برای اینکه بدانیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب چیست باید ابتدا حقیقت زیر را بدانید:
برای هر کسب و کاری آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب متفاوت است
این جمله یعنی چه؟
یعنی نیاز شما و ابعاد کاری کسب و کار شما تعیین کننده بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ است.
در ابتدا از شما می خواهم مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و همینطور انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید تا با آگاهی کافی از تعاریف گفته شده این مطلب را بخوانید.
مسلما اطلاع از اینکه اساسا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه سرویس هایی ارائه می دهد مقدمه سنجش آن ها هم خواهد بود.
همانطور که گفتم، چیزی به نام آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب وجود ندارد.
عبارت بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم نسبی است و بیشترین تطابق با نیاز شما تعیین کننده آن است.
بیایید یک مثال بزنیم
فرض کنید شما می خواهید به شهر لندن سفر کنید.
حال شما باید به یک سوال کلیدی پاسخ دهید:
کدام آژانس مسافرتی می تواند به من سرویس دهد؟
چون موضوع برای شما خیلی ملموس است، به راحتی چند سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت. تا زمانی که به این سوالات پاسخ ندهید، آژانس مسافرتی خوب معنایی نخواهد داشت.
چه سوالاتی؟
مشاهده می کنید؟ شما صرفا با پرسیدن اینکه بهترین آژانس مسافرتی کدام است به راه حل مناسب نخواهید رسید!
حال آنکه پاسخ هر کدام از این سوالات بسته به شرایط شما متفاوت است.
به طور مثال برای انتخاب ایرالاین مناسب تعریف کنید شرایط شما چیست؟
پس آژانس مسافرتی خوب، آژانسی است که خدمات مورد نیاز شما را اولا داشته باشد و ثانیا به بهترین شکل ارائه کند.
اگر شما فقط قیمت را مد نظر قرار می دهید، پس بهترین آژانسی که خدمات کیفی بالا را بعنوان مزیت رقابتی خود انتخاب کرده است، اصلا مناسب شما خواهد بود.
پس بهترین آژانس دیحیتال مارکتینگ یک واژه کم دارد. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای من !
حالا بیایید ببینیم شما باید به چه نکاتی توجه کنید.
مجدد تاکید می کنم که مقالات دیماژن در خصوص چیستی یک آژانس را بخوانید و بعد به ادامه این مقاله ادامه دهید.
حال ببینیم شرایط یک کسب و کار چطور در انتخاب یک آژانس موثر است. چطور می توانیم بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ متناسب با کسب و کار خودمان را انتخاب کنیم.
می خواهید برایتان تصمیم گرفته شود یا صرفا خریدار یک عملیات هستید؟
در واقع این عنوان اشاره به این دارد که شما به دنبال یک آژانس با توانایی ارائه استراتژی هستید، یا می خواهید یک عملیات چی خوب پیدا کنید؟
در مقاله انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما گفتیم که چند نوع آژانس وجود دارد.
پس هر انتخابی که دارید، هر نیازی که دارید، زمانی که مشغول انتخاب آژانس هستید، ببینید آژانس مورد نظر چطور خود را معرفی می کند؟اگر شما می خواهید یک تصمیم گیرنده عالی داشته باشید – در واقع یک استراتژیست خوب داشته باشید – بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ حتما باید در این لایه کار کند.
فقط قیمت مهم است یا برایتان بسته بندی نیز مهم است ؟
بسته بندی؟ بله. شکل ارائه محصول، یا سرویس. مثل تفاوت گوشی آیفون و شیائومی. درست از که آیفون مقاومت و گاهی پرفورمنس بهتری دارد. اما شیائومی هم بسیار گوشی های خوبی دارد. اما خب، آیفون خود را بسته بندی کرده است. بعنوان یک محصول خاص، شیک و متفاوت.
منظورم از قیمت مشخص است. اما واژه خدمات را با کیفیت آن محصول اشتباه نگیرید. منظورم از خدمات، بسته بندی انتخابی سرویس دهنده برای ارائه محصولی است که ارائه می دهد.
در اینجا قرار می کنیم که به طور مثال فعالیت سئو یک محصول است.
تعریف کنید که در دریافت یک سرویس ( محصول ) تنها برایتان قیمت مهم است؟ یا می خواهید محصول بی دغدغه هم به شما برسد؟
در مثال هواپیمایی، آیا برای شما تنوع پذیرایی در هواپیما در سفر اهمیت دارد؟ یا حاضرید یک نوع غذا را در دو وعده میل کنید و یک آب معدنی دریافت کنید اما قیمت بلیط شما ۲۰٪ کاهش داشته باشد؟
پس مهم است که بدانید آیا می خواهید یک نفر از قبل فکر همه چیز را کرده باشد یا صرفا سفارش را تحویل بدهد کافی است؟
اسم و رسم و قدمت خیالتان را راحت می کند یا این چیزها برایتان مهم نیست؟
بسیاری از شرکت ها تصمیم میگیرند برای گرفتن خدمات از شرکت های نامی استفاده کنند.
این امر به چند دلیل اتفاق می افتد:
اگر یکی از این آیتم ها برایتان مهم است، بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تنها در بین این شرکت ها خواهد بود.
دوست دارید خدمات اضافی دریافت کنید؟
برخی ها اینطور هستند. دوست دارند بیشتر از آنچه قول میگیرند دریافت کنند. این یک روحیه و فرهنگ است.
پس فرهنگ سازمان مشخص کننده این است. اگر تصمیم گیرنده شخصی است که برایش این رفتار مهم است، پس شما احتمالا باید برای پیدا کردن بهترین آژانس دجیتال مارکتینگ به دنبال شرکت هایی باشید که:
این را از من بپذیرید که حقیقتا برخی حاضرند خدماتی کمتر از آنچه می پردازند دریافت کنند، اما به طور مثال پرستیژ بدست بیاورند و یا بگویند که من تبلیغات و بازاریابی ام را به فلان شرکت سپرده ام که کار شرکت بزرگ X را نیز انجام داده است.
واقعا این یک فرهنگ است.
می بینید؟ خیلی اوقات اصلا رنک بندی این سایت و فلان سازمان مهم نیست.
فرهنگ شما، مدل رفتار شما، جایگاه شما تعیین کننده این است که بهترین انتخاب چه چیزی می تواند باشد.
جمع بندی
اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که:
باروک به چه معناست؟ این سبک از معماری را چگونه تشخیص دهیم؟ معماران برجسته آچه کسانی بودند؟ از جمله سوالاتی اند که در این مقاله به آن ها پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.
معماری باروک را سبک کاتولیک نیز می نامند ، زیرا این سبک برای نشان دادن شکوه کلیسای کاتولیک روم به کار برده می شود. از این رو ، بخش عظیمی از بنا های سبک معماری باروک را کلیسا های جامع تشکیل می دهند.
به همان اندازه که قسمت خارجی کلیسا های سبک معماری باروک بسیار با شکوه اند داخل آن ها نیز همان گونه است. در حالی که کلیساهای پروتستان ساده و بدون زینت و تزئینات بودند.
در اصطلاح باروک در اصل به مرواریدی گفته می شود که دارای طرح های بیضوی است.در سبک معماری باروک حسی از اسراف و زیاده روی در تزئین وجود دارد.
معماری باروک یک ادای احترام و واکنش در برابر معماری رنسانس بود. این معماری عناصر اساسی خود را از دوره رنسانس ، از جمله ستون ها و گنبد ها ، وام گرفته است.
معماران باروک توجه زیادی به نمای سازه نشان می دهند. نما های ساخته شده در سبک معماری باروک دارای ستون های جفت شده ، اندازه های مختلف دهانه ها و تعداد زیادی مجسمه تزئینی است. معماران باروک هرگز به دنبال سادگی نبودند ، بلکه به جای آن دنبال بیان هنری بودند.
این سبک از معماری به سه دوره تقسیم می شود که عبارتند از :
در ادامه این سه دوره را به صورت کامل بررسی می کنیم.
دوره ابتدایی (۱۵۲۵ – ۱۶۲۵) با ظهور معماری مذهبی روم که توسط کلیسای کاتولیک برای مقابله با جذابیت اصلاحات پروتستان آغاز شد.
این سبک کم و بیش جنبه تبلیغی برای جذب افراد بیشتر به آیین کاتولیک بود ، ماموریت این بود که مردم با نگاه به معماری ساختمان ها هیجان زده شوند.
معماری باروک اوج خود را از (۱۶۷۵ – ۱۶۲۵) مشاهده کرد. جیان لورنزو برنینی و فرانچسکو بورومینی دو نفر از تأثیرگذارترین معماران در این دوران بودند.
برنینی ، که یک اعجوبه معماری بود ، به عنوان معمار ارشد برای پاپ دراوربان هشتم نامگذاری شد ؛ او بعدها به شاخص ترین چهره سبک باروک تبدیل شد. بورومینی نیز به تنهایی ، کلیسای San Carlo alle Quattro Fontane ، Oratorio dei Filippini و Sant’lvo alla Sapienza را طراحی کرد. اگرچه بورومینی و برنینی بزرگترین رقیب یکدیگر بودند ، اما هر دو یک بار برای تکمیل و تزئین کاخ باربرینی کارلو مادرنو (۱۶۲۹ – ۱۶۲۶) با هم همکاری کردند.
در این دوره ، سبک باروک به تدریج به فراتر از رم گسترش یافت. در ونیز ، نمونه های برجسته مانند کلیسا سنت ماریا دلا سلوته و در فرانسه ، بنای سوربن ( دانشگاه تاریخی ) ساخته شد.
در اواخر دوره باروک (۱۶۷۵ – ۱۷۵۰) ، این سبک در کل اروپا و مستعمرات پرتغال و اسپانیا شکوفا شده بود. البته هر کشور با امضای خود معماری سبک را باروک را توسعه داده بود.
بخشی از دلیل موفقیت معماری سبک باروک کارلو فونتانا بود. این معمار ایتالیایی دانش آموزان را در سراسر اروپا تعلیم داد و به طور قابل توجهی به گسترش معماری باروک در سراسر قاره کمک کرد. از جمله کارهای برجسته وی در ایتالیا کلیسای سن مارچلو ال کورسو است.
در صنعت هتل داری ارائه خدمات عالی و با کیفیت یکی از اولویت های اصلی است، زیرا باید تمام شرایط برای ایجاد آرامش مسافرین فراهم شود. یکی از مهمترین مواردی که می تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود انتخاب موکت مناسب است. هتل ها جزء فضاهای تفریحی و خدماتی می باشند که همه ی ما حداقل یک بار به آن ها مراجعه کرده ایم.
همانطور که می دانید هتل ها محل هایی پررفت و آمد هستند که باید متریال های با کیفیت در پوشش کف آن ها استفاده کرد. یکی از اولین اِلمان هایی که در هنگام ورود به یک اتاق جدید به آن توجه می کنیم، کفپوش اتاق است. ی
ک کفپوش گرم و لطیف در نخستین قدم ها توجهات را به خود جلب می کند، شاید به همین دلیل است که در هتل ها معمولاً از موکت استفاده می شود؛ تا مطمئن شوند که مهمان تحت تأثیر فضایی که میزبان برایش فراهم کرده قرار می گیرد.
در این متن ما قصد داریم از چگونگی استفاده از موکت با کیفیت در هتل ها، اهمیت خرید یک موکت هتلی با کیفیت و اینکه چطور یک موکت هتلی با کیفیت بخریم همچنین تأثیر این محصول بر زیبایی هتل ها و تأثیر ویژگی های عالی بعضی مدل ها بروی انتخاب آن ها، بپردازیم.
اگر توجه کرده باشید در هتل های لوکس از موکت های ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نمی کنند بلکه از انواع موکت هتلی با کیفیت استفاده می کنند؛ زیرا تأثیر این کفپوش را در جذب بیشتر مشتری به خوبی درک کرد ه اند.
اغلب هتل ها از موکت با جنس و الیاف پلی آمید به علت کیفیت مناسبی که دارد استفاده می کنند. این نوع موکت دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند و به راحتی دچار فرسایش نمی شوند. همچنین این نوع موکت به آسانی تمیز می شود و کثیفی را به راحتی به خود جذب نمی کند.
از دیگر مزایای موکت پلی آمید، مقاومت در برابر پیچ خوردگی و سرخوردگی، دارای انعطاف پذیری بالا، تمیزی آسان، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، ضد الکتریسیته ساکت، مقاوم در برابر سایش، طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه آن است.
انواع موکت هتلی با کیفیت از نظر ابعاد شامل موکت رولی و موکت تایلی می شود. در سالن های بزرگ مانند سالن اجتماعات و… از موکت رولی استفاده می شود، این نوع موکت با ابعاد سفارشی تولید می شوند.
همچنین این موکت به راحتی با کاتر برش می خورد و کار با آن بسیار آسان است. معمولاً موکت ایرانی در ابعاد ۲ و ۳ و ۴ متر تولید می شود. رول موکت خارجی نیز با عرض بیشتر و در حدود ۵ تا ۶ متر هم به فروش می رسد.
موکت های تایلی مربعی نیز با اندازه های استاندارد تولید می شود. معمولاً موکت های تایلی نیاز به برش کمتری دارند و در نتیجه دور ریز کمتری نیز دارند و همین موضوع باعث صرفه اقتصادی این نوع موکت ها می شود.
ابعاد استاندارد موکت های تایلی ۴۸*۴۸ و ۵۰*۵۰ و ۶۰* ۶۰ و ۹۶* ۹۶ سانتی متر می باشند. جهت خریداری چنین محصولاتی حتماً به فروشگاه های زت کارپت مراجعه کنید تا از تنوع در رنگ و نوع آنجا بهره مند شوید.
یکی از مواردی که یک موکت هتلی با کیفیت باید داشته باشد، دوام بالا می باشد. همانطور که می دانید هتل ها محل رفت و آمد مسافران زیاد با چمدان های سنگین می باشد، به همین دلیل دوام و قدرت ضد فرسایشی موکت اهمیت فراوانی دارد.
در تعیین میزان دوام موکت، سه فاکتور نقش اساسی دارد: از جمله رنگ، تراکم، نقش و طرح؛ پس برای اینکه جنس خوب را از بد تشخیص دهیم ابتدا به تراکم و بافت موکت باید توجه کنید.
هر چقدر تراکم بافت موکت هتلی با کیفیت بیشتر باشد، جنس بهتری نیز خواهد داشت. اگر چه این موضوع با چشم نیز قابل تشخیص است ولی بهترین کار این است که از فروشنده در مورد میزان تراکم این محصول سوال شود. البته مشخصات موکت معمولاً در فاکتور خرید ذکر می شود.
تراکم استاندارد موکت هتلی چقدر می باشد :
به طور کلی هر موکت با توجه به نوع فضا با تراکم های مختلفی طراحی شده اند؛ مثلا تراکم ۴۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد متوسط، تراکم ۵۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد زیاد، تراکم ۶۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد خیلی زیاد، و تراکم ۷۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد فوق زیاد طراحی شده اند. چنین تراکم هایی را با کیفیت عالی فقط می توانید در فروشگاه های زت کارپت بیابید.
زت کارپت به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده گان موکت در منطقه شناخته شده است زیرا طرف قرارداد با نمایندگی و عاملیت فروش از ۹ برند موکت اروپایی و آمریکایی است و همچنین همکاری با تولید کنندگان توانمند داخلی را نیز در کارنامه خود دارد و آماده ارائه خدمات در این حوزه می باشد. اندازه گیری، نصب و خدمات پس از فروش یکی از ارکان های مهم در انتخاب یک فروشگاه موکت هتلی با کیفیت است.
کفپوش های هتلی علاوه بر زیبایی و جلوه ظاهری باید دوام و کیفیت بالایی هم داشته باشند بدون تردید موکت محبوب ترین کفپوش هتلی به حساب می آید و دکوراتیوها توجه خاصی به این محصول دارند. حتی در ورودی هتل ها از موکت استفاده می شود تا مهمان هایی که برای اولین بار به این مکان وارد می شوند حس صمیمیت و گرمی را تجربه کنند.
همانطور که قبلا اشاره کردیم جنس، طرح و رنگ موکت سه عنصر مهم و تأثیر گذار در دکوراسیون داخلی هتل ها می باشند. برای انتخاب رنگ، حتی الامکان نباید از رنگ های روشنی مثل سفید استفاده نمود از طرفی نباید رنگ های بسیار تیره مثل طوسی پررنگ، قهوه ای سوخته و… هم انتخاب شوند زیرا این رنگ ها هم کثیفی را به راحتی نمایش می دهند و فضا را دلگیر و خفه می نمایانند.
امروزه در بازار موکت ها تنوع رنگی و طرح زیادی وجود دارد که همین امر دست مشتری را برای خرید با طرح و رنگ دلخواه خود باز کرده است و مشتری می تواند با توجه به نوع اقلیم و دکوراسیون داخلی هتل خود هر رنگ و طرحی را انتخاب کند. پس در انتخاب یک موکت هتلی با کیفیت دست خریدار بسیار باز است فقط داشتن آگاهی درست از چیزی که می خواهید را می طلبد.
همانطور که می دانید شیک بودن دکوراسیون داخلی هتل یکی از مهم ترین اصول هتل داری می باشد، اما این به معنای خرید موکت های گران قیمت نیست. معمولاً موکت های تجاری هتلی قیمت پایین تری نسبت به موکت های منازل دارند زیرا این نوع محصولات به صورت عمده خریداری می شوند و همین موضوع باعث پایین آمدن هزینه های خرید می گردد.
استفاده از موکت تایلی برای فضاهای هتل مزایای زیادی دارد. این نوع موکت ها علاوه بر زیبایی ظاهری ای که دارند صرفه اقتصادی زیادی نیز دارند. برای مثال در صورت آسیب احتمالی به قسمتی از موکت می توان همان تایل را تعویض کرد. از آنجایی که تمام کف هتل ها با موکت پوشیده می شوند و با توجه به دوام و ماندگاری موکت های تایلی به نظر می رسد انتخاب آن به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
یک موکت خوش رنگ با نقش های بسیار زیبا می تواند سالیان زیادی زینت بخش دکوراسیون داخلی هتل ها شود. معمولاً موکت های نقش دار نیز از موکت های تک رنگ گرانتر هستند، بنابراین اگر می خواهید کمتر هزینه کنید به دنبال گزینه های ساده تر باشید؛ البته امروزه در دکوراسیون این مکان ها موکت هتلی با کیفیت ساده بیشتر از نوع طرحدار آن طرفدار دارد.
موکت ها برای سالمندان و کودکان فضای امنی در داخل اتاق های هتل ایجاد می کنند. جاذب صدا هستند و سرو صدای محیط را به خود جذب می کنند؛ گرم هستند و ظاهری زیبا و راحتی نسبی باعث می شود که با قدم گذاشتن روی آن ها حس کنیم که در اتاق خواب منزل خودمان هستیم.
همین دلایل سبب شده تا هتل داران موکت هتلی با کیفیت را بهترین انتخاب برای هتل های لوکس و درجه یک خود بدانند.
منبع : موکت زت
اگر شما هم یکی از ۱۳ درصد کارمندانی هستید که در بخش فروش فعالیت میکنید، میدانید حتی برای کسی که چندین سال تجربه در زمینه فروش دارد گاهی اوقات سخت خواهد بود که سرنخ های موجود را به یک فروش موفق تبدیل کند.
در ادامه هفت گام فرآیند فروش را بررسی خواهیم کرد. البته این گام ها فقط می تواند نقطه شروع باشد؛ زیرا شما باید کسب و کار خودتان را شخصی سازی کنید و قوانین خود را در نظر بگیرید.
یک ضرب المثل قدیمی به زبان انگلیسی می گوید: “Learn the rules like a pro so you can break them like an artist.”
قوانین را حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید مانند یک هنرمند آن ها را نقض کنید.
هنگامی که گام های فرآیند فروش را یاد گرفتید، در این صورت می توانید قوانین را نقض کنید و هرجایی که نیاز دیدید قوانین خودتان را تدوین کنید. مانند یک پلیس سرکش در یک سریال که قوانین را دنبال نمی کند، اما نتیجه مورد نظرش را می گیرد.
هفت گام فرآیند فروش که در کتاب های کسب و کار شرح داده شده است، می تواند شروع خوبی باشد. جالب است بدانید که ۴۰ درصد از فروشندگان، کتاب راهنمایی ندارند و بر اساس تجربه عمل میکنند. بنابراین یک کتاب راهنما درباره استراتژی فروش می تواند میزان فروش را تا بیش از ۳۰ درصد افزایش دهد.
بر اساس صحبت های بیشتر اساتید فروش ، مراحلی که در زیر آورده شده، یک طرح کلی از کارهایی است که شما باید انجام دهید تا مشتریان هدف خود را پیدا کنید، فروش خوبی داشته باشید و در آخر چگونه خریداران سرویس یا محصول خود را به مشتری ثابت تبدیل کنید.
گام اول : پیش بینی
اولین گام از گام های فرآیند فروش ، پیش بینی است. در این مرحله شما باید پتانسیل مشتریان خود را پیدا کنید و مشخص کنید که آیا آن ها به سرویس و یا خدمات شما نیاز دارند؟ آیا توانایی خرید محصول یا خدمات شما را دارند؟
ارزیابی کردن اینکه مشتریان به محصول یا خدمات شما احتیاج داشته و توانایی خرید آن را نیز دارند، به عنوان یکی از مهم ترین گام های فروش شناخته می شود.
به یاد داشته باشید که در فروش مدرن پیدا کردن یک چشم انداز در یک شرکت کافی نیست.
به طور متوسط ۶.۸ درصد از مشتری ها در یک خرید معمولی دخیل هستند، بنابراین اگر شما می خواهید فروش های چندگانه داشته باشید، نقشه خرید یک روش موثر برای شناسایی این خریداران است.
گام دوم : آماده سازی
دومین گام از هفت گام فرآیند فروش آماده سازی است. در این مرحله شما باید با مشتریان بالقوه برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات تماس بگیرید.
در این مرحله ، شما شیوه فروش خود را توسعه می دهید و آن را متناسب با نیازهای خاص مشتریان بالقوه تنظیم می کنید.
گام سوم : درخواست دادن
در این مرحله شما با مشتریان خود تماس برقرار میکنید تا جلسه ای برگزار شود؛ این جلسات می تواند حضوری یا تلفنی باشد.
سه روش معمول برای درخواست جلسه وجود دارد:
گام چهارم : ارائه
در مرحله ارائه باید به شکلی فعالانه نشان دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما نیاز مشتریانتان را برآورده میکند. شما باید به طور جدی به نیازهای مشتری خود توجه کنید و سپس سرویس یا محصول خود را مطابق با نیاز آن ها ارائه کنید.
گام پنجم : بررسی مشکلات
گام پنجم فرآیند فروش بررسی مشکلات و اعتراضات است؛ شاید تصور کنید که این گام اهمیت چندانی ندارد، اما این دقیقا همان جایی است که بسیاری از فروشندگان ناموفق روند کار را رها کرده و شکست میخورند.
۴۴ درصد از فروشندگان پس از یک مرتبه رد شدن، ۲۲ درصد پس از دو مرحله رد شدن، ۱۴ درصد پس از سه بار و ۱۲ درصد بعد از چهار بار رد شدن پیگیری و بررسی مشکلات و اعتراضات مشتریان را رها میکنند.
در همین گام است که رسیدگی به اعتراضات و رفع آن ها ، یک فروشنده موفق را از فروشنده ناموفق متمایز میکند
گام ششم : نهایی کردن فروش
بسته به شغل خود ، ممکن است یکی از این سه روش برای نهایی کردن فروش مناسب باشد:
مثال : از مشتری خود بپرسید که دوست دارد چگونه هزینه را پرداخت کند؟ به صورت قسطی یا نقدی؟
مثال : اشانتیون، ارائه خدمات رایگان یا تخفیف
مثال : می توانید بگویید قیمت پس از این ماه افزایش مییابد یا تنها چند عدد دیگر از این محصول باقی مانده است.
گام هفتم : پیگیری
پس از قطعی کردن فروش کار شما تمام نشده؛ بلکه وارد یکی از مهم ترین مراحل یعنی مرحله پیگیری شده اید.
مرحله پیگیری شما را با مشتریانتان در ارتباط نگه میدارد و این در ارتباط بودن نه تنها باعث تبدیل مشتری به مشتری همیشگی میشود، بلکه آن ها را به تبلیغ کننده محصول یا خدمت خود تبدیل میکنید. به عبارتی این کار باعث میشود مشتریان قبلی شما افراد جدیدی را به مشتریان شما اضافه کنند.
از آنجایی که هزینه حفظ مشتریان فعلی شش تا هفت برابر بیشتر از هزینه جذب مشتریان جدید است، ضرورت دارد که با پیگیری های صحیح، مشتریان فعلی خود را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید.
اکنون که هفت گام فرآیند فروش را بررسی کردیم، می توانید آن ها را متناسب با محصول ، خدمت ، یا مشتری خود تنظیم کنید و مراحلی را که برای تجارت شما ضروری نیست، کنار گذاشته و روی خواسته های مشتری خود را متمرکز شوید.
حال وقت این است که با تنظیم قوانین خود در فروش ، به یک هنرمند و حرفه ای در فروش تبدیل کنید.
هرکسی می تواند در زمینه شما شروع به فعالیت کند و مشتری داشته باشد؛ وجه تمایز شما با دیگران باید این باشد که نیاز های خریداران را به شکلی موشکافانه شناسایی کنید تا از دیگران متمایز باشید.
همانطور که گفته شد بیشتر مشتریان در اولین برخورد خود با شما، احتمالا خرید نمیکنند؛ شما باید نکاتی که موجب عدم اعتماد مشتری میشود شناسایی کنید و سپس، دوباره و دوباره تلاش کنید. نکته موثر دیگر آن است که بطور مستمر با مشتری در ارتباط باشید و تقویمی را برای تماس مکرر با مشتریان گذشته، فعلی و نیز مشتریان بالقوه تنظیم کنید.
در حالی که معماری اسلامی شامل سبک های مختلفی در کشورهای مختلف و قاره ها است ، ویژگی های خاصی وجود دارد که در سراسر جهان مشترک است. شناخت این عناصر اساسی و همچنین ویژگی های مخصوص هر جغرافیا به ما در درک این سبک هیجان انگیز ، بصری و تاریخی کمک می کند.
این سنت معماری عمدتا در دو نوع مکان یافت می شود:
عناصر و ویژگی های خاصی در سبک معماری اسلامی وجود دارد که در سراسر جهان مشترک است ؛ این عناصر عبارتند از:
مناره یک سازه گلدسته ای یا برج مانند است که دارای پنجره های کوچک و یک راه پله محصور است. مناره ها یکی از قدیمی ترین عناصر معماری اسلامی است و در کنار بیشتر مساجد یافت می شود.
یکی از کاربرد های اصلی مناره این است که به موذن اجازه می دهد از یک نقطه مرتفع که باعث پخش و قدرت بیشتر صدا می شود ؛ نمازگزاران را به نماز دعوت کند. این اتفاق سه مرتبه در روز انجام می شود : سحر ، ظهر و غروب آفتاب .
از قرن یازدهم ، برخی از مساجد به بیش از یک مناره مجهز شدند که این موضوع نشان می دهد که این مسجد توسط سلطان شیعی و یا پیروان این مذهب ساخته شده است.
مانند بسیاری از سبک های پیشگام معماری ( از جمله سنت های ساختمانی رنسانس بیزانس و ایتالیا ) معماران اسلامی نیز گنبدها را در طراحی های خود گنجانیده اند.
گنبد به عنوان یکی از مهمترین عناصر در معماری مساجد به طور خاص و به طور کلی معماری اسلامی در نظر گرفته شده است. استفاده از گنبدها در معماری اسلامی از دوره امویان در سال ۶۹۱ میلادی آغاز شد .
مسجد الاقصی ، زیارتگاهی در فلسطین اشغالی ، جزو اولین بناهای اسلامی است که از این عنصر معماری بهره می برد. این ساختمان هشت ضلعی با الهام از الگو های بیزانس با گنبدی چوبی ساخته شده است.
گنبد مسجدالاقصی برخلاف اکثر گنبدهای اسلامی که بر روی تزیینات استوار است ؛ بر روی استوانه ای قرار دارد که توسط ۱۶ پایه و ستون پشتیبانی می شود.
یکی دیگر از شاخصه های مشترک در سبک معماری اسلامی طاق است. طاق های اسلامی که هم در ورودی ها و هم در فضای داخلی مشهود است ، به چهار سبک اصلی تقسیم می شوند:
طاق نوک تیز
دارای یک طرح گرد با راس مخروطی است. قوسی با یک تاج نوک تیز است که دو طرف خمیده آن در بالای طاق با زاویه نسبتاً تیز به هم می رسند. این نوع قوس در نهایت به عنصر مهم معماری گوتیک تبدیل شد.
قوس اوجی
در معماری ، کاربرد اصلی این اصطلاح توصیف قوسی متشکل از دو دریچه آینه دار از چپ به راست و ملاقات در یک راس است. شبیه قوس نوک تیز است. با این حال ، نقطه آن از دو خط s شکل تشکیل شده است .
قوس نعل اسبی
قوس نعل اسبی ( که به آن قوس سوراخ کلید نیز گفته می شود ) با معماری مور همراه است. از آنجا که تاج آن می تواند گرد و یا نوک تیز باشد ، این نوع ساختار با بزرگ شدن و باریک شدن اضلاع آن تعریف می شود.
قوس های نعل اسب می توانند به صورت گرد ، نوک تیز یا لوب دار باشند. طاق نعل اسب و نیم دایره نوع غالب قوس مورد استفاده در قلعه های صحرای اموی در اردن ، سوریه و لبنان است .
قوس چند شکلی ( چندگانه )
مانند طاق نعل اسب از ویژگی های معماری مور است. این قوس دارای چندین ورق یا “برگ” است که منجر به شکل پوسته پوسته می شود. طاق چند لایه خصوصاً در هنر و معماری اسلامی و به ویژه در معماری موریتی اندلس و معماری مراکش و شمال آفریقا مشخص است.
اولین نمونه ها در برخی از طاق های مسجد جامع کوردوبا در اندلس ( اسپانیا امروزی ) وجود دارد ، به ویژه منطقه ماقسورا که مربوط به دوره خلیفه قرن ۱۰ است.
آخرین عنصر مشترک سبک معماری اسلامی توجه به جزئیات زینتی است. این رویکرد فاخر برای تزئینات که اغلب برای فضای داخلی اختصاص داده می شود ، شامل کاشی هایی مانند جواهرات است که در موزاییک های هندسی ، آجرکاری های طرح دار و تزئینات نگارگری نفیس قرار گرفته اند.
این تزیینات چشم نواز همراه با گنبدها ، طاق های جذاب و متمایز ، طبیعت متعالی بناهای سبک معماری اسلامی را به نمایش می گذارند.