهله دوم، طرح دیوارپوش از اهمیت بالایی برخوردار است. در دیوارپوش های اتاق کودک معمولاً از طرح های کودکانه استفاده می شود. البته برخی نیز سادگی را ترجیح می دهند، زیرا معتقدند طرح دیوارپوش پس از مدتی تکراری و خسته کننده می شود. این نکته کاملاً درست بوده و برای بسیاری افراد این تجربه تکرار شده است.
البته سلیقه کودک خود را نیز مدنظر داشته باشد. کودکان نیز با افزایش سن سلیقه متفاوتی پیدا می کنند. برای مثال، ممکن است کودک شما در ۱۰ سالگی طرح های انیمیشنی را برای دیوارپوش خود ترجیح دهد، اما چند سال بعد طرح های فوتبالی، موسیقی یا… را بیشتر بپسندد.
همچنین توجه داشته باشید که اتاق کودکان به دلیل وجود اسباب بازی های گوناگون و به هم ریختگی های حاصل از بازی و شیطنت معمولاً شلوغ است.
یک دیوارپوش با طرح شلوغ نیز می تواند این منظره را شلوغ تر از قبل کند. بنابراین، انتخاب یک طرح ساده، ظریف و جذاب اولین توصیه ما به شما است. همچنین می توانید از دیوارپوش طرح دار تنها برای یک دیوار استفاده کرده و مانع از شلوغ شدن فضا شوید.
بازی با مداد رنگی، مداد شمعی و شیطنت های گوناگون کودکان می تواند موجب لکه شدن دیوارها شوند. اما بهره گیری از یک کاغذدیواری یا دیوارپوش قابل شستشو این امکان را به شما می دهد که بدون نگرانی بابت خراب شدن دیوارپوش، نفوذ مواد شوینده و آب در ساختار آن و بلند شدن گوشه های دیوارپوش، به تمیز کردن آن بپردازید.
به این ترتیب، آثار مداد رنگی یا هرگونه لکه در عرض چند دقیقه از بین می رود. توجه داشته باشید که روش مناسب برای تمیز کردن دیوارپوش اتاق کودک بسته به جنس آن متفاوت است.
کودک شما به سرعت بزرگ می شود و سلیقه او هم تغییر می کند. بنابراین مهم است که دیوارپوشی را انتخاب کنید که بدون دردسر بتوانید آن را تعویض کرده و دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهید.
برخی از دیوارپوش ها را می توان به سادگی از روی دیوار برداشت و برخی نیز مانند کاغذهای دیواری به زحمت و دردسر زیادی برای تغییر نیاز دارند.
کودک می تواند به شکل های مختلف به دیوارپوش اتاق خود آسیب بزند. بنابراین بهتر است گزینه هایی را مدنظر داشته باشید که بتوان در صورت خراب شدن بخشی از آن ها، تعمیر آن قسمت را انجام داد.
مثلاً پنل های دیواری در صورت خراب شدن، می توانند عوض شوند. مزیت این پنل ها این است که نیازی به عوض کردن کل دیوارپوش اتاق کودک نیست و تنها تایل هایی که خراب شده اند را می توان عوض کرد. یا به عنوان مثال می توان بخشی از کاغذدیواری اتاق کودک را که دچار لک یا پارگی شده است برداشته و با کاغذدیواری تازه روی آن را پوشاند.
نور اتاق مسئله مهمی است که روی انتخاب دیوارپوش اتاق کودک تأثیر زیادی می گذارد. کودکان خصوصاً در سن پایین چشمان حساسی دارند و نور زیاد آن ها را اذیت می کند. برای تنظیم بهتر نور اتاق بهتر است دیوارپوشی را انتخاب کنید که منعکس کننده مستقیم نور نباشد.
مثلاً کاغذ.دیواری یا پنل هایی که روی سطح آن ها طرح های براق و آینه ای وجود دارد، نور را با شدت زیاد منعکس می کنند. این مسئله علاوه بر سلامت چشم ها، می تواند روی کیفیت خواب کودک هم تأثیر منفی بگذارد. بنابراین بهتر است به دنبال دیوارپوش های براق نباشید.
اما اگر بخواهید نور اتاق را به شکل طبیعی زیاد کنید به طوری که روشنایی آن از حالت عادی بیشتر شود، توصیه می کنیم به سراغ دیوارپوش هایی با رنگ روشن بروید. این دیوارپوش ها، نور طبیعی آفتاب یا نور لامپ را به طور نامحسوس داخل اتاق منعکس کرده و فضایی پرانرژی و سالم تر برای کودک ایجاد می کنند.
همچنین بهتر است به جای طرح های شلوغ و پرزرق وبرق، سادگی پیشه کنید و دیوارپوش های با طرح های کمتر را انتخاب کنید. اما مراقب باشید از آن ور بام نیفتید! کودکان از سادگی بیش ازحد، به سرعت خسته می شوند.
توصیه ما این است برای دیوارهای اتاق کودک رنگ های روشن و درخشان مانند رنگ های پاستیلی را در نظر بگیرید اما برای آن که از سادگی بیش ازحد اجتناب کرده باشید، یکی از دیوارها را با طرح ها، پوسترها یا کاغذهای دیواری موردعلاقه کودک پر کنید.
اغلب هتل ها از موکت با جنس و الیاف پلی آمید به علت کیفیت مناسبی که دارد استفاده می کنند. این نوع موکت دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند و به راحتی دچار فرسایش نمی شوند. همچنین این نوع موکت به آسانی تمیز می شود و کثیفی را به راحتی به خود جذب نمی کند.
از دیگر مزایای موکت پلی آمید، مقاومت در برابر پیچ خوردگی و سرخوردگی، دارای انعطاف پذیری بالا، تمیزی آسان، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، ضد الکتریسیته ساکت، مقاوم در برابر سایش، طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه آن است.
انواع موکت هتلی با کیفیت از نظر ابعاد شامل موکت رولی و موکت تایلی می شود. در سالن های بزرگ مانند سالن اجتماعات و… از موکت رولی استفاده می شود، این نوع موکت با ابعاد سفارشی تولید می شوند.
همچنین این موکت به راحتی با کاتر برش می خورد و کار با آن بسیار آسان است. معمولاً موکت ایرانی در ابعاد ۲ و ۳ و ۴ متر تولید می شود. رول موکت خارجی نیز با عرض بیشتر و در حدود ۵ تا ۶ متر هم به فروش می رسد.
موکت های تایلی مربعی نیز با اندازه های استاندارد تولید می شود. معمولاً موکت های تایلی نیاز به برش کمتری دارند و در نتیجه دور ریز کمتری نیز دارند و همین موضوع باعث صرفه اقتصادی این نوع موکت ها می شود.
ابعاد استاندارد موکت های تایلی ۴۸*۴۸ و ۵۰*۵۰ و ۶۰* ۶۰ و ۹۶* ۹۶ سانتی متر می باشند. جهت خریداری چنین محصولاتی حتماً به فروشگاه های زت کارپت مراجعه کنید تا از تنوع در رنگ و نوع آنجا بهره مند شوید.
یکی از مواردی که یک موکت هتلی با کیفیت باید داشته باشد، دوام بالا می باشد. همانطور که می دانید هتل ها محل رفت و آمد مسافران زیاد با چمدان های سنگین می باشد، به همین دلیل دوام و قدرت ضد فرسایشی موکت اهمیت فراوانی دارد.
در تعیین میزان دوام موکت، سه فاکتور نقش اساسی دارد: از جمله رنگ، تراکم، نقش و طرح؛ پس برای اینکه جنس خوب را از بد تشخیص دهیم ابتدا به تراکم و بافت موکت باید توجه کنید.
هر چقدر تراکم بافت موکت هتلی با کیفیت بیشتر باشد، جنس بهتری نیز خواهد داشت. اگر چه این موضوع با چشم نیز قابل تشخیص است ولی بهترین کار این است که از فروشنده در مورد میزان تراکم این محصول سوال شود. البته مشخصات موکت معمولاً در فاکتور خرید ذکر می شود.
تراکم استاندارد موکت هتلی چقدر می باشد :
به طور کلی هر موکت با توجه به نوع فضا با تراکم های مختلفی طراحی شده اند؛ مثلا تراکم ۴۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد متوسط، تراکم ۵۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد زیاد، تراکم ۶۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد خیلی زیاد، و تراکم ۷۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد فوق زیاد طراحی شده اند. چنین تراکم هایی را با کیفیت عالی فقط می توانید در فروشگاه های زت کارپت بیابید.
زت کارپت به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده گان موکت در منطقه شناخته شده است زیرا طرف قرارداد با نمایندگی و عاملیت فروش از ۹ برند موکت اروپایی و آمریکایی است و همچنین همکاری با تولید کنندگان توانمند داخلی را نیز در کارنامه خود دارد و آماده ارائه خدمات در این حوزه می باشد. اندازه گیری، نصب و خدمات پس از فروش یکی از ارکان های مهم در انتخاب یک فروشگاه موکت هتلی با کیفیت است.
کفپوش های هتلی علاوه بر زیبایی و جلوه ظاهری باید دوام و کیفیت بالایی هم داشته باشند بدون تردید موکت محبوب ترین کفپوش هتلی به حساب می آید و دکوراتیوها توجه خاصی به این محصول دارند. حتی در ورودی هتل ها از موکت استفاده می شود تا مهمان هایی که برای اولین بار به این مکان وارد می شوند حس صمیمیت و گرمی را تجربه کنند.
همانطور که قبلا اشاره کردیم جنس، طرح و رنگ موکت سه عنصر مهم و تأثیر گذار در دکوراسیون داخلی هتل ها می باشند. برای انتخاب رنگ، حتی الامکان نباید از رنگ های روشنی مثل سفید استفاده نمود از طرفی نباید رنگ های بسیار تیره مثل طوسی پررنگ، قهوه ای سوخته و… هم انتخاب شوند زیرا این رنگ ها هم کثیفی را به راحتی نمایش می دهند و فضا را دلگیر و خفه می نمایانند.
امروزه در بازار موکت ها تنوع رنگی و طرح زیادی وجود دارد که همین امر دست مشتری را برای خرید با طرح و رنگ دلخواه خود باز کرده است و مشتری می تواند با توجه به نوع اقلیم و دکوراسیون داخلی هتل خود هر رنگ و طرحی را انتخاب کند. پس در انتخاب یک موکت هتلی با کیفیت دست خریدار بسیار باز است فقط داشتن آگاهی درست از چیزی که می خواهید را می طلبد.
همانطور که می دانید شیک بودن دکوراسیون داخلی هتل یکی از مهم ترین اصول هتل داری می باشد، اما این به معنای خرید موکت های گران قیمت نیست. معمولاً موکت های تجاری هتلی قیمت پایین تری نسبت به موکت های منازل دارند زیرا این نوع محصولات به صورت عمده خریداری می شوند و همین موضوع باعث پایین آمدن هزینه های خرید می گردد.
استفاده از موکت تایلی برای فضاهای هتل مزایای زیادی دارد. این نوع موکت ها علاوه بر زیبایی ظاهری ای که دارند صرفه اقتصادی زیادی نیز دارند. برای مثال در صورت آسیب احتمالی به قسمتی از موکت می توان همان تایل را تعویض کرد. از آنجایی که تمام کف هتل ها با موکت پوشیده می شوند و با توجه به دوام و ماندگاری موکت های تایلی به نظر می رسد انتخاب آن به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
یک موکت خوش رنگ با نقش های بسیار زیبا می تواند سالیان زیادی زینت بخش دکوراسیون داخلی هتل ها شود. معمولاً موکت های نقش دار نیز از موکت های تک رنگ گرانتر هستند، بنابراین اگر می خواهید کمتر هزینه کنید به دنبال گزینه های ساده تر باشید؛ البته امروزه در دکوراسیون این مکان ها موکت هتلی با کیفیت ساده بیشتر از نوع طرحدار آن طرفدار دارد.
موکت ها برای سالمندان و کودکان فضای امنی در داخل اتاق های هتل ایجاد می کنند. جاذب صدا هستند و سرو صدای محیط را به خود جذب می کنند؛ گرم هستند و ظاهری زیبا و راحتی نسبی باعث می شود که با قدم گذاشتن روی آن ها حس کنیم که در اتاق خواب منزل خودمان هستیم.
همین دلایل سبب شده تا هتل داران موکت هتلی با کیفیت را بهترین انتخاب برای هتل های لوکس و درجه یک خود بدانند.
منبع : زت کارپت